Gość RomanX Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 chcę zainstalować te 2 rurki wejściowe od chłodzenia wodnego do regulatora ESC tylko nie wiem w którym miejscu kadłuba to zamontować ? żeby woda dostała się bez pompy do ESC i gdzie dać wyloty ? tak wygląda mniej więcej moja łajba, regulator jest na półeczce powyżej poziomu wody film
AndrzejC Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 Ta zabawka za szybko nie pływa, więc sama sobie wody nie pociągnie. Żeby w ogóle było jakieś chłodzenie, to musi ono być wymuszone i w tym ceku należy wyprowadzić za śrubą, ale przed sterem- rurkę mosiężną z wewnętrzną średnicą ok 3-4mm. Tak jak na szkicu wyprowadzenie rurki nie zmieni ani pływalności, ani prędkości, ale w tym przypadku powinno chłodzić w czasie pracy silnika. Wylot może być wszędzie najlepiej w burcie Zmień śrubę na jakąś lepszą , bo ten "wiecheć" nie ma żadnego wyglądu, a już sprawności także nie . Jak zmienisz to zobaczysz jak ten Twój "model" popłynie szybciej A.C.
Gość RomanX Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 dziękuję za odpowiedź ,ale: ta łajba ma silnik bezszczotkowy 10 tys.obr/min na filmie płynie na 30% mocy, bo przy większej prędkości za wysoko podnosił się dziub i bałem się że się wywróci, balast już przesunąłem ponieważ jest to silnik lotniczy to nie da się mu zrobić chłodzenia wodnego bo korpus się obraca razem z gwintem chłodzony wodą będzie tylko regulator ESC który ma 2 wloty i 2 wyloty na wężyki śruba może wygląda jak wiecheć, ale jest to konstrukcja eko i śruba jest wycięta z blachy wg.podpatrzonego wzoru jest pod wodą więc jej nie widać, a naprawdę daje radę kadłub jest jeszcze nie wykończony, będzie szpachlowany i powlekany żywicową, ale już nie mogłem wytrzymać i musiałem popływać sobie. na baterii 3s 5000mAh czas pływania to 40 minut. na 30% mocy czyli jak na filmie silnik i regulator letnie, ale jak przygazowałem przez 10 minut to silnik i regulator kipiały z gorąca, więc muszę coś z tym zrobić.
Burakko Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 Co do chłodzenia silników typu out runner nie ma problemu. Są takie płytki z obiegiem wody. Nie jest to co prawda taki szał jak płaszcz wodny w in runnerach ale daje rade. Widziałem też ze ktoś przykręcił miedzy silnik a piastę taki wiatraczek wycięty z blachy. Lub taki jak na foto który zakładasz na piaste. Lecz musiał byś mieć otwory wentylacyjne w łodzi bo powietrze miało jak się wymieniać.
Gość RomanX Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 taki mam plan co do chłodzenia silnika: przykleję mu łopatki między osią ,a dzwonkiem który się kręci i sam się będzie chłodził, a jak będzie słabo to mu zrobię dolot powietrza z zewnątrz, taką fajkę wygiętą wgrywam nowy dłuższy film, na rano będzie
mjs Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 Roman, a nie chcesz się przesiąść na ekologicznego PowerBoata 125 cm długości?
stema Opublikowano 20 Lipca 2018 Opublikowano 20 Lipca 2018 ... wgrywam nowy dłuższy film, na rano będzie , a po co?
Gość RomanX Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 PowerBoat jest piękny, ale chyba mnie nie stać ... bo tnę koszty na maxa. i kształt dziobu cud miód oraz fajny profil V jak lubię a filmik po to, bo chcę i żeby pokazać że moja skorupa jest zwrotna i potrafi szybciej pływać nie ma przymusu oglądania
Burakko Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Lepiej samemu ulepić taka łódeczkę i udowodnić ze pływa niż tylko kupować gotowce. A śruba z blaszki obłędna. W życiu bym nie przypuszczał ze będzie na niej tak szybko pływać. Spodziewałem się prędkości kutra rybackiego a tu niespodzianka. Sam jestem niskobudżetowcem wiec rozumiem w pełni. Zamierzasz dopieszczać model czy to opcja finalna i czas na nowy ?
Gość RomanX Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 to jest w fazie testowej prototypu, bez nadbudówki sam kadłub jak widać, uszczelnione tylko sześcioma warstwami lakieru - będzie szpachlówka, żywica, do tego kamerka , nadajnik video i gps. ale wracając do pytania z tematu - kolega AndrzejC zaproponował jedną rurkę za śrubą, ale mój regulator wygląda jak na foto ma 2 wejścia i 2 wyjścia, to który typ podłączenia zastosować A ,B czy C czy jescze jakiś inny wariant ?
Burakko Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Myślę że A najwydajniejszy przy małym przepływie wody kolejno B i C. Chyba będziesz musiał dobierać doświadczalnie.
Gość RomanX Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 też obstawiam A , ale nadal nie wiem gdzie te rurki umieścić ? mam tylko wersję AndrzejaC z jedną rurką.
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Wystarczy opcja C, Bardziej skup się na chłodzeniu silnika, które w przypadku tego co masz jest bardzo problematyczne. Chłodzone wręgi można sobie w buty wsadzić, wentylator na wale to utopia no chyba, że masz tej mocy jeszcze za dużo.. Fizyka jest nieugięta..
Gość RomanX Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 a czy dodanie wetylatora z komputera dmuchajacego na silnik pomoże ? silnik jest na aluminiowym kątowniku przykręcony, ale niewiele to daje.
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Nie pomoże bo grzeją się uzwojenia a jak wiesz są one pod wirnikiem w tego typu silniku i nie za bardzo jest jak odebrać od nich cieplo w łódce . Jeżeli chcesz używać takiego silnika to licz się z tym, że bedzie on się do pewnego stopnia grzać. Jeżeli nie przekroczysz temp pracy izolacji uzwojen i magicznej temperatury Curie to silnik jakiś czas pożyje .
madrian Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Nie pomoże bo grzeją się uzwojenia a jak wiesz są one pod wirnikiem w tego typu silniku i nie za bardzo jest jak odebrać od nich cieplo w łódce . Uzwojenia w silnikach BLDC są zawsze na statorze. I to na statorze wydziela się najwięcej ciepła. Wystarczy radiator przymocować między mocowaniem silnika a statorem. Wirnik w outrunnerze zawiera tylko magnesy. Inaczej potrzebował by szczotek. Gdyby przemyśleć to w fazie budowy kadłuba, można by zrobić jedną wręgę aluminiową tak by miała kontakt z wodą. Wówczas odbierałby całkiem efektywnie ciepło z silnika. inna sprawa, że stosowanie silnika stricte lotniczego, zaprojektowanego do chłodzenia strugami opływającego go powietrza, jest lekkim strzałem w stopę. Nawet w samolotach, zbytnie zabudowanie silnika lotniczego i utrudnienie przepływu powietrza, powoduje problemy. W zabudowanej przestrzeni kadłuba, często przy stosowaniu także dry boxa, czyli hermetycznej, odpornej na zalanie przestrzeni na elektronikę i napęd, silnik taki nie spisze się najlepiej. Co gorsza, ciepło powoduje degradację magnesów, zatem każdy "przelot", i nagrzanie silnika powyżej przewidzianych temperatur pracy, oznacza skrócenie jego żywotności i pogorszenie osiągów. Niestety w strefie budżetowej, nie wszystkie oszczędności mają sens. Czasem oszczędność jest bardzo pozorna, zmuszając nas do częstych napraw lub wymian podzespołów. I na koniec okazuje się, że wydaliśmy znacznie więcej, niż kupując dedykowane wyposażenie, osiągając znacznie mniej i spędzając więcej czasu na naprawach i doprowadzeniu "rzeźby" do kultury, niż na zabawie. Dlatego sugeruję, że obecnie najlepszym rozwiązaniem byłby zakup silnika inrunner, dedykowane do stosowania z płaszczem wodnym i dedykowanej do tego silnika śruby napędowej. Co prawda cena będzie nieco wyższa, ale rozwiąże to większość twoich problemów.
stema Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 ... Dlatego sugeruję, że obecnie najlepszym rozwiązaniem byłby zakup silnika inrunner, dedykowane do stosowania z płaszczem wodnym i dedykowanej do tego silnika śruby napędowej. Co prawda cena będzie nieco wyższa, ale rozwiąże to większość twoich problemów. Oczywiście, że tak, natomiast jeśli regulator ma już rurki do chłodzenia to wersja B.
Gość RomanX Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 nie zgodzę się, że wersja B. bo jeżeli przepływ wody będzie tylko przez jedną rurkę chłodzenia, to nigdy się nie dowiem że druga jest zatkana i tylko połowa esc będzie chłodzona. dlatego można zmodyfikować wersję B poprzez rozdzielenie wyjścia wersja D.
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Teoretycy rozważają a pływa ledwo ... Masz miec wylot na pokładzie jako kontrolkę . Byle jaki przepływ wody wystarczy zeby odebrac cieplo .
Gość RomanX Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 wybrałem opcję C jako najprostszą, przepływ wody jak dodam gazu w wannie jest, ale nie za duży. łopatki z wentylatora przykleiłem do osi silnika, nawet dmucha. przesunąłem balast dziobowy bardziej do przodu. antenę odbiornika schowałem w maszcie bandery i przymierzyłem atrapy silników, bo tył mi się taki pusty wydaje. nadal nie wiem jaką zrobić nadbudówkę ? coś będę kombinował...
Rekomendowane odpowiedzi