ostry_gl Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Opublikowano 22 Marca 2019 Dziękuję Andrzeju . Dzisiaj miało być szybkie szlifowanie i powrót domu, a zrobiły się z tego 3 h, poprawek (zalewania) żywicą, szlifowania, szpachlowania i klejenia. Tak trochę na szybko, ale łódka jest gotowa do położenia podkładu. Pozdrawiam, Łukasz
ostry_gl Opublikowano 26 Marca 2019 Autor Opublikowano 26 Marca 2019 Zapraszam na I Puchar Klasy Sunfish – RC 2019, (Sunfish Minisail Cup®) – regulamin na stronie http://www.minisail.pl/index.php/klasa-sunfish-regulamin/ . Wszystkie spotkania nowego cyklu znajdziecie na plakacie. Pozdrawiam, Łukasz
ostry_gl Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Opublikowano 28 Marca 2019 Jak widać na powyższym plakacie czasu do zawodów pozostało niewiele . Łódka wróciła od kolegi z lakierni z położonym podkładem, także dzień w modelarni minął na szpachlowaniu, szlifowaniu, spasowaniu skrzynki z płetwą balastową itd. Po zakończeniu tych prac, wszystko powróciło do lakierni. Pozdrawiam, Łukasz
ostry_gl Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Zrobiłem stojak i łódka wróciła z malowania Pozdrawiam, Łukasz 1
ostry_gl Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Do zawodów został już tylko tydzień, kadłub i cała "mechanika" zostały skończone i poskładane w całość (pozostało przykleić tylko osłonę kokpitu). Pozostał tylko żagiel i maszt. Wszystkie jego elementy są już prawie gotowe - kto wie może się uda, ale mam nieodparte wrażenie, że przez pierwszą połowę sezonu może być jak z bolidem "Wiliamsa" . Pozdrawiam, Łukasz 2
ostry_gl Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Dziękuję Panowie Dotarł, żagiel i naklejki na burtę. Jutro mam nadzieję szczęśliwy koniec budowy, a pierwsze pływanie jak dobrze pójdzie na zawodach już w niedzielę - wszystko wyjdzie podczas regat (byle je ukończyć), a potem będzie z górki . Pozdrawiam, Łukasz
ostry_gl Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Łódka wstępnie skończona. Teraz czas pierwszych startów i wyeliminowania wszystkich "chorób młodości". Na razie wygląda to tak Pozdrawiam, Łukasz 1
kaszalu Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 (edytowane) Łukasz - fajna łódka wyszła ! Tylko żagiel trochę na wolnym liku "nie teges".... albo tylko tak wygląda ! Spróbuj dmuchnąć jakimś większym wentylatorem w ten żagiel i zobacz, czy przy pracy żagla podczas opływu powietrza też się taka fałda tworzy... Albo wyjdź z łódką na zewnątrz i popróbuj różnych ustawień grota względem wiatru - może jakaś zaszewka konieczna będzie ... Janusz "Jamyk" ma fajny stojak obrotowo-uchylny do swojej łódki - można na nim na zewnątrz, na wietrze ustawiać żagle na różnych kursach i doregulować łódkę bardzo precyzyjnie ma brzegu ! Napisz do niego, wyśle ci fotkę stojaka to sobie dorobisz - 3/4 problemów z regulacją odpada !! Ja bym poza tym dodał obciągacz bomu, bo przy tego typu żaglach istnieje duże ryzyko podciągania bomu do góry na kursach pełnych ! Na końcu masz zdjęcie tego stojaka, wprawdzie niezbyt dokładnie widać, ale obraca się o 360 st wokół pionowej osi i przechyla się po 45 st wokół poziomego podparcia łodzi ! Wbijasz stojak w brzeg, ustawiasz łódkę na wietrze i "żeglujesz" stojąc w miejscu doregulowując wszystkie "szpeje" Bardzo ładnie się obraca względem wiatru ! Edytowane 10 Kwietnia 2019 przez kaszalu
ostry_gl Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Andrzeju, żagiel robiony był na szybko i jest cięty z jednego kawałka, a nie klejony z brytów. Problem był w technologii - emotikon był wygrzewany, co uniemożliwiło klejenie brytów taśmą - temperatura by ją stopiła. Pokombinujemy nad wodą przed samym pływaniem. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem pierwszy start już w niedzielę. Dzięki za kibicowanie przy budowie. Pozdrawiam, Łukasz 1
kaszalu Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 TRZYMAM KCIUKI ( i leczę ucho.... ) ! Do zobaczenia przy następnej okazji !!
