Skocz do zawartości

Super Chipmunk 40 - z CMPro -na elektryka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i mam kolejny model na przeróbkę na elektryka.

Teraz padło na ładną akrobatkę Super Chipmunk 40 z firmy CMPro http://www.cmpairplane.com/scale/Chipmunk%20120%20Size.html (tu jest większy)

 

Chipmunk_120.jpg

 

A że była okazja to model jest w domu

Na razie nie było czasu na dokładne oględziny modelu, jedyne co mi się od razu rzuciło w oczy to że widać strukturę maty szklanej na kadłubie. Po za tym całość jest wykonana ładnie.

Parametry modelu wg instrukcji to:

Rozpiętość – 1460mm

Długość - 1150mm

Waga do lotu – 2600-2700g

Pow. Skrzydła – 32,5dm2

Obciążenie pow. 82g/dm2

 

Tak wygląda po przypasowaniu na sucho

 

Super%20Chipmunk%2040_103.jpg

Super%20Chipmunk%2040_101.jpg

Super%20Chipmunk%2040_102.jpg

 

Zdjęcia http://picasaweb.google.pl/MGurdek/SuperChipmunk40CmPro#

 

Wiem jedno jest to szybki model :o

 

cdn.

Opublikowano

Hehe dobre pytanie :devil: :devil: . No modelik niezły tylko ciekawe jak będzie latał bo to niestety CM Pro. Tym to już ciężko będzie wylądować na drodze przy większej prędkości.

Opublikowano
Sypiasz czasami ?

 

Trochę w pracy :D

 

No tu Kamil masz rację, czytałem relacje o tym modelu i wiem co potrafi.

Będzie trzeba chyba o jakimś modelarskim lotnisku pomyśleć, chyba że w Gierałtowicach zaczniemy sami dbać o jakiś mały pas startowy.

 

To będzie wprawka do latania Jet-ami, choć niezły (czytaj szybki) modelik płynie przez ocean.

Opublikowano

Ja miałem ten modeli tylko w wersji GAS. Najpierw z MVVS 8ccm potem z 4T ASP też 8ccm. Modelik bardzo przyzwoity. Ja odkupiłem go po krecie i trochę czasu mi zeszło nim zaczął dobrze latać. Ale tak w stosunku do tego co daje producent mam jedną propozycję. O ile nie masz pasa startowego z betonu, na świeżo wygnij golenie podwozia tak by jak najdalej koła wychodziły przed krawędź natarcia. Inaczej będzie rył nosem w ziemię.

No model lubi prędkość, a lądowanie nie jest takie straszne. Ważne, że łatwo "klei się" do matki ziemi - czytaj ma małe tendencje do podskakiwania. Dla mnie większym trudem było oderwanie się od ziemi, ale za to w jakim stylu. Tak żeby podsumować to model ten można tylko pokochać lub znienawidzieć. Ja myślę jeszcze nad tym trochę większym, ale może kiedyś :?:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

No i model został wyciągnięty ze strychu.

 

Zaczynamy zabawę w jego składanie.

Myślę że we wtorek model pojedzie na lotnisko.

 

Mam do niego osprzęt, chciałbym go zrobić raczej lekko i w takim wykonaniu oblatać.

Cały czas boję się stosunkowo dużego obciążenia pow. nośnej płata.

Przygotowany jest dla niego taki silniczek http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewitem.asp?idproduct=7392

Pakiet na start to 4S 3000mAh

 

cdn.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Myślę że we wtorek model pojedzie na lotnisko

 

Indyk myślał o niedzieli ....

A tu nici z latania.

Utknąłem w martwym punkcie. :?:

 

CMPRO to potrafi wymyślić, nawet jak bym całe wyposażenie które do niego przewidziełam wpakował pod maskę silnika to i tak będę miał problem z wyważeniem.

I jak teraz im wierzyć "waga do lotu 2600g"

A tak się fajnie zapowiadało. Model miał szansę wyjść z wagą poniżej 2400g.

