MareX Opublikowano 6 Września 2007 Opublikowano 6 Września 2007 Jaki ci ten model, w tej chwili nie widzę, bo egz. gazety w chacie zostawiłem. Chrom spray Irku to bardzo pikny lakierek i faktycznie się tym lepiej błyszczy, im bardziej gładka powierzchnia, na którą go położono. Ale jest jedno maleńkie "ale". Otóż ten lakier jest lakierem wyłącznie do zastosowań WEWNĘTRZNYCH i jest zupełnie nie odporny na wszelkie inne wpływy. Mało tego. Lakieru tego nie da się pokryć dla zwiększenia trwałości żadnym innym lakierem bezbarwnym, bo się natychmiast "pogryzą". A możesz mi wierzyć, bo akuratnie w tym temacie raczej wiem, co mówię. Plany przecież tego garnka mam i z nimi się do pana wybiorę, więc nie musisz mi tego posyłać. Myśl raczej o tym Fokkerku i tych nowych planach, tak jak to omawialiśmy.
Irek M Opublikowano 6 Września 2007 Autor Opublikowano 6 Września 2007 Mylisz się Marku w całej rozciągłości!!!! :devil: głębokość garnka u Ciebie i u mnie może być różna ze wzgl na długosć silnika zastosowanego. Poza tym i średnicę mogę mieć lekko mniejszą niż na planie. Więc raczej podam wymiary.
MareX Opublikowano 6 Września 2007 Opublikowano 6 Września 2007 No, cheba, że tak. To podawaj Waszeć, podawaj
Irek M Opublikowano 6 Września 2007 Autor Opublikowano 6 Września 2007 Więc u mnie wychodzi to 26cm - średnica i 13cm głębokość (lub wysokosć garnka). U siebie też sprawdź głębokosć łącznie z marginesem na mocowanie w kadłubie. Firma prosiła bym zaakceptował Ich błąd i odeslą właściwy plan gdy tylko odeślę im zwrot.
MareX Opublikowano 6 Września 2007 Opublikowano 6 Września 2007 Pomierzyłem sobie plany Irku i aczkolwiek zalecają tam zastosowanie aluminiowej miski o śr. 26 cm, to na planie garnek na śr. 21 cm i głębokość 10 cm. Jak ta średnica 26 cm będzie się miała do modelu, historia oceni , ale tak zlecę panu do wykonania. Hawk!
Irek M Opublikowano 6 Września 2007 Autor Opublikowano 6 Września 2007 Marek!!!!!! skąd wziąłeś te 21cm ???? :?: :!: Ma być 26cm i tylko tyle!!!!!!! :devil: Około 21cm wychodzi na rzucie bocznym co prawda ale już po odcięciu dolnej części!!! Nawet na tym rzucie od góry maski do jej środka masz 13cm na planie. Uffffff....chyba zapobiegłem jakoweś tragedii :rotfl:
MareX Opublikowano 6 Września 2007 Opublikowano 6 Września 2007 Masz rację Irku. Ma być 26 i tak przecież powiedziałem, że zlecę panu. A te 21 cm wzięło mi się faktycznie z rzutu bocznego.
Irek M Opublikowano 6 Września 2007 Autor Opublikowano 6 Września 2007 10cm głębokosc wynika z zastosowanego silnika OS 120. My mamy większych gabarytów, dlatego i głębokość mamy inną. zresztą akurat z tym to najmniejszy problem.
MarekJ Opublikowano 6 Września 2007 Opublikowano 6 Września 2007 Jaki ci ten model, w tej chwili nie widzę, bo egz. gazety w chacie zostawiłem Wtrącę się do Waszej dyskusji bo mam akurat gazetkę przed sobą . Modelik jest ze strzałką na kadłubie i bardzo ładnie się prezentuje.
Irek M Opublikowano 6 Września 2007 Autor Opublikowano 6 Września 2007 Tak, on ci mój!! :jupi: To relacja z naszego już IX Aero Model Show. Fotka zrobiona Tuż przed startem.
Irek M Opublikowano 10 Września 2007 Autor Opublikowano 10 Września 2007 Wczoraj nastąpiła pierwsza przymiarka maski. Mam nadzieję, że dziś już ją wstępnie powycinam.
Irek M Opublikowano 11 Września 2007 Autor Opublikowano 11 Września 2007 Wstępnie przycięta maska silnika. Pozostało już na wymiar przeszlifować owal wewn. i skońnie podciąć dół , a potem już ostateczne polerowanie i malowanie. Chę jednak trochę jeszcze wylaminować wnętrze bo jest wiotka na końcach;
MareX Opublikowano 11 Września 2007 Opublikowano 11 Września 2007 Jakie fi ma w tej chwili Irku ten otwór w garnku? Bo jestem wstepnie już z panem umówiony i takim też otwór zlecę mu zrobić. A maseczka całkiem, całkiem... Zobaczymy, jak Ci się spodoba garnek aluminiowy. A sam promień krzywizny na "garnku" taki , jak na planie, prawda?
Irek M Opublikowano 11 Września 2007 Autor Opublikowano 11 Września 2007 Otwór wewnętrzny ma u mnie 12,8mm średnicy, ale jakoś taki wielki wydaje się po zamocowaniu maski i silnika. Może powinien bardziej zasłaniać silnik. Znaczy może by zrobić mniejszy otwór? Co do krzywizny krawędzi - nie mam pojęcia ile to jest starałem sie zrobić jak najmniejszy, tyle tylko by laminat nie odchodził od zbyt kanciastej krawędzi. W aluminiowym może powinien być jak najbardziej zbliżony do kąta prostego? W podanym linku masz kilka fotek maski; http://www.airminded.net/n11/n11.html co do wycięcia otworu, to własnie nie wiem, czy powinna go wykonać od razu osoba wyoblająca go, czy my sami. Ale czy sami damy radę? Gdybyśmy sami wycinali to poproś by zaznaczono nam oś maski by centrycznie go rozwiercać. Zresztą gdy od razu wytną nam otwór to ułatwią nam zadanie bo tylko trzeba będzie dociać lub dopiłować wymagany owaldołu maski. Ile ona może ważyć? to co u mnie na fotce waży 200g. Wstrzymaj się jeszcze z ostatecznymi wymiarami, jutro sprawdzę jak będzie posawał pod tą maskę ten większy silnik - w tej chwili wysokosc czy głębokosc maski wynosi 12,8cm
MareX Opublikowano 12 Września 2007 Opublikowano 12 Września 2007 Dobrze Irku, że podałeś mi link do tych fotek. Ten promień jest bardzo delikatny i jak najdalej mu od kąta prostego! Głębokość garnka zrobi się na 14 cm i będzie ok a ten otworek np. na 10 cm. Faktycznie w tej chwili jest on trochę zbyt duży moim skromnym zdaniem, ale nie przejmuj się. Silnik będzie przez to lepiej chłodzony.
Irek M Opublikowano 12 Września 2007 Autor Opublikowano 12 Września 2007 Z tym otworem to trzeba pamietać, iż plany przewidują wykonanie atrapy silnika. Przy mniejszej średnicy mogą być niewidoczne. Ale ja raczej nie będę jej wykonywał bo nie mam jak wkomponować tego w moje silniki.
Irek M Opublikowano 22 Września 2007 Autor Opublikowano 22 Września 2007 Od jakiegoś czasu myślę by wydech z silnika rozdzielić na dwa tory - prawy i lewy - jak w oryginale. Znaczy wydech miałby ujścia w burtach kadłuba a nie przy silniku. Wylot wydechu silnika ma 20mm średnicy, króćce burtowe 13mm. Do lewego wydechu musiałbym poprowadzić rurke o długości ok 16cm, a do prowego - o ok 27cm. Czy miało by to jakieś ujemne znaczenie dla pracy silnika? Rodzaj przedłużacza chyba obojętny - rurka miedziana lub silikonowa? A średnica ? Ktoś zapyta - po co to ? Miało by to sens tylko wtedy gdy tak jak przy 4suwie widziałbym buchający dym przy dodawaniu gazu :faja: ale z drugiej strony co można by dodać do benzyny by dymiła i nie zostawiala nagaru, może nafta?
olo Opublikowano 22 Września 2007 Opublikowano 22 Września 2007 Jeżeli masz sprzęt do lutowania na twardo to można dorobić normalną tłumik puszkę i z niej pociągnąć odprowadzenie spalin. Rurki miedziane wg. mnie to ostateczność są za ciężkie {poza tym będzie to wyglądało jak latająca instalacja CO }są takie karbowane rurki z nierdzewki są lekkie i fantastycznie się wyginają mam kawałek takiej rurki i mogę Ci jutro wstawić fotkę jak fajnie to się wygina
Irek M Opublikowano 22 Września 2007 Autor Opublikowano 22 Września 2007 OK Olo będę wiedział jak to wygląda. Czemu lut twardy? Spaliny na wylocie nie miały więcej niż 90 stopni, więc zwykły lut wystarczy chyba. Narazie mam takie plstikowe rurki montazowe o wytrzymałości 80 paru stopni. Rura z tłumika od razu wchodzi w kadłub więc nie będzie widać inctalacji CO :rotfl:
mRqS Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Irek, a nie myślałeś o ... przekładni do silnika? Większe śmigło, mniejsze obroty, przyjemniejsze brzmienie hihi
Rekomendowane odpowiedzi