fullspeed Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Witam,mam problem z moim nowym samolotem .Otóż zakupiłem multiplex twin star i przełożyłem do niego odbiornik ze starego samolotu jakim była cessna 747-1 (jeden silnik szczotkowy z regulatorem 30A , odbiornik 7CH 2,4GHz w systemie AFHDS2 ,trzy serwomechanizmy akumulator 9,6v 650mAh, zasięg 300m.) Zasięg był idealny, nigdy nie zerwało.Samolot latał tak daleko że go ledwie widziałem). Zastosowałem dwa przewody typu Y -od lotek oraz od dwóch regulatorów silników bezszczotkowych które są zasilane z jednego akumulatora.Odbiornik nie ma innego zasilania .Zastosowałem dwa regulatory ponieważ dystrybutor tak zalecił .Później z instrukcji dowiedziałem się że producent przewidywał jeden podwójny regulator .Okazało się ze zrywa szybko zasięg -po ok 30m. Dziś zrobiłem próby w terenie :kiedy odłączyłem od odbiornika jeden silnik wszystko działało na dobrej odległości .Wnioskuję że odbiornik nie radzi sobie z dwoma regulatorami .Czy mam racje ? Jeżeli tak to jaki odbiornik i nadajnik muszę kupić ? Z góry dziękuję za pomoc . Łukasz
Tomasz Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Według Twojego opisu wynika że masz niewłaściwy akumulator, (9,6v 650mAh) jest za słaby. Twin Star ma dwa silniki które potrzebują odpowiedniego zasilania. Na Twoim akumulatorku przy pracy dwóch silników prawdopodobnie jest taki spadek napięcia że odbiornik zdycha. Do Twin Stara zaleca się podpięcie akumulatora 3S LiPo(11,1 V) o pojemności co najmniej 3000 mAh i odpowiedniej wydajności prądowej, dobranej do danego typu silników (moc). Odbiornika się nie czepiaj. I jeszcze jedna uwaga na temat czerwonego kabelka. Link do tematu na Forum http://pfmrc.eu/index.php/topic/77248-czy-jak-pod%C5%82%C4%85cze-dwa-regulator-z-silnikami-za-pomoc%C4%85-kabla-y-do-odbiornika-to-to-b%C4%99dzie-dzia%C5%82a%C4%87/ 1
Konrad_P Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Pierwsza uwaga. Zanim założysz wątek to wpierw sprawdź czy już taki nie istnieje. Druga uwaga to podobnie jak Tomasz podpowiada, to wywal ten maleńki pakiet, wsadź 3000mAh 3s 40C i będzie po sprawie. Tylko pamiętaj o odpowiednim wyważeniu modelu bo pakiet ma dużo większą wagę od tego maleństwa.
d2f Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 A ciekawe jeszcze jak ułożona jest instalacja w modelu...
robertus Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Przy podłączeniu dwóch regulatorów przez kabelek Y zaleca się przeciąć w jednym z nich linię zasilania, lub podłączyć przez diodę. 1
fullspeed Opublikowano 19 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2018 Przełożyłem TYLKO odbiornik, aku jest odpowiedni .Odłączyłem czerwony przewód od jednego z regulatorów ,zrobiłem próby odległości w terenie i wygląda na to że działa. Poskładam i ostateczny test będzie w powietrzu.Na razie dziękuję za rady.
fullspeed Opublikowano 23 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2018 Failsafe- do niedawna nawet nie wiedziałem co to. Dziś był test w powietrzu . Prawie jest ok . Prawie ponieważ jak odleciałem dalej to przerywają silniki ...Dobrze że byłem wysoko .Odnośnie instalacji to regulatory (ZTW Beatles - 20A BEC) są w kadłubie na przeciwko siebie w odległości 2,5 cm a odbiornik jest tyle samo oddalony od nich .Życzę wszystkim spokojnych i wesołych Świąt .
sławek Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Zmień akumulator -z takiego maleństwa nie wyjdzie odpowiednia ilość amperków co dławi regulatory (i silniki) Dodatkowo układ zasilania odbiornika znajdujący sie w regulatorach (BEC) też nie radzi sobie ze spadkiem napięć Według opisu regulatory-owszem obsługują takie pakiety ale DWA bezszczotkowe silniki mają większe zapotrzebowanie niż jest w stanie dać ten już archaiczny pakiet. Wstaw lipola,nie koniecznie tak dużego jak sugerował Konrad ale np 3s 2200mAh 25C Ten który posiadasz szybko zniszczysz katując go w tym modelu . Opisz jakie masz silniki i śmigła . Pare zdjęć też było by mile widziane -można czasem się dpatrzeć innych błędów ,np słabe prądowo wtyczki pakiet/regulator .....
fullspeed Opublikowano 27 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2018 Witam, jak już pisałem z cessny przeniosłem TYLKO odbiornik .Może odbiornik wymaga dodatkowego zasilania ? Wyposażenie wygląda następująco: silniki: E_MAX GT221013 śmigła :dwułopatowe GWS 8x6 regulatory: ZTWBT020serwomechanizmy: Hitec HS-81 akumulator :Gens Ace Li-Po 3300 mAh 25C FOTY : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3494459.html
GL Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Witaj, zrób jak zaleca Robertus (Przy podłączeniu dwóch regulatorów przez kabelek Y zaleca się przeciąć w jednym z nich linię zasilania, lub podłączyć przez diodę) W praktyce wyciągam z wtyku jednego z regulatorów kabelek zasilający i go izoluję, a potem zostawiam luźno gdzieś na boczku. Jak tego nie robisz to między regulatorami robi się pętla prądowa i układy BEC mogą źle pracować a nawet się zepsuć.
