Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

da się i z autrunnerem -jednak warto, żeby miał troszkę większe KV i mniejszą oporność uzwojeń. Wtedy jest większy zysk.

 

 

w  ogóle autrunnery to taka "namiastka przekładni"  przy podobnej wadze ,  mocy itd. maja mniejsze obroty.  

 

dość swobodny przykład -autrunner  to jakby do innrunnera dać przekładnię około 1,5 X  . Poprawia się. A prawdziwa przekładnia -to pójście krok dalej.  Tyle, że autrunner jest względnie tani prosty i bezawaryjny.

 

Przekładnia jest droższa i komplikuje układ -no i wymaga troszkę troski -co kilkadziesiąt lotów rozebrać, przesmarować....  Ale pozwala osiągnąć lepsze wyniki. W modelu który po prostu ma latać to przerost formy nad treścią.

Do modelu który ma mieć ponadprzeciętne osiągi -przekładnia to dobra metoda polepszenia osiągów napędu.. zwłaszcza jeśli model lata względnie wolno a ma mieć duży ciąg.   Do bardzo szybkich modeli przekładnia nie ma sensu.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Tak, ja jestem na b.wczesnym etapie latania;-) i outrunery wydają mi się genialne pod względem osiągów/ceny.

Ale dzięki tej dyskusji wiem już, że jest coś ekstra po co można sięgnąć gdy będzie taka potrzeba..

Jeszcze raz dziękuję Ci za chęć i umiejętność przystępnego podzielenia się wiedzą :D

Opublikowano

Ja zbudowałem przekładnię zębatą do outrunnera( Rotomax 50cc). Nie jest ona przeznaczona do modelu lecz do lotni, dlatego podjąłem się budowy. Budowanie przekładni do modelu, jak kolega wcześniej napisał raczej mija się z celem. W swoim napędzie trochę na wyczucie założyłem śmigło 34x14 gdzie do tego silnika zalecane jest 24x12, i na pełnym gazie otrzymałem 15 kg ciagu. Bez przekładni z tego silnika też można tyle uzyskać ale z dużym poborem prądu. Ja przy pakiecie 10s miałem prąd tylko 60A co przy akumulatorze li ion ma bardzo duże znaczenie. Ten silnik jest do 120 wiec mogę dać jeszcze trochę większe śmigło. Można powiedzieć, że przy prądzie o połowę mniejszym od maximum mam maksymalny ciąg silnika.

Opublikowano

 

Można powiedzieć, że przy prądzie o połowę mniejszym od maximum mam maksymalny ciąg silnika.

Czyli inaczej mówiąc - można wtedy zainstalować mniejszy(tańszy i lżejszy) pakiet...

Opublikowano

Teoretycznie tak , ale po doświadczeniach z budowa przekładni , teraz wolałbym kupić silnik stosowany w dronach o niskim KV,  np U13 który podobno daje ciąg 19kg przy 65 A. Niestety zarówno silniki z niskim KV jak i z przekładniami wymagają relatywnie dużych śmigieł , co może uniemożliwiać zastosowanie ich w niektórych modelach a, zwłaszcza w makietach.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.