Skocz do zawartości

szok 3 metrowy schock!!


Piotrek2136

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety ja nie mam zdjęć z tym modelem, jeszcze kolegów popytam. A co do samego modelu, to niestety nie można było do niego podejść tak z bliska i popatrzeć. Jedyne co zauważyłem, że miał silnik AXI, te z tych większych (chodzi mi o tą serię 4xxx), pakiet Li-Po długości około 35cm, 4 czy 5 cel. To tyle co zauważyłem, nie wiem nawet jakich to było dokładnie rozmiarów.

Opublikowano

Model ciekawy... pomysł rewelacyjny. Tak się tylko zastanawiam... po co komu taki shock... ;p

 

W hali ledwo co się mieści, a na dworze to chyba tylko przy całkowitej ciszy można latać.

Opublikowano

Każdy lubi co innego :wink: Mi się to nie specjalnie podoba, bo w tej hali lata w zasadzie na rzęsach, bardzo delikatnie, żeby tylko się zmieścić..Zrobione raczej po to, żeby pokazać, że też dużego deprona też można..ale z drugiej strony każdy powód jest dobry :)

Opublikowano

witam. jak kolega Jaromir zauważył:

[..] bardziej śmigłowce przypomina, a nie „areodynamiczne” latanie [..]

wg mnie wydaje mi się że aerodynamicznie to lata tylko skrzydło o profilu i to nie symetrycznym, w którym z góry powietrze szybciej opływa płat niż w dolnym.

każdy depron o płaskim z obu stron skrzydełku lata jak latawiec, a nie jak prawdziwy samolot. prawdziwe akrobacyjne mają również profil symetryczny i tam także nie powstaje "prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni. po prostu płaska powierzchnia odchyla strumień zaśmigłowy w dół. to samo jest w wojskowych jetach, np. taki F16. profil tylko przy małych prędkościach poprzez mechanizację płata jest "poprawny", później jest to profil symetryczny - czyli latawiec :]

Opublikowano

Dzięki xavier23 :-)

 

Ale z tym niesymetrycznym profilem i areodynamiką nie do końca się zgodzę ;-)

Bo symetryczny profil z kątem natarcia robi się niesymetryczny (struga, która opływa grę płata zaczyna się poniżej osi symetrii), czyli już jest profil niesymetryczny...

Czyli na płaskim też da się latać „areodynamicznie” ;-)

 

Mi bardziej chodziło o lataniu na silniku ;-)

Takie „800g ciągu a model waży 680g” ;-)

 

Akrobacje 3D to ja wolę w wykonaniu szybowców czasem ;-)

 

Ale i tak „jesteśmy” blisko ;-)

Opublikowano

Xavier23 zdziwisz się bardzo jak kiedyś zobaczysz jaki profil na końcówce skrzydła ma np.Mig-29.

Może to się kłócić z Twoją teorią na temat profili skrzydeł w samolotach :D

Opublikowano

hej.

rzeczywiscie teorię miałem karkołomną :]

tzn. płaski płat z kątem natarcia odchyla napływające powietrze w dół tak czy inaczej, a że wytwarza przy tym siłę nośną podciśnieniem na górze to wczesniej o tym nie doczytałem ;]

 

a jeszcze co do F16 to przy prędkości naddzwiękowej jego płat zmienia się w wypukło/wklęsły (u góry wklęsły, na dole wypukły), taki bajer :]

EDIT: DO KWIJATKOWSKI: Z wykładu płk w st. sp. pil. dr inż. Antoni Milkiewicza

wliopet3.jpg

 

 

MiGa29 to nie widziałem parędziesiąt latek, więc nie wiem jaki tam ma profil, wobec czego sory jak się czasem wodę leje ... :]

 

ale jeszcze mam jedno pytanie nurtujące mnie pytanie całkiem off top. szukałem długo ale nie znalazłem.

chodzi o moc potrzebną do lotu pionowo w górę (bez rozpędzania) dla śmigłowca, odrzutowca (np F16), i smiglaka np. Su-26.

Su-26 360 KM, 800 kg

UH-60 3000 KM, 11 000 kg

F16 130 kN, 16 000 kg

czyli F16 w przyblizeniu ma 13 ton ciągu, waży 16 ton i wznosi się pionowo, coś mi tu nie gra.

co do pozostałych, musi być chyba przelicznik ilość koni mechanicznych potrzebna do zawisu 1 kg masy? zna ktoś taki współczynnik uśredniony czy coś (zależy od łopat, kątów ale uśredniony przy najlepiej dobranych parametrach)???

Opublikowano

"a jeszcze co do F16 to przy prędkości naddzwiękowej jego płat zmienia się w wypukło/wklęsły (u góry wklęsły, na dole wypukły), taki bajer :]"

 

nie wydaje mi sie bo:

 

-jak to mialoby byc realizowane?

-w jakim celu taka zmiana profilu?

 

a co do pionowego wznoszenia to robi to kosztem predkosci

Opublikowano
"a jeszcze co do F16 to przy prędkości naddzwiękowej jego płat zmienia się w wypukło/wklęsły (u góry wklęsły, na dole wypukły), taki bajer :]"

 

nie wydaje mi sie bo:

 

-jak to mialoby byc realizowane?

-w jakim celu taka zmiana profilu?

 

a co do pionowego wznoszenia to robi to kosztem predkosci

 

Po pierwsze robi się off-top:

Po drugie - F16 ma na klapy przednie:

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=180965&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=7699b5a5e84d1afa63fd4cda52a5400e

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=213680&g2_serialNumber=2

 

Więc można zmieniać profil do woli i robi to komputer. Dlaczego tak się robi - to już wykład na 3 strony. Aerodynamika naddźwiękowa (gazy ściśliwe, niedoskonałe) nie jest jeszcze zbyt zrozumiała nawet przez samych naukowców :)

Po trzecie - F16 ma możliwość przyśpieszania w pionie - ale nie w pełni załadowany. Normalny ciężar do lotu to 12 ton i wtedy spokojnie poleci w górę przyśpieszając.

Po czwarte silnik turbinowy w przeciwieństwie do śmigłowego zyskuje na prędkości. Czyli podawany ciąg silnika odrzutowego jest statyczny - na ziemi i w czasie przyśpieszania tylko się zwiększa.

 

Jakby jeszcze były pytania - polecam założyć wątek w dziale różne albo hyde-park na temat F16.

Opublikowano
wydaje mi się że aerodynamicznie to lata tylko skrzydło o profilu i to nie symetrycznym, w którym z góry powietrze szybciej opływa płat niż w dolnym

[...]

"prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni.

Problem w tym, że to błędna, choć często powtarzana teoria... Za siłę nośną odpowiada wir powstający na płacie i generujący cyrkulację. Nie pytajcie mnie mnie o szczegóły - tak dawno się tego uczyłem, że po prostu nie pamietam, a w praktyce nigdy nie wykorzystywałem.

 

EDIT: uzupełniłem cytat, żeby był bardziej jasny

Opublikowano
"prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni.

Problem w tym, że to błędna, choć często powtarzana teoria... Za siłę nośną odpowiada wir powstający na płacie i generujący cyrkulację. Nie pytajcie mnie mnie o szczegóły - tak dawno się tego uczyłem, że po prostu nie pamietam, a w praktyce nigdy nie wykorzystywałem.

 

E...

Obaj macie rację...

Ale Ty na początku, a przedmówca w trakcie lotu ;-)

 

Wir powstaje przy rozpoczęciu ruchu i jest odpowiedzialny za „przyklejenie” górnej strugi do pata, za czym idzie powstanie niesymetrycznego opływu (nad płatem powietrze ma dłuższa drogę do pokonania aby spotkać się z „tym samym” z dołu płata ;-)

Czyli wir występuje tylko na początku.

Oczywiście sprawy „odklejenia strugi” i inne „skrajne” przypadki to już zbyt daleko idący OT.

Jak chcecie to zakładamy gdzieś taki wątek aerodynamiczny? Może już jest a my tu „strzępimy” kalwisze ;-)

Opublikowano
Obaj macie rację...

Ale Ty na początku, a przedmówca w trakcie lotu

Nie zgodzę się. Tylko ja mam rację.

nad płatem powietrze ma dłuższa drogę do pokonania aby spotkać się z „tym samym” z dołu płata

I to jest błędne założenie, które generuje błędny wynik.

Żeby daleko nie szukać i już tu nie śmiecić - właśnie znalazłem, że w Wiki całkiem fajnie to opisują:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna

Opublikowano
"prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni.

Problem w tym, że to błędna, choć często powtarzana teoria... Za siłę nośną odpowiada wir powstający na płacie i generujący cyrkulację

Witam

Ładziak tzn. że moje modele już nie będą latały jak do tej pory ? Nic o tym nie wiedziałem, że jest inaczej i żyłem w takiej nieświadomości. Co teraz będzie ? :shock: :P

Opublikowano
I to jest błędne założenie, które generuje błędny wynik.

Żeby daleko nie szukać i już tu nie śmiecić - właśnie znalazłem, że w Wiki całkiem fajnie to opisują:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna

 

Ale nie zauważyłeś, że ten wir powstaje chwilowo (jak napisali: „przy zmianie konta i/lub prędkości”?

Tam są takie trzy rysuneczki...

Powstaje wir (rys. 1), odrywa się (rys. 2) i struga do następnej zmiany jest stabilna (3 rysunek)...

 

Generalnie coś mi w tym opisie a wiki brak spójności...

Ale - OK kończę temat, jutro zajrzę do moich podręczników od aerodynamiki, bo zaczęło mnie to męczyć ;-)

Opublikowano
I to jest błędne założenie, które generuje błędny wynik.

Żeby daleko nie szukać i już tu nie śmiecić - właśnie znalazłem, że w Wiki całkiem fajnie to opisują:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna

Dobra - obiecuję ostatni raz ;)

Tu jest to znacznie lepiej opisane i bez „popularno naukowych” wypaczeń.

Wir jest na początku i przy zmianie, potem strugi starają się „spotkać” na ostrzy spływu...

 

Ładziak tzn. że moje modele już nie będą latały jak do tej pory?

 

Spokojnie - jednak będą ;-)

 

Idę spać ;)

Opublikowano
Wir jest na początku i przy zmianie,

Tak.

potem strugi starają się „spotkać” na ostrzy spływu...

Nie. Potem jest cyrkulacja i odchylenie strug.

Napisałem to w pierwszej mojej wypowiedzi. Reszta jest w linku na Wiki.

 

Ładziak tzn. że moje modele już nie będą latały jak do tej pory ? Nic o tym nie wiedziałem, że jest inaczej i żyłem w takiej nieświadomości. Co teraz będzie ?

Mam rozumieć, że to źle, że zwracam uwagę na błędną, a niestety popularną teorię dotyczącą powstawania siły nośnej i podaję źródła poprawnej?

Jakby ktoś zaczął opowiadać o płaskiej Ziemi i krążącym wokół niej Słońcu to też byś przytaknął?

 

Co teraz będzie ?

Jeżeli byłeś zwolennikiem teorii, że strugi muszą się spotkać na spływie, to Twoje modele przestaną latać "na plecach" :P .

  • 5 tygodni później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.