leszek-bart Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 A teraz test silnika Axi 2208/34 .Silnik posiadam już od 15 lat . Wielkość silnika 2827 . Waga 45g , obroty 1100KV . Na przykładzie tego silnika doskonale widać jak duże znaczenie ma wydajność pakietu dla osiąganego ciągu zespołu silnik śmigło .Ciąg na wydajnym pakiecie jest o 14 % większy . Osiągi silnika Axi są takie same jak osiągi popularnego silnika o rozmiar większego . pomiary prowadziłem na 3 pakietach 3S liPo : 2200 , 800 i 650 mAh . Przy okazji zmierzyłem pobór prądu serwa standard w czasie poruszania sterami w modelu 3D o rozpiętości 140 cm , wyszło mi nie więcej jak 0,35 Ampera . Biorąc pod uwagę , że model posiada 4 serwa to łącznie pobierają one 1,4 Ampera . To dla tych co wątpią , że BEC regulatora nie wydoli . (mój regulator w tym modelu daje 5A ) śmigło GWS SF 9/4,7 pakiet 800 prąd 13A , ciąg 0/65 kg , pakiet 650 prąd 12A , ciąg 0,66 kg pakiet 2200 prąd 14A , ciąg 0.73 kg śmigło APC SF 9/6 : pakiet 800 prąd 15A , ciąg 0,62 kg , pakiet 650 prąd 15A ciąg 0,6 kg , pakiet 2200 prąd 18A , ciąg 0,72kg śmigło GWS 8/4 : pakiet 650 prąd 6A ciąg 0,46kg , pakiet 2200 prąd 7A ciąg 0,5 kg śmigło GWS 9/5 : pakiet 650 prąd 10A , ciąg 0,62kg , pakiet 2200 prąd 12A , ciąg 0,71 kg śmigło GWS 10/6 : pakiet 800 prąd 13A , ciąg 0,71 kg , pakiet 2200 prąd 15A , ciąg 0.8 kg
M.Ch. Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Czy możesz podzielić się informacjami o stanowisku pomiarowym. Ja jak robiłem pomiary to wyglądało mniej więcej tak: Co do poboru prądu przez serwa.... bez urazy ale te wyniki to jakiś żart. Mierzyłem i na telemetrii i na ustrojstwie z HK i na ziemi i w locie. Mam zgoła odmienne wyniki. https://www.youtube.com/watch?v=H9elv77gHEw Serwo KST BLS 505 Serwa klasy standard w modelu 140cm - szkoda dorzucać wagę, wystarczą mocne 20g luba maksymalnie 35-45g, czyli micro lub mini.
leszek-bart Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Moja jest tutaj : http://pfmrc.eu/index.php/topic/75719-test-silnika-turnigy-2836950/ Wat meter podpiołem pomiedzy serwo a tester serw , nie mierzyłem poboru prądu przez odbiornik .
M.Ch. Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Ja mam łożyskowaną oś w swojej hamowni. Ależ Twoja hamownia nie pasuje do zdjęcia profilowego. Jak byś się przyłożył do tej "hamowni" to by Ci tych blaszek i wkrętów nie wyrywało. Dobrze, że odłamkiem śmigło w oko nie dostałeś. BEZPIECZEŃSTWO to podstawa! Uważam, że waga prawidłowo działa (bez uszkadzania jej) jeśli opierasz się o nią centralnie na środku a nie skrajnie. Ja też nie mierzyłem prądu z odbiornika. Na telemetrii Hitec'a wpiętej między serwo a odbiornik - tak jak ten gadżet z HK są zbliżone wyniki.
maxiiii Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Przy okazji zmierzyłem pobór prądu serwa standard w czasie poruszania sterami w modelu 3D o rozpiętości 140 cm , wyszło mi nie więcej jak 0,35 Ampera . Biorąc pod uwagę , że model posiada 4 serwa to łącznie pobierają one 1,4 Ampera . To dla tych co wątpią , że BEC regulatora nie wydoli . (mój regulator w tym modelu daje 5A ) W locie też nic nie stawia oporu i pobór prądu wynosi 1,4A ?
leszek-bart Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Do głowy by mi nie przyszło , ze silniczek może wyrwać wkręty , czy ukręcić krzyżak do mocowania silników . Wadze to nie przeszkadza czy w środku czy z boku jest podparta , pomiar jest identyczny . Łożysko to zbędna fanaberia ale jak ktoś chce . Rzeczywiście chyba mój Watmeter nie jest przeznaczony do pomiarów małych prądów i napięć , choć fajnie by było gdyby serwo 40g pobierało 0,35 Ampera podczas pracy . Dla mnie serwo standard to np Hitec HS 300 o wadze 40 g . Może kolego Michale podziel się ze wszystkimi wynikami pomiarów wartości prądów pobieranymi przez różne serwa . Raz na zawsze skończyły by się dyskusje czy BEC wydoli czy nie . No i może zrobisz testy na hamowni posiadanych silników . Dziękuje Michale za zwrócone uwagi . Do kolegi Marka . Bardzo słuszna uwaga . Zawsze można zrobić pomiary przy włączonym wentylatorze , w jakimś stopniu by to imitowało siły powstające w locie .
BartK Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Taka mała podpowiedź, jak ktoś chce być jeszcze dokładniejszy, powinien mierzyć ciąg w układzie śmigła pchającego.
M.Ch. Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Dla mnie serwa to: Micro 9-15g Mini 20-30g Midi 35-45g Standard 50-80g To czy BEC wydoli czy nie to jeszcze inna bajka. Zobacz np. na instrukcję Jeti SBEC i spadek prądy oddawanego w miarę wzrostu napięcia zasilającego: Kilka wyników z moich pomiarów serw - na ziemi z ręcznym obciążaniem sterów. Silniki później.
leszek-bart Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Dziękuje za tabelkę z testami serw i proszę o więcej . Jeśli się zgodzisz to założę nowy temat o testach serw .
maxiiii Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Bardzo dobra propozycja. Od razu proponuję stałą zasadę sprawdzenia wszystkich serw jednakowo. 1. bez obciążenia 2. obciążenie 1kg na orczyku w odległości 1cm 3. 0,5 obciążenia maksymalnego podanego przez producenta przy napięciu stałym 5V 4. Obciążenie maksymalne podane przez producenta. Przy jednakowych warunkach pomiaru będzie możliwość porównania różnych typów. 1
M.Ch. Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Panowie, to dawne dzieje, nie mam obecnie czasu na pomiary. Dołożę co mam o silnikach i niestety tyle. Leszku to Twój temat - możesz dowolnie zakładać kolejne. Ostatnio pozbyłem się 8 Hiteców na korzyść KST - jestem BARDZO zadowolony. Mam generalnie jedną zasadę, która mi się sprawdza. Jak mogę to kupuję "przewymiarowane" tzn. z zapasem regle, SBECe, serwa itp. Nie pracują na 100% to dają radę.
