Poli25 Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Witam,Po przejściu na emeryturkę mojego skrzydła Zagi przyszedł czas na kolejny model. Postanowiłem zbudować coś niekonwencjonalnego, padło na B2 Spirit. Rozpiętość jaką będzie miał B2 Spirit to 2,7 m. Po wklejeniu wręg całość ważyła 1,1 kg.Wszelkie sugestie i rozwiązania mile widziane.Pierwsze cięciaWidok kształtu modeluWykonane skosy od dołuWklejanie wręg Prace nieznacznie posuwają się do przodu, kilka fotek jak wykonałem lotki.Obecnie czekam na zawiasy które także niebawem powinny dojść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Start z ręki, czy planujesz jakieś podwozie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poli25 Posted December 9, 2018 Author Share Posted December 9, 2018 W planach start z ręki, ale może później zamontuję jeszcze podwozie. Mam fajne miejsce do startów i lądowań. Czas pokaże jak model będzie się sprawował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawen 75 Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Witam! Próbujesz sił z tym modelem-ciężki do lotów. Przestudiowałem wiele stron z relacjami budowy, jak i prób ulotnienia. Zbyt wiele czynników w tym samolocie ma wpływ właśnie na lot. Umiejscowienie wlotów do EDFów na górze jeżeli zastosujesz EDFy- moment zadzierający. Płaskie dysze wylotowe z efektem Coandy. Brak winglet na płacie- mała stateczność kierunkowa.Stąd te rozwarte podwójne lotki, mają za zadanie ustabilizować go w locie, jak i działają jak ster kierunku. Bez FC się nie obejdzie. Mój na chwilę obecną waży 1020g przy 196cm rozpiętości. Na razie czeka na wenę twórczą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poli25 Posted December 10, 2018 Author Share Posted December 10, 2018 Witam! Próbujesz sił z tym modelem-ciężki do lotów. Przestudiowałem wiele stron z relacjami budowy, jak i prób ulotnienia. Zbyt wiele czynników w tym samolocie ma wpływ właśnie na lot. Umiejscowienie wlotów do EDFów na górze jeżeli zastosujesz EDFy- moment zadzierający. Płaskie dysze wylotowe z efektem Coandy. Brak winglet na płacie- mała stateczność kierunkowa.Stąd te rozwarte podwójne lotki, mają za zadanie ustabilizować go w locie, jak i działają jak ster kierunku. Bez FC się nie obejdzie. Mój na chwilę obecną waży 1020g przy 196cm rozpiętości. Na razie czeka na wenę twórczą. Twój model wygląda na prawdę dobrze, mój projekt jest zaciągnięty z forum rcgroups. Jeśli chodzi o stabilność lotu, to widziałem modele bez podwójnych lotek i latało to całkiem stabilnie.FC to APM, przy tak skomplikowanym modelu bez FC się nie obejdzie. Budowę planuję zakończyć na wiosnę, mam całą zimę na budowę i ewentualne poprawki. Opisz jak ty budowałeś swój model, podeślij fotki z budowy swojego modelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawen 75 Posted December 11, 2018 Share Posted December 11, 2018 Jak tylko wrócę do Polski-planowo jutro w nocy. Teraz jestem w Niemcach! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojcio69 Posted December 11, 2018 Share Posted December 11, 2018 Gratuluję pomysłu i życzę powodzenia przy oblocie Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 A tak długo cieszyłem się największym skrzydłem w Polsce ;( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawen 75 Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Maxiiii uwierz mi, latają większymi, tylko im nie zależy, aby pokazywać- NOTOS LS 282. Przy okazji, w dział PLANY wrzuciłeM projekt B-2 pod EDF. Na nich się opierałem, z poprawkami. Mój jest powiększony o 115%, zakończenie płatów zrobione bardziej na oryginał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 I wszyscy się zmówili, że nie dadzą żadnego zdjęcia w internecie. Coś tu pachnie nowym spiskiem rządowym. Jak czegoś nie ma fejsie to znaczy, że jeszcze nie istnieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawen 75 Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 X-8 odkupiłem od kolegi jednego z forumowiczów(zalogowanych) na rcfpv, podał mi numer kontaktowy. Tamten nie jest zalogowany na żadnym forum, i nie robi rozgłosu z tego, że ma i lata. Tą zasadą w jaką wierzysz-to i Black Knight jest w 100% prawdziwy, i faktycznie to satelita obcego pochodzenia pozaziemskiego-przecież są fotografie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 A widzisz złapałem cię. Black Knight to rycerz z fortnite i jeszcze nie lata a ma tylko 1,8 metra i to wzrostu. https://8.allegroimg.com/s512/03eb83/8380ac2842a0b5a37e8973a4ec78 No dobra niech będzie, że mam największego (samolota) z tych chwalących się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawen 75 Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Nic nie złapałeś-niedoinformowany jesteś po prostu, lub źle szukałeś. https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite_conspiracy_theory OK, ale aby nie śmiecić w temacie. Jest oferowany zestaw B-2 coś pod 4metry czy więcej, z dwoma turbinami. Lata świetnie. Kolega Pietka z forum ma też tego z bananahobby-ale nie ma relacji z lotów. Faktycznie na rcgrup można uzyskać najwięcej informacji. W oryginale w czasie lotu w trybie pełnego stealth- te rozchylone pseudolotki są złożone. Kierunek lotu zmieniany jest poprzez zmianę ciągu silników-prawdopodobnie, ale całość kontroluje 130 komputerów. Modele B-2 w których zastosowano silnik ze śmigłem pchającym, nie miały problemów z lotem, ale przy dwóch EDF może być różnie. Tak czy inaczej pilnie obserwuję ten temat i kibicuję! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poli25 Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 Jeśli już mówimy i chwaleniu się to może ten kto już zbudował B2 niech pokaże jeszcze jak to lata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawen 75 Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Tak by było najlepiej. Widziałem tylko filmiki na youtube, jak i czytałem posty modelarzy. Na fotografii widać wyraźnie, że oryginał B-2 ma również końce płata z innym kątem natarcia-czyli tak jak każe skrzydełko. Tutaj teraz temat walcowany przez forum nie tylko te-latające skrzydło-winglety, czy bez winglet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poli25 Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 Mój profil końcówki płata wygląda troszkę inaczej, od spodu jest płasko. Mam nadzieję że będzie dobrze latało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Jeszcze trzeba się zastanowić czy ma to być replika czy wyrób b2-podobny do latania rekreacyjnego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietka Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Nic nie złapałeś-niedoinformowany jesteś po prostu, lub źle szukałeś. https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite_conspiracy_theory OK, ale aby nie śmiecić w temacie. Jest oferowany zestaw B-2 coś pod 4metry czy więcej, z dwoma turbinami. Lata świetnie. Kolega Pietka z forum ma też tego z bananahobby-ale nie ma relacji z lotów. Faktycznie na rcgrup można uzyskać najwięcej informacji. W oryginale w czasie lotu w trybie pełnego stealth- te rozchylone pseudolotki są złożone. Kierunek lotu zmieniany jest poprzez zmianę ciągu silników-prawdopodobnie, ale całość kontroluje 130 komputerów. Modele B-2 w których zastosowano silnik ze śmigłem pchającym, nie miały problemów z lotem, ale przy dwóch EDF może być różnie. Tak czy inaczej pilnie obserwuję ten temat i kibicuję! No , posiada dalej. Relacji ni ma bo nie mam czym nakręcić a na telefonie jest kiepsko. No i zazwyczaj latam samotnie i nie ma komu nagrywać. Ostatnio był jeden lot-horror 2 lata temu ze świeżo położonego na drodze obok lotniska asfaltu. Lot trwał bardzo krótko bo okazało się, że z wyważeniem w fabrycznym punkcie jest kicha. Przy lądowaniu urwałem podwozie tysz. To jest jednak model na twarde pasy i to dłuższe i dość szerokie. Teraz może na wiosnę poleci raz jeszcze. Na razie odniósł małe obrażenia przy przenoszeniu w modelarni i wymagał kilku podmalowań. W budowie jest jeszcze balsiane B2 z planów Zirollego, ale budowa idzie jak krew z nosa. Wczoraj coś tam pokleiłem ale nie ma się czym chwalić. Jak zacznie nabierać kształtów to cuś pokarzę. Teraz rajcuje mnie drukowanie samolotów na 3d :-) Acha, sterowanie kierunkiem odbywa się za pomocą klap krokodylowych. Ciąg z obu EDF musi być stały i raczej na min 2/3 max obrotów bo w przypadku tego modelu ciąg jest ok 60% masy i zmniejszanie ciągu jednej z turbin nie dałoby właściwie żadnego efektu w locie a wręcz zaszkodziłoby i naraziła na dziwne zachowania modelu. Ja mam spięte regulatory na 1 kanał także nie będę testował sterowania ciągiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rawen 75 Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Fajno, że odezwałeś się. Problem z ustawieniem SC miał i koleś,który zrobił go w USA. Model roztrzaskał. Z tym sterowaniem zmiany kierunku poprzez zmianę ciągu napisałem jako niepewne info, jak to się ma w prawdziwym B-2 jako niepotwierdzona ciekawostka. Ale dotyczyło to lotów przy zachowaniu pełnego RCS-tak wycztałem. Wiadomo, w modelu wystarczą tak jak napisałeś te sterolotki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poli25 Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 Rawen 75, ustawiałeś już u siebie środek ciężkości?. Do B2 nie ma specjalnego kalkulatora więc pozostaje chyba liczyć jak dla normalnego skrzydła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts