ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam. Postanowiłem spróbować zrobić motolotnie na silnik ASP 4ccm. Mam w związku z tym jedno pytanie: czy zbiornik koniecznie musi być równo lub wyżej niż gaźnik?? Jeśli jest jakieś rozwiązanie aby zbiornik umieścić niżej niż gaźnik, może potrzebna jest jakaś pompka do "tłoczenia" paliwa do gaźnika :?: Bardzo proszę o pomoc. PS: czy silnik 4ccm wystarczy do motolotni o wadze +/- 1500g?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 ...skąd wziąłeś ten zbiornik wyżej gaźnika :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigkris Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 jak chcesz zrealizowac swoj pomysl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 czy zbiornik koniecznie musi być równo lub wyżej niż gaźnik?? Paliwo do gaźnika jest „wpychane” poprzez ciśnienie które dostarczane jest z tłumika do zbiornika wężykiem silikonowym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam. Mam model WWII i znajomy który lata w tej klasie na zawodach powiedział mi że zbiornik powinien być na równi lub wyżej niż gaźnik. Czyżby to była nie prawda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Oczywiście silnik bedzie pracował jednak bedzie go zalewać,jesli przykrecimy iglice paliwa to silniczek zgasnie na plecach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Z moich obliczeń wychodzi że zbiornik musiałby być jakieś 5-10cm niżej nisz silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Zbiornik MUSI być w osi gaźnika inaczej zawsze będziesz miał kłopoty z silnikiem.Jeden z moich kolegów miał motolotnie typu Rogallo ale pod nią coś w rodzaju kadłuba modelu gdzie umiescił "bebechy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 zależało by mi na klasycznym wyglądzie motolotni widze że będą kłopoty z tym zbiornikiem :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 ...dlaczego kłopoty? Zbiornik (poziom paliwa) ma być na wysokości rozpylacza w gaźniku przy napełnionym. W modelach z podwoziem dwukołowym może być trochę wyżej 10 - 15 mm. Jeśli zbiornik będzie wyżej niż gaźnik (rozpylacz) to silnik będzie zalewany i urwiesz korbowód przy próbie rozruchu, jeśli będzie niżej, to odpalisz go, ale w locie plecowym silnik będzie zalewany, a w normalnym locie, w miarę zużywania paliwa, silnik będzie dostawał coraz uboższą mieszankę i może nie chcieć do końca pracować - złapie wysokie obroty i zatrzyma się. Skąd wziąłeś takie wzory(?) oblczeń-wyszło Ci aż 10 cm poniżej silnika??? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Witam. Może sprawe zbiornika odstawmy na chwilę na bok. Mam jeszcze pytanie. Motolotnia bedie miała 1,9m rozp. i nie wiem czy silnik 4ccm ją popchnie. (przewiduje wage 1500-1800g) jakie zastosować śmigło do napędu pchającego :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigkris Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 ECO400, powinien pociagnac. tam nie ma takiej duzej wagi znow. z czego chcesz wykonac skrzydlo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 z czego chcesz wykonac skrzydlo? materiał nylon wzmocniony tkaniną szklaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigkris Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 a szkielet skrzydla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 pręty 4mm węgłowe :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigkris Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 nie beda za cienkie te pręty? masz juz moze jakies plany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Wydaje mi się że 4mm powinno starczyć.Jak masz zamiar rozwiązać kwestię sterowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam. Planów nie mam i nie będzie (motolotnie buduję "z głowy") Co do sterowania to dam jedno serwo standard 12kg/cm2 do sterowania w górę i w dół całym skrzydłem i drugie takie same do sterowania skrzydłem na boki. Jeśli zmieszczę się w wadze to zrobię laminatową owiewkę i dam jeszcze jedno serwo do sterowania przednim kółkiem :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 proponuję podpatrzeć model lotni sprzedawany jako zestaw przez firme FUTABA / ROBBE jest tam zroziązana kwestia sterowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Nie do końca rozumiem co znaczy sterować skrzydłem w górę i w dół oraz na boki :? Skrzydło będzie sztywne i powierzchnie sterowe na zawiasach? Czy może sterowanie poprzez zwichrzenie skrzydła? A może poprzez zmianę położenia środka ciężkości? Pytam bo sam kiedyś się przymierzałem do czegoś podobnego ale ze względu na ciągłe komplikacje pomysł "dojrzewa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.