pulo29 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Niestety ja nie mam zdjęć z tym modelem, jeszcze kolegów popytam. A co do samego modelu, to niestety nie można było do niego podejść tak z bliska i popatrzeć. Jedyne co zauważyłem, że miał silnik AXI, te z tych większych (chodzi mi o tą serię 4xxx), pakiet Li-Po długości około 35cm, 4 czy 5 cel. To tyle co zauważyłem, nie wiem nawet jakich to było dokładnie rozmiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Najbardziej mnie interesował silnik.Dzięki.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chomiq Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Model ciekawy... pomysł rewelacyjny. Tak się tylko zastanawiam... po co komu taki shock... ;p W hali ledwo co się mieści, a na dworze to chyba tylko przy całkowitej ciszy można latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Tylko mam wrażenie, że to coraz bardziej śmigłowce przypomina, a nie „areodynamiczne” latanie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Każdy lubi co innego :wink: Mi się to nie specjalnie podoba, bo w tej hali lata w zasadzie na rzęsach, bardzo delikatnie, żeby tylko się zmieścić..Zrobione raczej po to, żeby pokazać, że też dużego deprona też można..ale z drugiej strony każdy powód jest dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xavier23 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 witam. jak kolega Jaromir zauważył: [..] bardziej śmigłowce przypomina, a nie „areodynamiczne” latanie [..] wg mnie wydaje mi się że aerodynamicznie to lata tylko skrzydło o profilu i to nie symetrycznym, w którym z góry powietrze szybciej opływa płat niż w dolnym. każdy depron o płaskim z obu stron skrzydełku lata jak latawiec, a nie jak prawdziwy samolot. prawdziwe akrobacyjne mają również profil symetryczny i tam także nie powstaje "prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni. po prostu płaska powierzchnia odchyla strumień zaśmigłowy w dół. to samo jest w wojskowych jetach, np. taki F16. profil tylko przy małych prędkościach poprzez mechanizację płata jest "poprawny", później jest to profil symetryczny - czyli latawiec :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Dzięki xavier23 :-) Ale z tym niesymetrycznym profilem i areodynamiką nie do końca się zgodzę ;-) Bo symetryczny profil z kątem natarcia robi się niesymetryczny (struga, która opływa grę płata zaczyna się poniżej osi symetrii), czyli już jest profil niesymetryczny... Czyli na płaskim też da się latać „areodynamicznie” ;-) Mi bardziej chodziło o lataniu na silniku ;-) Takie „800g ciągu a model waży 680g” ;-) Akrobacje 3D to ja wolę w wykonaniu szybowców czasem ;-) Ale i tak „jesteśmy” blisko ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Xavier23 zdziwisz się bardzo jak kiedyś zobaczysz jaki profil na końcówce skrzydła ma np.Mig-29. Może to się kłócić z Twoją teorią na temat profili skrzydeł w samolotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xavier23 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 hej. rzeczywiscie teorię miałem karkołomną :] tzn. płaski płat z kątem natarcia odchyla napływające powietrze w dół tak czy inaczej, a że wytwarza przy tym siłę nośną podciśnieniem na górze to wczesniej o tym nie doczytałem ;] a jeszcze co do F16 to przy prędkości naddzwiękowej jego płat zmienia się w wypukło/wklęsły (u góry wklęsły, na dole wypukły), taki bajer :] EDIT: DO KWIJATKOWSKI: Z wykładu płk w st. sp. pil. dr inż. Antoni Milkiewicza MiGa29 to nie widziałem parędziesiąt latek, więc nie wiem jaki tam ma profil, wobec czego sory jak się czasem wodę leje ... :] ale jeszcze mam jedno pytanie nurtujące mnie pytanie całkiem off top. szukałem długo ale nie znalazłem. chodzi o moc potrzebną do lotu pionowo w górę (bez rozpędzania) dla śmigłowca, odrzutowca (np F16), i smiglaka np. Su-26. Su-26 360 KM, 800 kg UH-60 3000 KM, 11 000 kg F16 130 kN, 16 000 kg czyli F16 w przyblizeniu ma 13 ton ciągu, waży 16 ton i wznosi się pionowo, coś mi tu nie gra. co do pozostałych, musi być chyba przelicznik ilość koni mechanicznych potrzebna do zawisu 1 kg masy? zna ktoś taki współczynnik uśredniony czy coś (zależy od łopat, kątów ale uśredniony przy najlepiej dobranych parametrach)??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwijatkowski Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 "a jeszcze co do F16 to przy prędkości naddzwiękowej jego płat zmienia się w wypukło/wklęsły (u góry wklęsły, na dole wypukły), taki bajer :]" nie wydaje mi sie bo: -jak to mialoby byc realizowane? -w jakim celu taka zmiana profilu? a co do pionowego wznoszenia to robi to kosztem predkosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 "a jeszcze co do F16 to przy prędkości naddzwiękowej jego płat zmienia się w wypukło/wklęsły (u góry wklęsły, na dole wypukły), taki bajer :]" nie wydaje mi sie bo: -jak to mialoby byc realizowane? -w jakim celu taka zmiana profilu? a co do pionowego wznoszenia to robi to kosztem predkosci Po pierwsze robi się off-top: Po drugie - F16 ma na klapy przednie: Więc można zmieniać profil do woli i robi to komputer. Dlaczego tak się robi - to już wykład na 3 strony. Aerodynamika naddźwiękowa (gazy ściśliwe, niedoskonałe) nie jest jeszcze zbyt zrozumiała nawet przez samych naukowców Po trzecie - F16 ma możliwość przyśpieszania w pionie - ale nie w pełni załadowany. Normalny ciężar do lotu to 12 ton i wtedy spokojnie poleci w górę przyśpieszając. Po czwarte silnik turbinowy w przeciwieństwie do śmigłowego zyskuje na prędkości. Czyli podawany ciąg silnika odrzutowego jest statyczny - na ziemi i w czasie przyśpieszania tylko się zwiększa. Jakby jeszcze były pytania - polecam założyć wątek w dziale różne albo hyde-park na temat F16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 wydaje mi się że aerodynamicznie to lata tylko skrzydło o profilu i to nie symetrycznym, w którym z góry powietrze szybciej opływa płat niż w dolnym[...] "prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni. Problem w tym, że to błędna, choć często powtarzana teoria... Za siłę nośną odpowiada wir powstający na płacie i generujący cyrkulację. Nie pytajcie mnie mnie o szczegóły - tak dawno się tego uczyłem, że po prostu nie pamietam, a w praktyce nigdy nie wykorzystywałem. EDIT: uzupełniłem cytat, żeby był bardziej jasny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 "prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni. Problem w tym, że to błędna, choć często powtarzana teoria... Za siłę nośną odpowiada wir powstający na płacie i generujący cyrkulację. Nie pytajcie mnie mnie o szczegóły - tak dawno się tego uczyłem, że po prostu nie pamietam, a w praktyce nigdy nie wykorzystywałem. E... Obaj macie rację... Ale Ty na początku, a przedmówca w trakcie lotu ;-) Wir powstaje przy rozpoczęciu ruchu i jest odpowiedzialny za „przyklejenie” górnej strugi do pata, za czym idzie powstanie niesymetrycznego opływu (nad płatem powietrze ma dłuższa drogę do pokonania aby spotkać się z „tym samym” z dołu płata ;-) Czyli wir występuje tylko na początku. Oczywiście sprawy „odklejenia strugi” i inne „skrajne” przypadki to już zbyt daleko idący OT. Jak chcecie to zakładamy gdzieś taki wątek aerodynamiczny? Może już jest a my tu „strzępimy” kalwisze ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Obaj macie rację... Ale Ty na początku, a przedmówca w trakcie lotu Nie zgodzę się. Tylko ja mam rację. nad płatem powietrze ma dłuższa drogę do pokonania aby spotkać się z „tym samym” z dołu płata I to jest błędne założenie, które generuje błędny wynik. Żeby daleko nie szukać i już tu nie śmiecić - właśnie znalazłem, że w Wiki całkiem fajnie to opisują: http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 "prawdziwa" siła nośna wynikająca z podciśnienia na górnej powierzchni. Problem w tym, że to błędna, choć często powtarzana teoria... Za siłę nośną odpowiada wir powstający na płacie i generujący cyrkulację Witam Ładziak tzn. że moje modele już nie będą latały jak do tej pory ? Nic o tym nie wiedziałem, że jest inaczej i żyłem w takiej nieświadomości. Co teraz będzie ? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 I to jest błędne założenie, które generuje błędny wynik.Żeby daleko nie szukać i już tu nie śmiecić - właśnie znalazłem, że w Wiki całkiem fajnie to opisują: http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna Ale nie zauważyłeś, że ten wir powstaje chwilowo (jak napisali: „przy zmianie konta i/lub prędkości”? Tam są takie trzy rysuneczki... Powstaje wir (rys. 1), odrywa się (rys. 2) i struga do następnej zmiany jest stabilna (3 rysunek)... Generalnie coś mi w tym opisie a wiki brak spójności... Ale - OK kończę temat, jutro zajrzę do moich podręczników od aerodynamiki, bo zaczęło mnie to męczyć ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 I to jest błędne założenie, które generuje błędny wynik.Żeby daleko nie szukać i już tu nie śmiecić - właśnie znalazłem, że w Wiki całkiem fajnie to opisują: http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna Dobra - obiecuję ostatni raz Tu jest to znacznie lepiej opisane i bez „popularno naukowych” wypaczeń. Wir jest na początku i przy zmianie, potem strugi starają się „spotkać” na ostrzy spływu... Ładziak tzn. że moje modele już nie będą latały jak do tej pory? Spokojnie - jednak będą ;-) Idę spać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Wir jest na początku i przy zmianie, Tak. potem strugi starają się „spotkać” na ostrzy spływu... Nie. Potem jest cyrkulacja i odchylenie strug. Napisałem to w pierwszej mojej wypowiedzi. Reszta jest w linku na Wiki. Ładziak tzn. że moje modele już nie będą latały jak do tej pory ? Nic o tym nie wiedziałem, że jest inaczej i żyłem w takiej nieświadomości. Co teraz będzie ? Mam rozumieć, że to źle, że zwracam uwagę na błędną, a niestety popularną teorię dotyczącą powstawania siły nośnej i podaję źródła poprawnej? Jakby ktoś zaczął opowiadać o płaskiej Ziemi i krążącym wokół niej Słońcu to też byś przytaknął? Co teraz będzie ? Jeżeli byłeś zwolennikiem teorii, że strugi muszą się spotkać na spływie, to Twoje modele przestaną latać "na plecach" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=rs1ErkdKQxM&feature=related to ja to pozostawię bez komentarza \ Samolot w sam raz do latania po domu:))))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.