JADAR62 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Piękna robota i relacja. Gratulacje szybkiego ukończenia. Ciekawy jestem jak to będzie pływało, więc teraz czekam na film.
ostry_gl Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Cześć, Odpowiadając na Twoje pytanie pozwolę sobie zacytować Michała Daranowskiego, z którym rozmawiałem na ten temat. Z naszych przepisów jasno wynika, że nie ma określonej masy balastu przy ostrym określeniu innych parametrów, więc ten brak zapisu dotyczącego masy balastu nie jest "dziurą" a celowym działaniem. Ponieważ kształt kadłuba SUNFISHA jest taki a nie inny, charakteryzuje się bardzo niską wolna burtę, pionowymi - dziobnicą i pawężą oraz bardzo małym zapasem wyporności, dlatego możliwości manewru masą balastu są bardzo małe. Wszelkie pozostałe parametry, w tym długość płetwy balastowej są ostro określone. Nie widzę przy tym kształcie kadłuba i jego bardzo ograniczonej wyporności specjalnych możliwości manewru masą balastu. Gdyby chodziło o długość płetwy mieczowej to zgoda , ale możliwość manewrowania masą balastu jest przy tym modelu w tej skali bardzo, ale to bardzo ograniczona. A tak przy okazji to w przepisach klasy 650 STANDARD mamy następujący zapis w punkcie 1 poz.f. ” Masa i kształt balastu jest dowolna.” - ten zapis sprawdził się i sprawdza w „użyciu” doskonale. Pozdrawiam, Łukasz
ostry_gl Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Dzięki Koledzy za miłe słowa (umknęło mi to w ostatnim poście).Istnieje około 10 modeli sunfisha i wszystkie budowane są tak samo by jak najlepiej odwzorować oryginał - wymóg klasy NSS-C. Nikt u nas nie buduje modeli by były szybsze (za wyjątkiem NSS -650), to chyba kwestia priorytetów i podejścia do tego sportu. Model ma jak najlepiej odwzorowywać oryginał, być bezawaryjny i dobrze pływać. Myślę, że stąd wynikają nasze rozbieżności w podejściu do tematu . Pozdrawiam, Łukasz
ostry_gl Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Współzawodnictwo łódkami o bardzo podobnych osiągach jest jego najczystszą formą . Wyścig zbrojeń wykończył już niejedną klasę. Sunfish jest modelem redukcyjnym, umożliwiającym starty w klasie NSS-C i pucharze Sunfisha. Liczy się tu jakość wykonania (łódki podlegają ocenie sędziów) i odwzorowanie oryginału (zgodnie) z dokumentacją. W regatach ważniejsza jest taktyka i umiejętności Skippera, a nie kadłub z węgla, 5 zestawów żagla i wymiennych płetw balastowych dobranych do warunków na wodzie . Nie wyklucza to adrenaliny i czystej fajnej rywalizacji. Pozdrawiam, Łukasz. 1
kaszalu Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 (edytowane) Wyścigowi szczuróww w "Sunfishu" i NSS mówimy zdecydowane "NIE" - REKREACJA PANOWIE, REKREACJA !!! Normy, standardy, ISO, RODO, plany, wytyczne, terminy, korekty, harmonogramy, tolerancje etc. - - dość mam tego w pracy !!! Ale jak ktoś lubi - prosze bardzo - są klasy wyścigowe obwarowane ścisłymi przepisami - można się wykazać !! Ja tam w wolnym czasie poruszam się spacerkiem po nie wytyczonych ścieżkach ..... Edytowane 14 Kwietnia 2019 przez kaszalu 1
Rekomendowane odpowiedzi