Skocz do zawartości

Silnik Os Max 46LA - pozycja korbowodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozebrałem w/w silnik w celu umycia oraz sprawdzenia elementów i niestety nie zwróciłem uwagi jak zamontowany jest korbowód. Okazuje się, że jego końcówka będąca zamocowana w tłoku jest niesymetryczna.

 I tutaj pytanie - w którą stronę powinna być zwrócona szersza część jego "główki", czy w stronę gaźnika, czy iglicy obrotów?

Ściągnąłem manual do tego silnika, ale niestety na rysunku poglądowym tego nie widać.

 

post-15222-0-25140900-1535656900_thumb.jpg

 

 

Może ktoś pomoże?

 

 

 

Opublikowano

A czy przypadkiem w tym silniku nie jest tak że jak założysz odwrotnie to nie zakręcisz wałem bo będzie blokować? lub będzie luz? Z reguły u mnie tak było w każdym silniku. Jak blokowało albo był dziwny luz odwracałem i było elegancko. No ale nie jestem pewien czy w każdym tak będzie. 

Opublikowano

Jeśli nie spieszy się Tobie aż tak bardzo to dopiero jutro po południu mogę sprawdzić na swoim. Ale jest tak jak koledzy pisali wcześniej: jeśli silnik już pracował to się "ułożył" i odwrotne założenie od razu da się usłyszeć lub zauważyć.

Opublikowano

Dzięki Irku, pośpiechu nie ma, tak że spokojnie zaczekam jeśli mógłbyś sprawdzić. Zobaczę w międzyczasie jak pisał Mateusz, czy będzie pasował tylko w jednej pozycji, a informacja od Ciebie będzie potwierdzeniem.

Opublikowano

Ta niesymetryczność górnej części korbowodu jest celowo zrobiona, aby ułatwić demontaż i montaż  złożonego już korbowodu z tłokiem na czop korbowy wału. A którą stroną go założyć , to już sam musisz pomyśleć.

Opublikowano

No więc mogę już odpowiedzieć dokładnie. Trochę kosztowało mnie pracy wymontowanie silnika z modelu, a potem częściowe rozkręcenie. Częściowe bo nie udało się ściągnąć korbowodu bez większego demontażu. Więc na 90% chciałem odpowiedzieć, że tą dłuższą stroną w kierunku lotu. Czyli jak odkręcimy tylny dekielek silnika to patrzysz na stronę z mniejszym występem.

Jednak przedstawiona przez Ciebie fotka rozwiewa moje 10% niepewności. W moim silniku jest tak jak napisałem  - czyli prościej - otwór ułatwiający smarowanie korbowodu, który mieści się na dole(korbowodu) patrząc od tyłu silnika widoczny jest po LEWEJ stronie  tak jak na mojej focie

Więc wszystko już masz wyjaśnione ;). Ja przed rozebraniem - jeśli muszę  - to robię małą kreseczkę na stronie czołowej i nie mam problemu z zapamiętaniem stron montażu ;).

post-14330-0-10027900-1535736383_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wielkie dzięki Irku za determinację i poświęcenie  :), już wszystko jasne.

Bynku, tak podejrzewałem, że ta niesymetryczność powinna czemuś służyć ale wolałem się upewnić.

Pierwszy raz rozbieram silnik żarowy i jak to mówią - człek całe życie się uczy ;).

Jeszcze raz dzięki wszystkim za wskazówki.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.