Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że drukuje już sobie model latający tej firmy, dopatrzyłem się w ich ofercie modelu pływającego. https://3dlabprint.com/shop/c-u-wave-cruiser/

Podstawowe dane to:

Długość: 790mm

Szerokość: 236mm

Wysokość: 182mm

Napęd: no właśnie... po angielsku to się nazywa "surface piercing" co w języku polskim ma odpowiednik "superkawitacyjny" co nie do końca oddaje to się tu dzieje.

 

Na chwilę obecna wygląda to tak (plus wydrukowałem elementy napędu). Na razie nie podoba mi się brak chlodzenia (bedzie chłodzony wodą ESC oraz aluminiowe chłodzone wodą mocowanie silnika). Nie podobała mi się też linia wału ale autor to już poprawił po moich uwagach.

 

post-3177-0-51724000-1535981259_thumb.jpg

 

post-3177-0-14392600-1535981266_thumb.jpg

 

post-3177-0-74904000-1535981273_thumb.jpg

 

post-3177-0-32863800-1535981281_thumb.jpg

 

tutaj jeden z nieudanych wydruków po drodze, głownie żeby pokazać "co w środku siedzi"

 

post-3177-0-14361900-1535981438_thumb.jpg

 

Opublikowano

I bez strugania i szpachlowania. Ale technologia.

A ja myślę jak nadbudówkę zrobić.Fajnie byłoby wydrukować formę do laminatu. Ale nie znam nikogo, kto takie coś z robi z planów.

Opublikowano

Ja wydrukowałem model żaglowego katamaranu z Thingiverse, może jeszcze zdążę zwodować nim przyjdą lody.

 

 

I bez strugania i szpachlowania. Ale technologia.

A ja myślę jak nadbudówkę zrobić.Fajnie byłoby wydrukować formę do laminatu. Ale nie znam nikogo, kto takie coś z robi z planów.

Jaka wielkość?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To jest rozwinięty efekt śruby nie w pełni zanurzonej. Duża ilość łopatek zabiera efektywność, chociaż korzysta z mniejszych obrotów i mocy silnika. Trochę to przekombinowane, gdyby była tam śruba z dwoma łopatkami i skokiem H = 2,5 D, to efekt byłby zupełnie inny. Również osłonięta z góry i po bokach. Idąc dalej, można by pokusić się o wyciągnięcie tej osłony do tyłu i jej zwężenie.

 

Ciekawe jak by takie koło napędowe pojechało z boku (dwa koła na obu burtach)?

Opublikowano

Jeżeli już to tylnokołowiec ;) Zobacz film... w sumie daje radę :)

 

Projekt już dokończe ale namowiłem autora na wersję z drukowanym wodnym napędem odrzutowym. Bedę aktualizował wątek. O coś takiego: https://www.thingiverse.com/thing:2872620


I bez strugania i szpachlowania. Ale technologia.

A ja myślę jak nadbudówkę zrobić.Fajnie byłoby wydrukować formę do laminatu. Ale nie znam nikogo, kto takie coś z robi z planów.

 

A mam tu w biurze takiego szalonego żeglarza co buduje laminatowy trimaran (w planach napędzany kitem) coś z 9m długości i formy drukuje na drukarce o polu 20x20x20 cm :) w częściach oczywiście.

Opublikowano

To jest rozwinięty efekt śruby nie w pełni zanurzonej. Duża ilość łopatek zabiera efektywność, chociaż korzysta z mniejszych obrotów i mocy silnika. Trochę to przekombinowane, gdyby była tam śruba z dwoma łopatkami i skokiem H = 2,5 D, to efekt byłby zupełnie inny. Również osłonięta z góry i po bokach. Idąc dalej, można by pokusić się o wyciągnięcie tej osłony do tyłu i jej zwężenie.

 

Ciekawe jak by takie koło napędowe pojechało z boku (dwa koła na obu burtach)?

 

Materiały dydaktyczne, które umieściłem TUTAJ (Śruby do modeli szybkościowych) całkowicie potwierdzają słowa Mirosława, no ale chyba dobrze, że nadal są eksperymentatorzy, chętni do testowania nawet dziwacznych pomysłów. ;)

Opublikowano

Czyli szybciej plynąć w ślizgu.

 

Kadłub w zasadzie poklejony, zaczynają się zmiany:

1. wywalam orygnalne mocowanie silnika, mała lutownica z przygotowanym do ciecia plastiku grotem i 5 min później posprzątane, zanabyłem chłodzone wodą mocowanie silnika

2. wymysliłem nowe mocowanie, które planuje wkleić na dno, kilka minut rysowania, 3 godziny pracy drukarki i rano nowe mocowanie gotowe

3. muszę dołożyć pobór wody i przygotować kanał do jej usuwania

 

post-3177-0-20210200-1536648084_thumb.jpg

post-3177-0-11411500-1536648091_thumb.jpg

post-3177-0-37868200-1536648098_thumb.jpg

post-3177-0-79291600-1536648103_thumb.jpg

Opublikowano

Oryginał nie miał żadnego chłodzenia więc chyba lepsze to niż nic, problem z tym napędem jest taki że KV tego silnika to 1/4 tego co normalne chłodzone płaszczem silniki do łodek, przekładnie by trzeba zastosować żeby zejść do oczekiwanego poziomu obrotów. Zobaczymy jaka będzie skuteczność tego rozwiązania.

Opublikowano

ja zrobiłem budkę suflera nad pokładem, jak na foto

łapie zimne powietrze, które kierowane jest na łopatki przymocowane do wału napędowego

owiewa silnik i bokami przegrody ucieka do wyjścia

plusy:

silnik jest tylko ciepły, a nie gorący

minusy:

łódka jest głośniejsza i jak coś tam chlupnie

to może być nieciekawie

 

 

 

 

ch_odzenie_560.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.