AMC Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 To dla tych co wątpią , że BEC regulatora nie wydoli . (mój regulator w tym modelu daje 5A ) Daje tyle rzeczywiście czy ma tak napisane ? Uważam, że waga prawidłowo działa (bez uszkadzania jej) jeśli opierasz się o nią centralnie na środku a nie skrajnie. Otóż nie Michale, nie może tak być. Pomyśl - zważenie czegokolwiek wymagałoby przynajmniej linijki do centrowania tego przedmiotu względem "szalki" wagi. Waga ma kilka (trzy do pięciu) czujników tensometrycznych lub jeden samokompensujący. Wynik z kilku jest przeliczany prockiem i uśredniany, zaś tensosensor samokompensujący to niezwykle sprytne i skuteczne rozwiązanie, ale jego opis to nie na ten wątek. Obrazek takiego wynalazku możesz zobaczyć w - sorki - moim wątku z fotkami hamowni. To czy BEC wydoli czy nie to jeszcze inna bajka. Tak właśnie. Dość długa i pozawijana bajka. Jest w tej bajce taki passus o spadku napięcia na złączu JR przy prądzie 12A ... Kolor dymu jako ewentualnie domyślny, jeżeli to nie pozłacany lub wytarty JR-ek... Kolejny - nudny do obrzydzenia - o jakimś prawie Ohma czy jakoś tak... Aaaa ! O miedzi też było... Ale najśmieszniejszy to jest w tej bajce taki jeden szalony stranger , co bredzi coś o dowodach na to, że niemal wszystkie serwa w modelach nie mają prawa dobrze i pewnie działać bo coś tam zlatuje czy cuś... I coś o jakimś Achillesie opowiadał od rzeczy... Mało kto coś rozumiał, ale śmiesznie było. Do czasu ... Bardzo dobra propozycja. Od razu proponuję stałą zasadę sprawdzenia wszystkich serw jednakowo. 1. bez obciążenia 2. obciążenie 1kg na orczyku w odległości 1cm 3. 0,5 obciążenia maksymalnego podanego przez producenta przy napięciu stałym 5V 4. Obciążenie maksymalne podane przez producenta. Przy jednakowych warunkach pomiaru będzie możliwość porównania różnych typów. Trafna propozycja myślącego. Popieram . /1/ - Raz na zawsze skończyły by się dyskusje czy BEC wydoli czy nie . No i może zrobisz testy na hamowni posiadanych silników . Dziękuje Michale za zwrócone uwagi . /2/ - Do kolegi Marka . Bardzo słuszna uwaga . Zawsze można zrobić pomiary przy włączonym wentylatorze , w jakimś stopniu by to imitowało siły powstające w locie . /1/ - Raczej dopiero się zaczną... . Większość nie wydoli, w odróżnieniu od papierka lub/i ekranu. /2/ - "...w jakimś stopniu..." - czyli w pomijalnie małym, nie wartym zachodu. Chyba, że masz taki wentylator dający laminarny strumień powietrza 30 m/s - wiele modeli osiąga w locie nurkowym taką i wyższe prędkości. I niech się teraz SW trochę opóżni, tak o 200 milisekund tylko... Jeżeli ktoś nie wie o czym mówię, to proponuję użyć wyobrażni . /1/ - Ostatnio pozbyłem się 8 Hiteców na korzyść KST - jestem BARDZO zadowolony. /2/ - Mam generalnie jedną zasadę, która mi się sprawdza. Jak mogę to kupuję "przewymiarowane" tzn. z zapasem regle, SBECe, serwa itp. Nie pracują na 100% to dają radę. /1/ - Aha... Ktoś w tym maczał palce ? To się cieszę /2/ - Ta zasada dobrze chroni od bardzo wielu kłopotów . Popieram i polecam wszystkim. 1
leszek-bart Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Ja wiem , że pomiary są przybliżone , ale są . Jak wiele jest pytań o dobór silnika czy regulatora to widać po forum . Jak zaczynałem ponowną przygodę z silnikami elektrycznymi to kupiłem do depronowego akrobata silnik Axi 2808/ i jakie było moje zdziwienie jak okazało się , że silnik jest kilka razy za duży . Dokupiłem Axi 2208/34 i służy mi do dzisiaj .
enter1978 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Ja dzięki pomiarom Leszka mam jakiekolwiek rozeznanie w silnikach , mocach ,ciągu itp. I może nie są to testy dokładne co do grama, ale mi nie zależy na tolerancji błędu rzędu 30g , jak by gdzies uciekło pół kilograma ciągu to wtedy można się czepiać , ale przy ciągu 3kg, kilka gram w jedną czy w drugą nawet nie jest brane pod uwagę. A fajne jest to że silniki są testowane na jednej i tej samej wadze więc sama różnica w ciągu pomiędzy poszczególnymi silnikami i śmigłami już jest miarodajna.
Rekomendowane odpowiedzi