Skocz do zawartości

YAK 54 EPP od Cyber Fly


Wojtass_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Czy z silnikiem dostane coś dla czym dokręce śmigło?

Czyli podsumowuje potrzebuje :

– modelu i tego co w zestawie z nim

–silnika i śmigła

– 4 serw (dzięki za za słuszną uwagę)

– ESC, ale no właśnie jakie ma być w 12–18a czy więcej

 

Ps. Więcej takich forumowiczów jak GEX999, zawsze konkretna odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem odpowiedzieć na to pytanie: "ESC, ale no właśnie jakie ma być w 12–18a czy więcej?". Im więcej tym lepiej. Im "mocniejszy" regiel, tym będzie się mniej grzał. W tym typie modeli parę gram z reguły nie zrobi dużej różnicy. Myślę, że spokojnie zmieścisz się w 400g, czyli będziesz miał prawie ciąg 2x większy od masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększy nieznacznie wagę, ale poprawi na pewno dwie rzeczy: serwa będziesz mógł umieścić w skrzydłach, mniej więcej w połowie ich długości razem z dźwignią lotki, dzięki czemu lotka będzie się mniej wyginać. Drugą rzeczą jest mniejsze prawdopodobieństwo wysypania się serwa na lotkach. Przy okazji będziesz mógł zrobić klapolotki, ale czy one są w ogóle potrzebne w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretną odpowiedź.

Jeszcze raz nie zacząłem budować modelu, a już tyle pytań....

Dlatego z góry ostrzegam, że że będę was trochę męczy, ale mam nadzieje, że rozumiecie co znaczy budować pierwszy model.

Wrócę jeszcze do tych serw lotek. Montować je górze czy dole skrzydeł? Rozsądniej wydaje mi się na górze, bo trawa nie będzie im zagrażać, ale mój Pioneer ma je na dolnej części płyta...

Czy robiąc "dziury" na serwerze nie osłabiam skrzydeł? W tym Yaczku nie wyglądają na zbyt grube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretną odpowiedź.

Jeszcze raz nie zacząłem budować modelu, a już tyle pytań....

Dlatego z góry ostrzegam, że że będę was trochę męczy, ale mam nadzieje, że rozumiecie co znaczy budować pierwszy model.

Wrócę jeszcze do tych serw lotek. Montować je górze czy dole skrzydeł? Rozsądniej wydaje mi się na górze, bo trawa nie będzie im zagrażać, ale mój Pioneer ma je na dolnej części płyta...

Czy robiąc "dziury" na serwerze nie osłabiam skrzydeł? W tym Yaczku nie wyglądają na zbyt grube.

Serwa, ze względów estetycznych najlepiej wkleić od spodu skrzydła. Najlepiej wkleic je na płasko, tak jak w Pioneerze, a żeby trawa nie niszczyła serw, to orczyki i popychacz można wyprowadzić na górną część skrzydeł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawnie zamontowany prop-saver , czyli ochraniacz śmigła, zabezpiecza smigło przed złamaniem w przypadku kreta, lub uderzenia smigła w ziemię przy lądowaniu. Prop saver montujesz na wał w taki sposób, aby śmigło, przytrzymywane przez gumkę mogło się wyginać pod brzuch samolotu w przypadku zderzenia z ziemią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prop saver jest przykręcony do wału, a śmigło dociska do siebie. Pooglądaj zdjęcia w intrnecie, to zrozumiesz. Ster kierunku jest bardzo potrzebny w akrobacji 3D. Czasami nawet bardziej niż lotki, ale Twój Yak raczej nie ma proporcji do 3D. W każdym bądź razie, jeśli kupiłeś 4 serwa, to lepiej wytnij SK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozumiem, dzięki panowie.

Mam takie jeszcze pytanko (te moje pytania mnożą się szybciej niż bakterię) ; Jak zamocować skrzydła by nie blokować lotek? Mam namyśli to, że montując skrzydła w ten "otwór" na nie wchodzi tam też lotka? Czy różni się to jakoś kiedy mamy 3 lub 4 serwa?

Pozdrawiam i dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Część, od czasu ostatniego oostu sporo się u mnie zmieniło. Mam już wszystkie części, a budowa yaczka się już trochę posunęła. Jednak na mojej drodze pojawił się problem, bestia zwie się wykłonem/skłonem i montażem silnika.

Jaki ustawić wykłon/skłon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem to już, nie mniej jednak dzięki. Czyli ,jeśli dobrze rozumiem, dla emax cf2822 i Gws 9x4,7 Sf muszę dać silnik coś około 0.5*-1* w prawo?

Ustalenie skłonu silnika polega na obserwacji zachowania modelu w locie pionowym?

Czy to prawda, że naklepiej regulować skłon/wykłon podkładkami pod silnik lub jego łoże?

A co się stanie jeśli zamiast regulacji sklonu wykłonu będę trymować samolot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.