wiejski Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Czy z silnikiem dostane coś dla czym dokręce śmigło? Czyli podsumowuje potrzebuje : – modelu i tego co w zestawie z nim –silnika i śmigła – 4 serw (dzięki za za słuszną uwagę) – ESC, ale no właśnie jakie ma być w 12–18a czy więcej Ps. Więcej takich forumowiczów jak GEX999, zawsze konkretna odpowiedź.
GEX999 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Żeby przymocować śmigło do silnika, potrzebujesz tego: http://abcrc.pl/p/106/1405/piasta-prop-saver-haoye-3mm-5mm-stozek-dwustronna-piasty-smigiel-prop-saver-smigla-i-akcesoria.html , ew. tego: http://abcrc.pl/p/34/3305/piasta-smigla-gemfan-3-0-m5-kolpak-samozaciskowa-piasty-smigiel-stale-smigla-i-akcesoria.html , ale prop saver będzie lepszy. W liście zakupów nie masz pakietu .
wiejski Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Właśnie to miałem na myśli mówiąc o kołpak. (to drugie). Właśnie przyszło mi do głowy że można wykorzystać esc od Pioneer 20a, ale ale to w ostateczności.
GEX999 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Zapomniałem odpowiedzieć na to pytanie: "ESC, ale no właśnie jakie ma być w 12–18a czy więcej?". Im więcej tym lepiej. Im "mocniejszy" regiel, tym będzie się mniej grzał. W tym typie modeli parę gram z reguły nie zrobi dużej różnicy. Myślę, że spokojnie zmieścisz się w 400g, czyli będziesz miał prawie ciąg 2x większy od masy.
wiejski Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Wreszcie zrozumiałem o co chodzi z tymi reglami. Mam jeszcze pytanko : Co zmieni (pogorszy/poprawi) zastosowanie czterech serw zamiast trzech? Pozdrawiam i dziękuję
GiulioN Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Zwiększy nieznacznie wagę, ale poprawi na pewno dwie rzeczy: serwa będziesz mógł umieścić w skrzydłach, mniej więcej w połowie ich długości razem z dźwignią lotki, dzięki czemu lotka będzie się mniej wyginać. Drugą rzeczą jest mniejsze prawdopodobieństwo wysypania się serwa na lotkach. Przy okazji będziesz mógł zrobić klapolotki, ale czy one są w ogóle potrzebne w tym modelu?
wiejski Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 @GulioN czyli podsumowując warto ? Jaką sklejkę na wręgę silnika? Pozdrawiam i dziękuję
Wojtek Sz Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Jaką sklejkę na wręgę silnika? Wręgę silnika zrób ze sklejki 2,5 - 3mm.
wiejski Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Dzięki za konkretną odpowiedź. Jeszcze raz nie zacząłem budować modelu, a już tyle pytań.... Dlatego z góry ostrzegam, że że będę was trochę męczy, ale mam nadzieje, że rozumiecie co znaczy budować pierwszy model. Wrócę jeszcze do tych serw lotek. Montować je górze czy dole skrzydeł? Rozsądniej wydaje mi się na górze, bo trawa nie będzie im zagrażać, ale mój Pioneer ma je na dolnej części płyta... Czy robiąc "dziury" na serwerze nie osłabiam skrzydeł? W tym Yaczku nie wyglądają na zbyt grube.
Wojtass_nt Opublikowano 22 Października 2012 Autor Opublikowano 22 Października 2012 Wręgę ze sklejki 2.5-3mm ?? To do modelu 3x tyle to ile sklejka powinna mieć? Tyle co blat biurka? 1.5mm to świat dla tego modelu!! edit: i jeszcze jedno. Spójrzcie na datę tego tematu. Yaczek ciągle lata i jest w świetnej formie!
GiulioN Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Dzięki za konkretną odpowiedź. Jeszcze raz nie zacząłem budować modelu, a już tyle pytań.... Dlatego z góry ostrzegam, że że będę was trochę męczy, ale mam nadzieje, że rozumiecie co znaczy budować pierwszy model. Wrócę jeszcze do tych serw lotek. Montować je górze czy dole skrzydeł? Rozsądniej wydaje mi się na górze, bo trawa nie będzie im zagrażać, ale mój Pioneer ma je na dolnej części płyta... Czy robiąc "dziury" na serwerze nie osłabiam skrzydeł? W tym Yaczku nie wyglądają na zbyt grube. Serwa, ze względów estetycznych najlepiej wkleić od spodu skrzydła. Najlepiej wkleic je na płasko, tak jak w Pioneerze, a żeby trawa nie niszczyła serw, to orczyki i popychacz można wyprowadzić na górną część skrzydeł
GEX999 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Stosując 4 serwa będziesz mógł uzyskać większe wychylenia lotek bez przesadnego obciążania serw. Wcale nie trzeba wklejać ich na płasko.
wiejski Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Właśnie przeprowadziłem unboxing modelu i zauważyłem, że model nie ma odciętego steru kierunku. Czy warto go odcinać ? A raczej : Przy jakich akrobacjach się przyda?
wiejski Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 Hej! Nie bardzo rozumiem o chodzi z propsaverem... Prop saver dociska smigło do obudowy silnika czy potrzeba mi jeszcze jakieś podkładki?
robertus Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 Poprawnie zamontowany prop-saver , czyli ochraniacz śmigła, zabezpiecza smigło przed złamaniem w przypadku kreta, lub uderzenia smigła w ziemię przy lądowaniu. Prop saver montujesz na wał w taki sposób, aby śmigło, przytrzymywane przez gumkę mogło się wyginać pod brzuch samolotu w przypadku zderzenia z ziemią.
GEX999 Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 Prop saver jest przykręcony do wału, a śmigło dociska do siebie. Pooglądaj zdjęcia w intrnecie, to zrozumiesz. Ster kierunku jest bardzo potrzebny w akrobacji 3D. Czasami nawet bardziej niż lotki, ale Twój Yak raczej nie ma proporcji do 3D. W każdym bądź razie, jeśli kupiłeś 4 serwa, to lepiej wytnij SK.
wiejski Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 Już rozumiem, dzięki panowie. Mam takie jeszcze pytanko (te moje pytania mnożą się szybciej niż bakterię) ; Jak zamocować skrzydła by nie blokować lotek? Mam namyśli to, że montując skrzydła w ten "otwór" na nie wchodzi tam też lotka? Czy różni się to jakoś kiedy mamy 3 lub 4 serwa? Pozdrawiam i dziękuję
wiejski Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Część, od czasu ostatniego oostu sporo się u mnie zmieniło. Mam już wszystkie części, a budowa yaczka się już trochę posunęła. Jednak na mojej drodze pojawił się problem, bestia zwie się wykłonem/skłonem i montażem silnika. Jaki ustawić wykłon/skłon?
darqo Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3080-wyklon-i-sklon-silnika/page__hl__%2Bsk%C5%82on+%2Bwyk%C5%82on__fromsearch__1
wiejski Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Czytałem to już, nie mniej jednak dzięki. Czyli ,jeśli dobrze rozumiem, dla emax cf2822 i Gws 9x4,7 Sf muszę dać silnik coś około 0.5*-1* w prawo? Ustalenie skłonu silnika polega na obserwacji zachowania modelu w locie pionowym? Czy to prawda, że naklepiej regulować skłon/wykłon podkładkami pod silnik lub jego łoże? A co się stanie jeśli zamiast regulacji sklonu wykłonu będę trymować samolot?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.