sławek Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 A widzisz!-Twój opis Łukasz sugerował że użyłeś pakiet 9,6v 650mAh i stąd mój i kolegów wpis o jego wymianie . Teraz sprawa wygląda już inaczej .Pakiet masz ok ale i tak objawy wyglądają na prądowe . 1-Odseparowanie jednego BECa Sposób opisany wyżej przez kolegę GL jest najlepszy bo pozwala przywrócić w przyszłości BECa przy użyciu tego samego regulatora np w innym modelu 2-regulatory za bardzo na styk dla tych silników Wstaw śmigła 8x4 bo takie widzę że są zalecane przy 3s- a te które masz mają większy skok -to generuje zwiększenie poboru prądu który może przekraczać dopuszczalne stałe a nawet chwilowe obciążenie regulatorów. 3-rozmieszczenie regulatorów -ostatni podejrzany Umieszczenie ich w kadłubie nie jest najlepszym rozwiązaniem -w przypadku wielosilnikowych maszyn zazwyczaj wstawiamy je dla lepszego chłodzenia w gondolach silnika ,przy okazji oddala je od odbiornika bo aktualne ich położenie może (ale nie musi) powodować zakłócenia .
AMC Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Witaj, zrób jak zaleca Robertus (Przy podłączeniu dwóch regulatorów przez kabelek Y zaleca się przeciąć w jednym z nich linię zasilania, lub podłączyć przez diodę) W praktyce wyciągam z wtyku jednego z regulatorów kabelek zasilający i go izoluję, a potem zostawiam luźno gdzieś na boczku. Jak tego nie robisz to między regulatorami robi się pętla prądowa i układy BEC mogą źle pracować a nawet się zepsuć. Niekoniecznie... Jaka pętla prądowa ? Co i dlaczego miałoby się zepsuć ? Przy połączeniu wyprowadzeń dwóch identycznych stabilizatorów 7805 - takie siedzą w większości małych ESC - nic się nie stanie złego. Zresztą takie połączenie jest w BEC-ach o wydajności prądowej 2...3A, tam pracują po prostu dwa takie scalone stabilizatory równolegle dla zwiększenia obciążalności prądowej właśnie. Jak dołączysz kolejne dwa tymi czerwonymi kabelkami z drugiego takiego samego ESC, to uzyskasz dalsze zwiększenie wydajności prądowej. Wynika to stąd, że wewnętrzny ogranicznik prądu wyjściowego takiego scalaczka jest ustawiony na stałe na 1,0A lub 1,5A (zależnie od typu scalaczka, karta katalogowa to precyzuje - spisać nadruk na scalaczku i wygooglować w http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=S%20datasheet%22&gclid=EAIaIQobChMI0cLAyovB3wIVx-WaCh3begbeEAAYASAAEgJA0fD_BwE, można też w wersji .pl). Jeżeli rozrzut napięć wyjściowych tych stabilizatorów wypada dynamicznie mniejszy niż spadek napięcia na przewodach (w praktyce dobiera się na +/- 5...10 mV, ale Chińczyki tego nie robią, montują jak leci i potem naciągają w opisach, że BEC 3A na przykład...), to uzyskuje się praktycznie sumę algebraiczną wydajności poszczególnych równoległych stabilizatorów. @GL, tak dla jasności, to tranzystor wyjściowy takiego stabilizatora ma sekcjonowany emiter, czyli jest to praktycznie od kilku do kilkudziesięciu równoległych tranzystorów... To dla uniknięcia skutków skupiania prądu w emiterze wielkopowierzchniowym. Łukasz (@fullspeed), to jest jakaś łatwa do wykrycia błahostka. Wyposaż się w multimetr (grosze) i zmierz napięcia na aku i na awionice w różnych stanach pracy układu. Jak tam jest wszystko OK., to popatrz na anteny odbiornika. Na błędy w sygnale jako pierwsze reagują właśnie proste ESC. Wymuś niepoprawność zachowania na ziemi pod pomiarem i problem z głowy.
Mundek Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Lukasz, zainwestuj w nowy dobry nadajnik i odbiornik. To co pokazales na fotce( LANYU) jest nie do przyjecia , zasieg max 300m. znam ten chinski badziew ,to sie nadaje tylko do latajacych zabawek . Popieram sugestje i uwagi Slawka i Andrzeja, dokladnie tak mam w swoim TwinStar ktorym latam ostatnie 7 lat. Pozdrawiam Wladek.
AMC Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Ano i taka racja - jeżeli zasięg przyziemny na teście przedstartowym jest mniejszy niż 200m, to strach polecieć z takim linkiem. Graupner i inni poważni wytwórcy wprowadzili w swoich nadajnikach specjalną automatyczną procedurę przedstartową kontroli zasięgu i do tego jeszcze bieżący monitoring telemetryczny linku w czasie lotu. To powinno byś obowiązującym standardem, tym bardziej, że wcale nie jest takie drogie jak się to mitologizuje. A już na pewno tańsze niż średni model, który odleciał w siną dal... i duuużo tańsze, niż szkoda na czyimś mieniu, którą zrobił. Ambaras i zawracanie głowy przy tym wszystkim są być może najdroższe. Czasem trudno rozeznać, kiedy upatrywana oszczędność jest fałszywa. Mundek dobrze podpowiada - uskładaj na profesjonalny link, używka w stanie idealnym to tyle, co dobry rodzinny obiad w przyjemnej knajpie. Co i raz coś się pojawia na giełdzie, obserwuj. Mogę polecić Futabę lub Graupnera, także Sanwę. O pozostałych zbyt mało wiem.
Rekomendowane odpowiedzi