A teraz mam wyjście albo na jakimś drągu (patyku) zamontuje przewidziany pakiet przed silnikiem i mam wtedy fajną wagę modelu (i wygląd) :mrgreen: , albo pakuję 0,5kg dodatkowej wagi do modelu.

Co wybrać :?: i jak zamontować ew. pakiet na tym drągu :rotfl:

Opublikowano
Zrób kominek sklejkowy z łożem silnika i akku

 

W tym problem że tak teraz jest, pakiet mam przy silniku, musiałbym kominek zrobić przed silnikiem i tam dać akumulator.

Ale chyba nie będę oszczędzał, przed domem widziałem cegły - jedna powinna wystarczyć :mrgreen:

Opublikowano
No tu Kamil masz rację, czytałem relacje o tym modelu i wiem co potrafi.

Będzie trzeba chyba o jakimś modelarskim lotnisku pomyśleć, chyba że w Gierałtowicach zaczniemy sami dbać o jakiś mały pas startowy.

 

No to nie wiem czy widzieliście ten model w akcji czy tylko słyszeliście. Ja widziałem go nie raz; lata, kręci figury i ląduje super. Wszystko jak należy. Kolega latał z 4suwem 11,5cm.

Opublikowano

Miał tego o rozp. 1400 cos tam. Ten z ostatniego linku to klasa 60, kolega twierdzi, że tylko ten klasy 40 latał najlepiej. ale każdemu wolno mieć własne zdanie :idea:

Opublikowano

Jeżeli to ten co ja mam to tylko się cieszę :D

Bezpośrednio nie widziałem tego modelu w akcji, ogladałem trochę filmów i faktem jest że lata bardzo widowiskowo, a i lądowania nie są nim problemem.

Mam tylko nadzieje że dodatkowa waga nie zepsuje tego efektu

Opublikowano
Mam tylko nadzieje że dodatkowa waga nie zepsuje tego efektu

 

Na naszym lotnisku swego czasu latal takze taki chipmunk po krecie i odudowany (inny wlasciciel). Laminowany caly dziub i byl on spoooro ciezszy niz taki z pudla. Osobiscie porownywalem oba modele co prawda jedynie na reke ale wyraznie bylo czuc roznice w wadze. Ile wazyly naprawde nie wiem bo nie wszyscy maja manie aby wszystko wazyc.

Nie trzeba pisac ze tez latal i dalej nie wykazywal tendecji do latajacej cegly.

 

Moim skromnym zdaniem model ktorym pilot wykonuje kilkadziesiat lotow bez zadnych incydentow przy starcie locie i ladowaniu trudno nazwac modelem zle latajacym. Zle latajacy model albo przysparza niespodzianki albo roztroj nerwowy wlasciciela a zadnych z tych zeczy ten model nie wywolywal u nasych kolegow wiec skad taka opinia? Najczesciej chyba stad tylko ze to CmPro chodz wiadomo (fora zagraniczne) ze makietowe modele tej firmy do najgorszych nie naleza pod wzgledem mozliwosci lotnych i wbrew obiegowej u nas opinii sa to modele jedne z lzejszych w swojej klasie.

 

Nadmienie ze oryginalne podwozie nie nadaje sie do startow z trawy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i nici z elektryfikacji, za dużo zabawy aby przerobić przednią ściankę grodziową.

Byłbym zmuszony dać akumulatory przy samym silniku.

 

Jako że kupiłem starszego O.S. Maxa 40LA, postanowiłem go zamontować w tym modelu.

 

Coś mi się wydaję że mi się spaliny zaczynają podobać :)

 

W związku z tym mam dwa pytania, jako że w spalinkach jestem trochę laik.

Zbiornik jest dość mocno przed S.C. jak najlepiej wyważać, z jaką ilością paliwa w zbiorniku?

Oraz jakie polecacie śmigło do tego silnika?

Opublikowano

Witam jeżeli chodzi o śmigło do 40 LA też teraz mam taki silnik, który to w ogóle mi nie zgasł jeszcze nigdy za co go cenię. Śmigło ja używam 11x6 można też 11X7 A tak jak kolega wcześniej napisał wyważać najlepiej z pustym zbiornikiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.