Michal4x4 Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Dzięki!!! Kurczę to b fajny pomysł, tym bardziej, że chyba nawet ja zrozumiałem (chyba). Tylko nie wiem czy ta teoria zakłada ze pomijamy calkiem rozmiary skrzydel dla uproszczenia? W fokkerze 3 platy główne mialy rozną rozpietość ale roznica nie byla wielka, u mnie 2 gorne mają oprócz wiekszej rozpiętosci jeszcze duzo większą szerokość (cord). Ale spróbuję pokombinować bo to ciekawe, jeszcze raz dzięki! M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Dzięki!!! Kurczę to b fajny pomysł, tym bardziej, że chyba nawet ja zrozumiałem (chyba). Tylko nie wiem czy ta teoria zakłada ze pomijamy calkiem rozmiary skrzydel dla uproszczenia? W fokkerze 3 platy główne mialy rozną rozpietość ale roznica nie byla wielka, u mnie 2 gorne mają oprócz wiekszej rozpiętosci jeszcze duzo większą szerokość (cord). Ale spróbuję pokombinować bo to ciekawe, jeszcze raz dzięki! M Ta teoria jest słuszna dla skrzydeł o podobnej wielkości. Dla skrzydeł o różnej wielkości pionową odległość MAC od dolnego skrzydła oblicza się ze wzoru: Y = G * S1/(S1+S2) Y - odległość MAC od płata dolnego; S1 - powierzchnia płata górnego; S2 - powierzchnia płata dolnego. G - prześwit Sprawdziłem moją teorię na trójpłatowcu Fokker Dr I i porównałem ze wzorem z książki Fokker Dr I wg danych miał prześwit pomiędzy płatami G = 890 mm, Total G = 1780 mm Położenie pionowe MAC wg wzoru y = 7/12 * Total G = 0,58 * 1780 = 1038 mm Wg mojej metody dzielenia wielopłata na dwupłaty wyszło mi y = 1014 mm - jak dla faktu, że to dla rzeczywistego samolotu, to różnica niewielka. Linia niebieska - położenie MAC dla trójpłata ze wzoru Munk'a y = 7/12 * Total G Linia czerwona - położenie MAC dla trójpłata wyznaczona moją metodą Mając położenie MAC można wyznaczyć położenie SC, np. w 30% MAC, Maks 33% Ale pamiętajcie, - te wzory uproszczone y = 4/7 * G - dla dwupłata, czy y = 7/12 * Total G dla trójpłata, są słuszne jedynie, gdy skrzydła mają porównywalną wielkość (np. dla Fokkera Dr I można uznać, że mają porównywalną wielkość, oprócz płata na podwoziu) Edit2: są jeszcze inne warunki - ale nie chcę za mocno namieszać Jednak dopiszę jeden jeszcze - jeśli skrzydła nie są prostokątne, to należy znaleźć MAC danego skrzydła i całą geometrię rysować dla MAC tego skrzydła. EDIT Gdybym liczył MAC(y) dla "dwupłata" skrzydło na podwoziu i skrzydło dolne na kadłubie, to na pewno z tego wzoru: Y = G * S1/(S1+S2) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Y = B * S1/(S1+S2) A w tym wzorze co oznacza B, sorki może mi coś umknęło? Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Y = B * S1/(S1+S2) A w tym wzorze co oznacza B, sorki może mi coś umknęło? Pzdr, M Przepraszam (typo error) miało być G - już poprawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Błysne swoją ignorancją i powiem, że metoda żutka jest lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Błysne swoją ignorancją i powiem, że metoda żutka jest lepsza. No fakt jesteśmy w dziale micro - ale spróbuj rzucić czteropłatem o rozpiętości 2m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Spokojnie, nie widze problemu, moge rzucić, ale tylko raz, no chyba, że sie nie połamie to i drugi dam rade.???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Supermarine Nightfighter samolot do niszczenia Zepelinnów, moglem sie pomylić w nazwie???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 3 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Kurczę, bardzo fajny, chyba tego nie widzialem, gdzie tego stwora znalazleś? M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 http://www.internetmodeler.com/2007/november/aviation/nighthawk.php Walnołem się, nazywa się Supermarine nighthawk, znalazłem go przypadkiem gdzies na moim FB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Dobry wieczór, Chwila minęła, ale w międzyczasie knułem trochę. Ciągle nie jest jeszcze dobrze ale lot już jest ustabilizowany: Powiększyłem znacząco skłon silnika i baterię przykleiłem przylepcem velcro do wręgi silnikowej - na oko wydaje się że powinien być wyważony ok, ale i tak latałem na SW wytrymowanym na maxa. Nie wiem czy jeszcze kombinować z doważeniem przodu (czyli przesunięciem bat do przodu)? Może jeszcze parę lotów zrobię i się okaże bo dziś latałem juz prawie o zmroku. Cdn Pzdr. M 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Michał- wg. mnie to SC jest OK. Jeśli musisz go cały czas ciągnąć wysokością, to raczej zmieniłbym kąt zaklinowania (Jarek by to lepiej opisał przy użyciu słowa "delalaż"). Czterokrotnie mniej roboty, jak da się to zrobić na stateczniku, bo skrzydła też wchodzą w grę, ale są cztery! Ale tak chciałeś ?. Poza tą drobną kosmetyką- jest super! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Dzięki! U mnie wszystko poklejone jest na sicher, nawet statecznik to bym musiał odciąć i usterzenie nowe dać etc. zatem na razie tak jak jest będę próbował; zastanawiam się nad zamontowaniem troszkę (chyba ca 8g) cięższego silniczka, to wtedy też mógłbym założyć śmigło SF, bo ten maluszek który teraz mam strasznie na tym śmigle się grzeje. Dam znaka jak się sprawy dalej potoczą. Pzdr. M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 9 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Nie będę zanudzał Sz.Publiczności, już chyba ostatni filmik z lotów. Kombinuję ciągle z różnymi bateriami i ich położeniem, dziś lot z lekką bat umieszczoną pod maską silnika - ciągle ciężki na ogon ale kurczę podoba mi się jak wolno lata. Jeszcze tylko jedno o papierze koreańskim - model odbył już ponad 20 lotów i dopiero dziś zobaczyłem pierwszą "ranę", ale to pewnie trz wynik małej wagi modelu. Pzdr. M 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Michał- rewelacja! Jak na takie maleństwo, lata bardzo wolno, świetny widok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 10 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 O, dzięki! Fajnie, że się podoba:) A i jeszcze dzięki za poradę, bo muszę "odszczekać" co napisałem wcześniej - okazało się, że wprawdzie stat poz wklejony, ale zapomniałem że jego przednia część ma kształt litery u i te małe "uszka" nie są przyklejone do kadłuba więc je mogłem trochę podnieść szpileczkami żeby dekalaż trochę zmniejszyć. Kurczę warto było popatrzeć! Jeszcze raz dzięki za radę!:) Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi