Skocz do zawartości

Budowa B2 Spirit


Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj z korekcją ciągu jest pewien problem. Dysza jest ......trochę inna, i nie widzę sposobu na jej  korektę.Tutaj wpływ na ciąg uzyskany ma długość tej górnej osłony ,,zębatej". Im krótsza, tym większy ciąg uzyskiwałem. Ale przy krótkiej jakoś to dziwnie wygląda. 

Zębatej, masz na myśli wlot? Jeśli tak to prawdopodobnie masz za małe pole powierzchni wlotu w stosunku do pola FSA. Potrzebujesz zrobić dodatkowe lewe wloty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercie chodzi o wlot powietrza. Zbyt duży kołnierz to strata, zbyt krótki-nie wygląda to ładnie, tak jakoś nie proporcjonalnie. Wloty są dodatkowe wna spodzie-chłodzenie aku i ESC.

 

Poli, zbyt mało danych podałeś, aby wyliczyć położenie ŚC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o wlot powietrza. Zbyt duży kołnierz to strata, zbyt krótki-nie wygląda to ładnie

powietrze musi ładnie padać na wirnik turbinki, inaczej skutecznosc spada mocno, do tego inaczej powietrze padać bedzie podczas lotu i inaczej odczas stania. Tu potrzebna wyoboraznia lub doswiadczenia innych lub wzory na 5 stron a4:). Osobiscie liczyłbym jedynie na własną wyobraźnie i własne doświadczenia w praktyce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://rcwingcog.a0001.net/V3_testing/index.html

Zobacz. Nie znam wszystkich wartości, jak cięciwa płata, długość kadłuba...

 Cięciwa 34 cm, fakt nie podałem, długość kadłuba do tzw ogonka 109 cm, ale ja przyjąłem długość do cienkiej czerwonej linii 96,5 cm.

Mam pytanie, czy ostrze nad podwieszonym samolotem ma wyznaczać CG?. 

post-15485-0-93433200-1544881142_thumb.j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te urządzenie pokazuje a nie wylicza.

Co się stanie ze środkiem ciężkości pokazanym w ten sposób jak na ogonie postawisz 1kg cukru?

 

To jest urządzenie do wyważania modelu a nie wyliczenia środka ciężkości.

Do Volcanina ci daleko:)

 

Ale może to cię przekona. pozwoliłem sobie nawet przetłumaczyć przez google ;)

post-7189-0-83658400-1545040150_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 czy ostrze nad podwieszonym samolotem ma wyznaczać CG?. 

 

Tak. W tym punkcie co pada.

 

Rozmowa była o prawidłowym wyliczeniu SC. Nigdzie nie było jeszcze tematu o sposobach prawidłowego wyważenia. 

Ale całe szczęście już wszystko zostało wyjaśnione. 

A tak przy okazji to ta maszyna na sznurkach jest zbyt skomplikowana i wprowadza dużo błędów. Jest zwyczajnie do d...... :)

Nie wiem czy czasami metoda na kciuki lepiej nie pomierzy SC.

A poli25 chce dopiero ustalić gdzie ma być SC a nie gdzie jest. Trzeba czytać jego pytania a nie swoje odpowiedzi :(

 

Na filmie w time 5:06 facet przekręca kołeczkami i zmienia mu się wskazywany punktSC. Obciążenie przodu czy ogona nie zmienia się a punkt SC zmienia się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie -podałem położenie ŚC więc Poli wie gdzie ma się znajdować, wahadełko ma wskazać właśnie w ten punkt. Metoda znana, dobra i sprawdzona dla kumatych, a kciuki można ssać. Niby jakie błędy wprowadza? Używam, nie narzekam. To, że Poliego zainteresowała taka metoda wyważenia-jego sprawa. 

Gdy facet kręci tymi kołeczkami, to niestety popatrz co znajduje się na sterze wysokości. Chyba niedowidzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.