Jacekecaj Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Rozebrałem w/w silnik w celu umycia oraz sprawdzenia elementów i niestety nie zwróciłem uwagi jak zamontowany jest korbowód. Okazuje się, że jego końcówka będąca zamocowana w tłoku jest niesymetryczna. I tutaj pytanie - w którą stronę powinna być zwrócona szersza część jego "główki", czy w stronę gaźnika, czy iglicy obrotów? Ściągnąłem manual do tego silnika, ale niestety na rysunku poglądowym tego nie widać. Może ktoś pomoże?
Matijus Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 A czy przypadkiem w tym silniku nie jest tak że jak założysz odwrotnie to nie zakręcisz wałem bo będzie blokować? lub będzie luz? Z reguły u mnie tak było w każdym silniku. Jak blokowało albo był dziwny luz odwracałem i było elegancko. No ale nie jestem pewien czy w każdym tak będzie.
Jacekecaj Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Problem w tym, że korbowód w cylindrze po obydwu stronach ma jeszcze do jego ścianek około 3 mm luzu.
Irek M Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Jeśli nie spieszy się Tobie aż tak bardzo to dopiero jutro po południu mogę sprawdzić na swoim. Ale jest tak jak koledzy pisali wcześniej: jeśli silnik już pracował to się "ułożył" i odwrotne założenie od razu da się usłyszeć lub zauważyć.
Jacekecaj Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Dzięki Irku, pośpiechu nie ma, tak że spokojnie zaczekam jeśli mógłbyś sprawdzić. Zobaczę w międzyczasie jak pisał Mateusz, czy będzie pasował tylko w jednej pozycji, a informacja od Ciebie będzie potwierdzeniem.
bynek Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Ta niesymetryczność górnej części korbowodu jest celowo zrobiona, aby ułatwić demontaż i montaż złożonego już korbowodu z tłokiem na czop korbowy wału. A którą stroną go założyć , to już sam musisz pomyśleć.
Irek M Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Opublikowano 31 Sierpnia 2018 No więc mogę już odpowiedzieć dokładnie. Trochę kosztowało mnie pracy wymontowanie silnika z modelu, a potem częściowe rozkręcenie. Częściowe bo nie udało się ściągnąć korbowodu bez większego demontażu. Więc na 90% chciałem odpowiedzieć, że tą dłuższą stroną w kierunku lotu. Czyli jak odkręcimy tylny dekielek silnika to patrzysz na stronę z mniejszym występem. Jednak przedstawiona przez Ciebie fotka rozwiewa moje 10% niepewności. W moim silniku jest tak jak napisałem - czyli prościej - otwór ułatwiający smarowanie korbowodu, który mieści się na dole(korbowodu) patrząc od tyłu silnika widoczny jest po LEWEJ stronie tak jak na mojej focie Więc wszystko już masz wyjaśnione . Ja przed rozebraniem - jeśli muszę - to robię małą kreseczkę na stronie czołowej i nie mam problemu z zapamiętaniem stron montażu . 1
Jacekecaj Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Wielkie dzięki Irku za determinację i poświęcenie , już wszystko jasne. Bynku, tak podejrzewałem, że ta niesymetryczność powinna czemuś służyć ale wolałem się upewnić. Pierwszy raz rozbieram silnik żarowy i jak to mówią - człek całe życie się uczy . Jeszcze raz dzięki wszystkim za wskazówki.
Rekomendowane odpowiedzi