Leda_g Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 No i mam kolejny model na przeróbkę na elektryka. Teraz padło na ładną akrobatkę Super Chipmunk 40 z firmy CMPro http://www.cmpairplane.com/scale/Chipmunk%20120%20Size.html (tu jest większy) A że była okazja to model jest w domu Na razie nie było czasu na dokładne oględziny modelu, jedyne co mi się od razu rzuciło w oczy to że widać strukturę maty szklanej na kadłubie. Po za tym całość jest wykonana ładnie. Parametry modelu wg instrukcji to: Rozpiętość – 1460mm Długość - 1150mm Waga do lotu – 2600-2700g Pow. Skrzydła – 32,5dm2 Obciążenie pow. 82g/dm2 Tak wygląda po przypasowaniu na sucho Zdjęcia http://picasaweb.google.pl/MGurdek/SuperChipmunk40CmPro# Wiem jedno jest to szybki model cdn.
kamil_rc Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 Hehe dobre pytanie :devil: :devil: . No modelik niezły tylko ciekawe jak będzie latał bo to niestety CM Pro. Tym to już ciężko będzie wylądować na drodze przy większej prędkości.
Leda_g Opublikowano 7 Października 2008 Autor Opublikowano 7 Października 2008 Sypiasz czasami ? Trochę w pracy No tu Kamil masz rację, czytałem relacje o tym modelu i wiem co potrafi. Będzie trzeba chyba o jakimś modelarskim lotnisku pomyśleć, chyba że w Gierałtowicach zaczniemy sami dbać o jakiś mały pas startowy. To będzie wprawka do latania Jet-ami, choć niezły (czytaj szybki) modelik płynie przez ocean.
diem Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 Sypiasz czasami ? Trochę w pracy Reszte dnia pracy poswiecasz na zakupy online a czas wolny na budowe modeli? Ehh, pieknie
Geralt Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 Ja miałem ten modeli tylko w wersji GAS. Najpierw z MVVS 8ccm potem z 4T ASP też 8ccm. Modelik bardzo przyzwoity. Ja odkupiłem go po krecie i trochę czasu mi zeszło nim zaczął dobrze latać. Ale tak w stosunku do tego co daje producent mam jedną propozycję. O ile nie masz pasa startowego z betonu, na świeżo wygnij golenie podwozia tak by jak najdalej koła wychodziły przed krawędź natarcia. Inaczej będzie rył nosem w ziemię. No model lubi prędkość, a lądowanie nie jest takie straszne. Ważne, że łatwo "klei się" do matki ziemi - czytaj ma małe tendencje do podskakiwania. Dla mnie większym trudem było oderwanie się od ziemi, ale za to w jakim stylu. Tak żeby podsumować to model ten można tylko pokochać lub znienawidzieć. Ja myślę jeszcze nad tym trochę większym, ale może kiedyś :?:
Leda_g Opublikowano 10 Lipca 2009 Autor Opublikowano 10 Lipca 2009 No i model został wyciągnięty ze strychu. Zaczynamy zabawę w jego składanie. Myślę że we wtorek model pojedzie na lotnisko. Mam do niego osprzęt, chciałbym go zrobić raczej lekko i w takim wykonaniu oblatać. Cały czas boję się stosunkowo dużego obciążenia pow. nośnej płata. Przygotowany jest dla niego taki silniczek http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewitem.asp?idproduct=7392 Pakiet na start to 4S 3000mAh cdn.
Leda_g Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 Myślę że we wtorek model pojedzie na lotnisko Indyk myślał o niedzieli .... A tu nici z latania. Utknąłem w martwym punkcie. :?: CMPRO to potrafi wymyślić, nawet jak bym całe wyposażenie które do niego przewidziełam wpakował pod maskę silnika to i tak będę miał problem z wyważeniem. I jak teraz im wierzyć "waga do lotu 2600g" A tak się fajnie zapowiadało. Model miał szansę wyjść z wagą poniżej 2400g. A teraz mam wyjście albo na jakimś drągu (patyku) zamontuje przewidziany pakiet przed silnikiem i mam wtedy fajną wagę modelu (i wygląd) :mrgreen: , albo pakuję 0,5kg dodatkowej wagi do modelu. Co wybrać :?: i jak zamontować ew. pakiet na tym drągu :rotfl:
ertman_176 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Zrób kominek sklejkowy z łożem silnika i akku
Leda_g Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 Zrób kominek sklejkowy z łożem silnika i akku W tym problem że tak teraz jest, pakiet mam przy silniku, musiałbym kominek zrobić przed silnikiem i tam dać akumulator. Ale chyba nie będę oszczędzał, przed domem widziałem cegły - jedna powinna wystarczyć :mrgreen:
Irek M Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 No tu Kamil masz rację, czytałem relacje o tym modelu i wiem co potrafi. Będzie trzeba chyba o jakimś modelarskim lotnisku pomyśleć, chyba że w Gierałtowicach zaczniemy sami dbać o jakiś mały pas startowy. No to nie wiem czy widzieliście ten model w akcji czy tylko słyszeliście. Ja widziałem go nie raz; lata, kręci figury i ląduje super. Wszystko jak należy. Kolega latał z 4suwem 11,5cm.
Leda_g Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 Ja widziałem go nie raz; lata, kręci figury i ląduje super. ..... Kolega latał z 4suwem 11,5cm A może nie tego tylko tego http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2753,super-chipmunk-arf-haikong-model
Irek M Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Miał tego o rozp. 1400 cos tam. Ten z ostatniego linku to klasa 60, kolega twierdzi, że tylko ten klasy 40 latał najlepiej. ale każdemu wolno mieć własne zdanie :idea:
marcin133 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 A może nie tego tylko tego .... Chodzi dokladnie o tego co Ty masz.
Leda_g Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 Jeżeli to ten co ja mam to tylko się cieszę Bezpośrednio nie widziałem tego modelu w akcji, ogladałem trochę filmów i faktem jest że lata bardzo widowiskowo, a i lądowania nie są nim problemem. Mam tylko nadzieje że dodatkowa waga nie zepsuje tego efektu
marcin133 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Mam tylko nadzieje że dodatkowa waga nie zepsuje tego efektu Na naszym lotnisku swego czasu latal takze taki chipmunk po krecie i odudowany (inny wlasciciel). Laminowany caly dziub i byl on spoooro ciezszy niz taki z pudla. Osobiscie porownywalem oba modele co prawda jedynie na reke ale wyraznie bylo czuc roznice w wadze. Ile wazyly naprawde nie wiem bo nie wszyscy maja manie aby wszystko wazyc. Nie trzeba pisac ze tez latal i dalej nie wykazywal tendecji do latajacej cegly. Moim skromnym zdaniem model ktorym pilot wykonuje kilkadziesiat lotow bez zadnych incydentow przy starcie locie i ladowaniu trudno nazwac modelem zle latajacym. Zle latajacy model albo przysparza niespodzianki albo roztroj nerwowy wlasciciela a zadnych z tych zeczy ten model nie wywolywal u nasych kolegow wiec skad taka opinia? Najczesciej chyba stad tylko ze to CmPro chodz wiadomo (fora zagraniczne) ze makietowe modele tej firmy do najgorszych nie naleza pod wzgledem mozliwosci lotnych i wbrew obiegowej u nas opinii sa to modele jedne z lzejszych w swojej klasie. Nadmienie ze oryginalne podwozie nie nadaje sie do startow z trawy.
Leda_g Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2009 No i nici z elektryfikacji, za dużo zabawy aby przerobić przednią ściankę grodziową. Byłbym zmuszony dać akumulatory przy samym silniku. Jako że kupiłem starszego O.S. Maxa 40LA, postanowiłem go zamontować w tym modelu. Coś mi się wydaję że mi się spaliny zaczynają podobać W związku z tym mam dwa pytania, jako że w spalinkach jestem trochę laik. Zbiornik jest dość mocno przed S.C. jak najlepiej wyważać, z jaką ilością paliwa w zbiorniku? Oraz jakie polecacie śmigło do tego silnika?
motyl Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 śmigło 11x6 a wyważasz model z pustym zbiornikiem
tadek041 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam jeżeli chodzi o śmigło do 40 LA też teraz mam taki silnik, który to w ogóle mi nie zgasł jeszcze nigdy za co go cenię. Śmigło ja używam 11x6 można też 11X7 A tak jak kolega wcześniej napisał wyważać najlepiej z pustym zbiornikiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.