ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam. Postanowiłem spróbować zrobić motolotnie na silnik ASP 4ccm. Mam w związku z tym jedno pytanie: czy zbiornik koniecznie musi być równo lub wyżej niż gaźnik?? Jeśli jest jakieś rozwiązanie aby zbiornik umieścić niżej niż gaźnik, może potrzebna jest jakaś pompka do "tłoczenia" paliwa do gaźnika :?: Bardzo proszę o pomoc. PS: czy silnik 4ccm wystarczy do motolotni o wadze +/- 1500g??
karlem Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 ...skąd wziąłeś ten zbiornik wyżej gaźnika :shock:
bigkris Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 jak chcesz zrealizowac swoj pomysl?
alkraj Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 czy zbiornik koniecznie musi być równo lub wyżej niż gaźnik?? Paliwo do gaźnika jest „wpychane” poprzez ciśnienie które dostarczane jest z tłumika do zbiornika wężykiem silikonowym :wink:
ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam. Mam model WWII i znajomy który lata w tej klasie na zawodach powiedział mi że zbiornik powinien być na równi lub wyżej niż gaźnik. Czyżby to była nie prawda??
Danielstol Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Oczywiście silnik bedzie pracował jednak bedzie go zalewać,jesli przykrecimy iglice paliwa to silniczek zgasnie na plecach...
ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Opublikowano 2 Listopada 2008 Z moich obliczeń wychodzi że zbiornik musiałby być jakieś 5-10cm niżej nisz silnik
instruktor Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Zbiornik MUSI być w osi gaźnika inaczej zawsze będziesz miał kłopoty z silnikiem.Jeden z moich kolegów miał motolotnie typu Rogallo ale pod nią coś w rodzaju kadłuba modelu gdzie umiescił "bebechy"
ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Opublikowano 2 Listopada 2008 zależało by mi na klasycznym wyglądzie motolotni widze że będą kłopoty z tym zbiornikiem :?
karlem Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 ...dlaczego kłopoty? Zbiornik (poziom paliwa) ma być na wysokości rozpylacza w gaźniku przy napełnionym. W modelach z podwoziem dwukołowym może być trochę wyżej 10 - 15 mm. Jeśli zbiornik będzie wyżej niż gaźnik (rozpylacz) to silnik będzie zalewany i urwiesz korbowód przy próbie rozruchu, jeśli będzie niżej, to odpalisz go, ale w locie plecowym silnik będzie zalewany, a w normalnym locie, w miarę zużywania paliwa, silnik będzie dostawał coraz uboższą mieszankę i może nie chcieć do końca pracować - złapie wysokie obroty i zatrzyma się. Skąd wziąłeś takie wzory(?) oblczeń-wyszło Ci aż 10 cm poniżej silnika??? :shock:
ECO400 Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Opublikowano 3 Listopada 2008 Witam. Może sprawe zbiornika odstawmy na chwilę na bok. Mam jeszcze pytanie. Motolotnia bedie miała 1,9m rozp. i nie wiem czy silnik 4ccm ją popchnie. (przewiduje wage 1500-1800g) jakie zastosować śmigło do napędu pchającego :?:
bigkris Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 ECO400, powinien pociagnac. tam nie ma takiej duzej wagi znow. z czego chcesz wykonac skrzydlo?
ECO400 Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Opublikowano 3 Listopada 2008 z czego chcesz wykonac skrzydlo? materiał nylon wzmocniony tkaniną szklaną
bigkris Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 nie beda za cienkie te pręty? masz juz moze jakies plany?
tom000 Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Wydaje mi się że 4mm powinno starczyć.Jak masz zamiar rozwiązać kwestię sterowania?
ECO400 Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam. Planów nie mam i nie będzie (motolotnie buduję "z głowy") Co do sterowania to dam jedno serwo standard 12kg/cm2 do sterowania w górę i w dół całym skrzydłem i drugie takie same do sterowania skrzydłem na boki. Jeśli zmieszczę się w wadze to zrobię laminatową owiewkę i dam jeszcze jedno serwo do sterowania przednim kółkiem :faja:
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 proponuję podpatrzeć model lotni sprzedawany jako zestaw przez firme FUTABA / ROBBE jest tam zroziązana kwestia sterowania
tom000 Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Nie do końca rozumiem co znaczy sterować skrzydłem w górę i w dół oraz na boki :? Skrzydło będzie sztywne i powierzchnie sterowe na zawiasach? Czy może sterowanie poprzez zwichrzenie skrzydła? A może poprzez zmianę położenia środka ciężkości? Pytam bo sam kiedyś się przymierzałem do czegoś podobnego ale ze względu na ciągłe komplikacje pomysł "dojrzewa"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.