ostry_gl Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Dziękuję Andrzeju . Dzisiaj miało być szybkie szlifowanie i powrót domu, a zrobiły się z tego 3 h, poprawek (zalewania) żywicą, szlifowania, szpachlowania i klejenia. Tak trochę na szybko, ale łódka jest gotowa do położenia podkładu. Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 26 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 Zapraszam na I Puchar Klasy Sunfish – RC 2019, (Sunfish Minisail Cup®) – regulamin na stronie http://www.minisail.pl/index.php/klasa-sunfish-regulamin/ . Wszystkie spotkania nowego cyklu znajdziecie na plakacie. Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Jak widać na powyższym plakacie czasu do zawodów pozostało niewiele . Łódka wróciła od kolegi z lakierni z położonym podkładem, także dzień w modelarni minął na szpachlowaniu, szlifowaniu, spasowaniu skrzynki z płetwą balastową itd. Po zakończeniu tych prac, wszystko powróciło do lakierni. Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Zrobiłem stojak i łódka wróciła z malowania Pozdrawiam, Łukasz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Do zawodów został już tylko tydzień, kadłub i cała "mechanika" zostały skończone i poskładane w całość (pozostało przykleić tylko osłonę kokpitu). Pozostał tylko żagiel i maszt. Wszystkie jego elementy są już prawie gotowe - kto wie może się uda, ale mam nieodparte wrażenie, że przez pierwszą połowę sezonu może być jak z bolidem "Wiliamsa" . Pozdrawiam, Łukasz 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qnii Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 nie moja bajka ale WOW jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Dotrze się !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Dziękuję Panowie Dotarł, żagiel i naklejki na burtę. Jutro mam nadzieję szczęśliwy koniec budowy, a pierwsze pływanie jak dobrze pójdzie na zawodach już w niedzielę - wszystko wyjdzie podczas regat (byle je ukończyć), a potem będzie z górki . Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Łódka wstępnie skończona. Teraz czas pierwszych startów i wyeliminowania wszystkich "chorób młodości". Na razie wygląda to tak Pozdrawiam, Łukasz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 (edytowane) Łukasz - fajna łódka wyszła ! Tylko żagiel trochę na wolnym liku "nie teges".... albo tylko tak wygląda ! Spróbuj dmuchnąć jakimś większym wentylatorem w ten żagiel i zobacz, czy przy pracy żagla podczas opływu powietrza też się taka fałda tworzy... Albo wyjdź z łódką na zewnątrz i popróbuj różnych ustawień grota względem wiatru - może jakaś zaszewka konieczna będzie ... Janusz "Jamyk" ma fajny stojak obrotowo-uchylny do swojej łódki - można na nim na zewnątrz, na wietrze ustawiać żagle na różnych kursach i doregulować łódkę bardzo precyzyjnie ma brzegu ! Napisz do niego, wyśle ci fotkę stojaka to sobie dorobisz - 3/4 problemów z regulacją odpada !! Ja bym poza tym dodał obciągacz bomu, bo przy tego typu żaglach istnieje duże ryzyko podciągania bomu do góry na kursach pełnych ! Na końcu masz zdjęcie tego stojaka, wprawdzie niezbyt dokładnie widać, ale obraca się o 360 st wokół pionowej osi i przechyla się po 45 st wokół poziomego podparcia łodzi ! Wbijasz stojak w brzeg, ustawiasz łódkę na wietrze i "żeglujesz" stojąc w miejscu doregulowując wszystkie "szpeje" Bardzo ładnie się obraca względem wiatru ! Edytowane 10 Kwietnia 2019 przez kaszalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Andrzeju, żagiel robiony był na szybko i jest cięty z jednego kawałka, a nie klejony z brytów. Problem był w technologii - emotikon był wygrzewany, co uniemożliwiło klejenie brytów taśmą - temperatura by ją stopiła. Pokombinujemy nad wodą przed samym pływaniem. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem pierwszy start już w niedzielę. Dzięki za kibicowanie przy budowie. Pozdrawiam, Łukasz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 TRZYMAM KCIUKI ( i leczę ucho.... ) ! Do zobaczenia przy następnej okazji !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JADAR62 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Piękna robota i relacja. Gratulacje szybkiego ukończenia. Ciekawy jestem jak to będzie pływało, więc teraz czekam na film. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Cześć, Odpowiadając na Twoje pytanie pozwolę sobie zacytować Michała Daranowskiego, z którym rozmawiałem na ten temat. Z naszych przepisów jasno wynika, że nie ma określonej masy balastu przy ostrym określeniu innych parametrów, więc ten brak zapisu dotyczącego masy balastu nie jest "dziurą" a celowym działaniem. Ponieważ kształt kadłuba SUNFISHA jest taki a nie inny, charakteryzuje się bardzo niską wolna burtę, pionowymi - dziobnicą i pawężą oraz bardzo małym zapasem wyporności, dlatego możliwości manewru masą balastu są bardzo małe. Wszelkie pozostałe parametry, w tym długość płetwy balastowej są ostro określone. Nie widzę przy tym kształcie kadłuba i jego bardzo ograniczonej wyporności specjalnych możliwości manewru masą balastu. Gdyby chodziło o długość płetwy mieczowej to zgoda , ale możliwość manewrowania masą balastu jest przy tym modelu w tej skali bardzo, ale to bardzo ograniczona. A tak przy okazji to w przepisach klasy 650 STANDARD mamy następujący zapis w punkcie 1 poz.f. ” Masa i kształt balastu jest dowolna.” - ten zapis sprawdził się i sprawdza w „użyciu” doskonale. Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Dzięki Koledzy za miłe słowa (umknęło mi to w ostatnim poście).Istnieje około 10 modeli sunfisha i wszystkie budowane są tak samo by jak najlepiej odwzorować oryginał - wymóg klasy NSS-C. Nikt u nas nie buduje modeli by były szybsze (za wyjątkiem NSS -650), to chyba kwestia priorytetów i podejścia do tego sportu. Model ma jak najlepiej odwzorowywać oryginał, być bezawaryjny i dobrze pływać. Myślę, że stąd wynikają nasze rozbieżności w podejściu do tematu . Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Współzawodnictwo łódkami o bardzo podobnych osiągach jest jego najczystszą formą . Wyścig zbrojeń wykończył już niejedną klasę. Sunfish jest modelem redukcyjnym, umożliwiającym starty w klasie NSS-C i pucharze Sunfisha. Liczy się tu jakość wykonania (łódki podlegają ocenie sędziów) i odwzorowanie oryginału (zgodnie) z dokumentacją. W regatach ważniejsza jest taktyka i umiejętności Skippera, a nie kadłub z węgla, 5 zestawów żagla i wymiennych płetw balastowych dobranych do warunków na wodzie . Nie wyklucza to adrenaliny i czystej fajnej rywalizacji. Pozdrawiam, Łukasz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 (edytowane) Wyścigowi szczuróww w "Sunfishu" i NSS mówimy zdecydowane "NIE" - REKREACJA PANOWIE, REKREACJA !!! Normy, standardy, ISO, RODO, plany, wytyczne, terminy, korekty, harmonogramy, tolerancje etc. - - dość mam tego w pracy !!! Ale jak ktoś lubi - prosze bardzo - są klasy wyścigowe obwarowane ścisłymi przepisami - można się wykazać !! Ja tam w wolnym czasie poruszam się spacerkiem po nie wytyczonych ścieżkach ..... Edytowane 14 Kwietnia 2019 przez kaszalu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi