dukeroger Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Jako że drukuje już sobie model latający tej firmy, dopatrzyłem się w ich ofercie modelu pływającego. https://3dlabprint.com/shop/c-u-wave-cruiser/ Podstawowe dane to: Długość: 790mm Szerokość: 236mm Wysokość: 182mm Napęd: no właśnie... po angielsku to się nazywa "surface piercing" co w języku polskim ma odpowiednik "superkawitacyjny" co nie do końca oddaje to się tu dzieje. Na chwilę obecna wygląda to tak (plus wydrukowałem elementy napędu). Na razie nie podoba mi się brak chlodzenia (bedzie chłodzony wodą ESC oraz aluminiowe chłodzone wodą mocowanie silnika). Nie podobała mi się też linia wału ale autor to już poprawił po moich uwagach. tutaj jeden z nieudanych wydruków po drodze, głownie żeby pokazać "co w środku siedzi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 I bez strugania i szpachlowania. Ale technologia. A ja myślę jak nadbudówkę zrobić.Fajnie byłoby wydrukować formę do laminatu. Ale nie znam nikogo, kto takie coś z robi z planów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osa Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Ja wydrukowałem model żaglowego katamaranu z Thingiverse, może jeszcze zdążę zwodować nim przyjdą lody. I bez strugania i szpachlowania. Ale technologia. A ja myślę jak nadbudówkę zrobić.Fajnie byłoby wydrukować formę do laminatu. Ale nie znam nikogo, kto takie coś z robi z planów. Jaka wielkość? Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Kadłub bardzo mi się podoba ,wielkość i kształt co do napędu to jestem sceptyczny .Ale widziałem pływa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Łódka ze zdjęć z z tak wysoko wyprowadzonym wałem nie będzie pływać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 To jest rozwinięty efekt śruby nie w pełni zanurzonej. Duża ilość łopatek zabiera efektywność, chociaż korzysta z mniejszych obrotów i mocy silnika. Trochę to przekombinowane, gdyby była tam śruba z dwoma łopatkami i skokiem H = 2,5 D, to efekt byłby zupełnie inny. Również osłonięta z góry i po bokach. Idąc dalej, można by pokusić się o wyciągnięcie tej osłony do tyłu i jej zwężenie. Ciekawe jak by takie koło napędowe pojechało z boku (dwa koła na obu burtach)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Czyli hipersoniczny bocznokołowiec !! Raczej chyba jako ciekawostka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Jeżeli już to tylnokołowiec Zobacz film... w sumie daje radę Projekt już dokończe ale namowiłem autora na wersję z drukowanym wodnym napędem odrzutowym. Bedę aktualizował wątek. O coś takiego: https://www.thingiverse.com/thing:2872620 I bez strugania i szpachlowania. Ale technologia. A ja myślę jak nadbudówkę zrobić.Fajnie byłoby wydrukować formę do laminatu. Ale nie znam nikogo, kto takie coś z robi z planów. A mam tu w biurze takiego szalonego żeglarza co buduje laminatowy trimaran (w planach napędzany kitem) coś z 9m długości i formy drukuje na drukarce o polu 20x20x20 cm w częściach oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Widzę ze tylnokołowiec Odpowiedź była w odniesieniu do posta #6 kolegi mjs który rozważał zastosowanie tych kół po bokach kadłuba ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 To jest rozwinięty efekt śruby nie w pełni zanurzonej. Duża ilość łopatek zabiera efektywność, chociaż korzysta z mniejszych obrotów i mocy silnika. Trochę to przekombinowane, gdyby była tam śruba z dwoma łopatkami i skokiem H = 2,5 D, to efekt byłby zupełnie inny. Również osłonięta z góry i po bokach. Idąc dalej, można by pokusić się o wyciągnięcie tej osłony do tyłu i jej zwężenie. Ciekawe jak by takie koło napędowe pojechało z boku (dwa koła na obu burtach)? Materiały dydaktyczne, które umieściłem TUTAJ (Śruby do modeli szybkościowych) całkowicie potwierdzają słowa Mirosława, no ale chyba dobrze, że nadal są eksperymentatorzy, chętni do testowania nawet dziwacznych pomysłów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J-23 Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 po co są te poprzeczne rowki pod kadłubem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 W takim wynalazku dla ozdoby . A powaznie po to żeby szybciej odkleić dno od wody w celu wyjscia kadłuba na redany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Czyli szybciej plynąć w ślizgu. Kadłub w zasadzie poklejony, zaczynają się zmiany: 1. wywalam orygnalne mocowanie silnika, mała lutownica z przygotowanym do ciecia plastiku grotem i 5 min później posprzątane, zanabyłem chłodzone wodą mocowanie silnika 2. wymysliłem nowe mocowanie, które planuje wkleić na dno, kilka minut rysowania, 3 godziny pracy drukarki i rano nowe mocowanie gotowe 3. muszę dołożyć pobór wody i przygotować kanał do jej usuwania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 Piotr - co to za tworzywo jest z którego drukujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 PLA, na to pojdzie żywica do wydruków, szpachla w spraju (pewnie kilka warstw), troche szpachlowania, szlifowania, podkład i lakier. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 11 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2018 A jaka to żywica do wydruków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 taka: http://3dwpraktyce.pl/wp-content/uploads/2015/01/xtc2.jpg Zmiana mocowania dokończona: Status na dziś: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osa Opublikowano 12 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 I ten blok chłodzący ma wystarczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 Oryginał nie miał żadnego chłodzenia więc chyba lepsze to niż nic, problem z tym napędem jest taki że KV tego silnika to 1/4 tego co normalne chłodzone płaszczem silniki do łodek, przekładnie by trzeba zastosować żeby zejść do oczekiwanego poziomu obrotów. Zobaczymy jaka będzie skuteczność tego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J-23 Opublikowano 12 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2018 ja zrobiłem budkę suflera nad pokładem, jak na foto łapie zimne powietrze, które kierowane jest na łopatki przymocowane do wału napędowego owiewa silnik i bokami przegrody ucieka do wyjścia plusy: silnik jest tylko ciepły, a nie gorący minusy: łódka jest głośniejsza i jak coś tam chlupnie to może być nieciekawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi