Skocz do zawartości

Silnik Os Max 46LA - pozycja korbowodu


Jacekecaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rozebrałem w/w silnik w celu umycia oraz sprawdzenia elementów i niestety nie zwróciłem uwagi jak zamontowany jest korbowód. Okazuje się, że jego końcówka będąca zamocowana w tłoku jest niesymetryczna.

 I tutaj pytanie - w którą stronę powinna być zwrócona szersza część jego "główki", czy w stronę gaźnika, czy iglicy obrotów?

Ściągnąłem manual do tego silnika, ale niestety na rysunku poglądowym tego nie widać.

 

post-15222-0-25140900-1535656900_thumb.jpg

 

 

Może ktoś pomoże?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

A czy przypadkiem w tym silniku nie jest tak że jak założysz odwrotnie to nie zakręcisz wałem bo będzie blokować? lub będzie luz? Z reguły u mnie tak było w każdym silniku. Jak blokowało albo był dziwny luz odwracałem i było elegancko. No ale nie jestem pewien czy w każdym tak będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mogę już odpowiedzieć dokładnie. Trochę kosztowało mnie pracy wymontowanie silnika z modelu, a potem częściowe rozkręcenie. Częściowe bo nie udało się ściągnąć korbowodu bez większego demontażu. Więc na 90% chciałem odpowiedzieć, że tą dłuższą stroną w kierunku lotu. Czyli jak odkręcimy tylny dekielek silnika to patrzysz na stronę z mniejszym występem.

Jednak przedstawiona przez Ciebie fotka rozwiewa moje 10% niepewności. W moim silniku jest tak jak napisałem  - czyli prościej - otwór ułatwiający smarowanie korbowodu, który mieści się na dole(korbowodu) patrząc od tyłu silnika widoczny jest po LEWEJ stronie  tak jak na mojej focie

Więc wszystko już masz wyjaśnione ;). Ja przed rozebraniem - jeśli muszę  - to robię małą kreseczkę na stronie czołowej i nie mam problemu z zapamiętaniem stron montażu ;).

post-14330-0-10027900-1535736383_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Irku za determinację i poświęcenie  :), już wszystko jasne.

Bynku, tak podejrzewałem, że ta niesymetryczność powinna czemuś służyć ale wolałem się upewnić.

Pierwszy raz rozbieram silnik żarowy i jak to mówią - człek całe życie się uczy ;).

Jeszcze raz dzięki wszystkim za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.