Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogrzewam kolejnego kotleta i prezentuję krótki film z oblotu brata bliźniaka prezentowanego tu modelu ... czyli modelu Tempest Mk1 wykonanego w z formy. 

 

Jeśli ktoś śledzi mój kanał na YT to wie, że wykonałem najpierw formę a potem kadłub i mam dwa jednakowe modele Tempesta, różniące sią wagą i jakością wykonania ze wskazaniem oczywiście na model wykonywany z formy negatywowej.

Korzystając z chwili przerwy w trakcie zawodów w Bierutowie, udało się model oblatać ...  było o włos, gdy zamontowane serwo SW robi w locie co chce.

 

Oglądałem film przed publikacją kilka razy i zastanawiałem się co się dwa razy w tym locie wydarzyło.

Podejrzewałem zbyt słabe dociągnięcie gumami skrzydła do kadłuba co przy silnym wietrze i dużej prędkości mogło odspajać skrzydło od kadłuba i powodować gwałtowny opór na skrzydle ale oglądając film przypomniałem sobie kolejny lot pierwszego modelu Tempesta w którym zaliczył kreta na podejściu do lądowania w dokładnie taki sam sposób jak zachował się model na filmie powyżej.

Doszedłem do przekonania, że prawdopodobnie nie odciąłem kabla od "g..wnianego" serwa jakie wyjąłem z pierwszego modelu (w taki sposób trzymam na części serwa uszkodzone)  ... a potem montując wyposażenie do drugiego modelu skorzystałem z kilku posiadanych używek jakie mam w pudełku i mogłem założyć to samo serwo które spowodowało kolizję pierwszego modelu. ? Pech albo raczej głupota i zarazem nauczka na przyszłość.... "stare to jest dobre wino i skrzypce" a wyposażenie do modelu to lepiej montować nowe ?  

 

ms 

  • Lubię to 3
Opublikowano

No , powiało grozą praktycznie wyciągnąłeś model znad samej ziemi. Dobrze ,że nic się nie stało.

Serwo wymienisz i będzie grało. 

  • 2 lata później...
Opublikowano

Chciałbym Ci Mirku i tutaj podziękować za przekazanie Tempesta w ilości dwóch sztuk. Widzimy się w Bitwie o Wawel. Nie dam się łatwo 🤣. Muszę kupić serwa na wysokość.

20250510_213243.jpg

20250511_090115.jpg

Opublikowano

Trochę pracy przed Tobą aby "dwójkę" doprowadzić do stanu lotnego ale "jedynką" możesz trening zacząć po założeniu silnika ... jestem ciekaw wrażeń z pierwszego lotu :)

Powodzenia...

 

ms

Opublikowano
1 godzinę temu, endriuRC napisał:

Będzie kanapka 2x balsa 2mm przełożona żywicą na płótnie 80.

Spokojnie wystarczy 48 g/m2 , wytrzymałość będzie ok a zysk na ciężarze ogona istotny.

Cieszy fakt ,że combat nie umiera i ktoś jeszcze lata na spalinie 1:12 .

Powodzenia i pisz na forum bo ostatnio stagnacja. Pozdrawiam

 

Opublikowano
16 godzin temu, Ares napisał:

Spokojnie wystarczy 48 g/m2 , wytrzymałość będzie ok a zysk na ciężarze ogona istotny.

Cieszy fakt ,że combat nie umiera i ktoś jeszcze lata na spalinie 1:12 .

Powodzenia i pisz na forum bo ostatnio stagnacja. Pozdrawiam

 

Piszę piszę :D lubię to bardzo. 

 

Jutro dalesza część 

 

Bardzo lubie silniki żarowe, lubie ich zapach i dźwięk. Nie moge sie doczekac pierwszych zawodów 😇

20250512_221142.jpg

 

Wstępnie kadłub wyszlifowany do malowania.

20250513_065906.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano
4 godziny temu, endriuRC napisał:

Zalaminowałem tym co miałem pod ręką.

To co zastosowałeś to jest płótno tzw. mata szklana. Niezbyt się nadaje do modelarstwa także pomyśl o zakupie tkaniny szklanej . Jest tania a ma zdecydowanie lepsze własności. Tutaj bardziej dodałeś masy niż wytrzymałości. Traktuj to co napisałem jako radę kolegi modelarza a nie jak krytykę. Zdaje sobie sprawę ,że czasami robi się na szybko z tego co jest pod ręką.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
9 godzin temu, Ares napisał:

To co zastosowałeś to jest płótno tzw. mata szklana. Niezbyt się nadaje do modelarstwa także pomyśl o zakupie tkaniny szklanej . Jest tania a ma zdecydowanie lepsze własności. Tutaj bardziej dodałeś masy niż wytrzymałości. Traktuj to co napisałem jako radę kolegi modelarza a nie jak krytykę. Zdaje sobie sprawę ,że czasami robi się na szybko z tego co jest pod ręką.

 

 

Masz 100% racji tutaj. Wyszło dość ciężko. Zamówiłem na modelemax tkaninę 58g. Dziękuję za podpowiedz przydaje się ! 

IMG-20250514-WA0001.jpeg

 

 

Oczywiście to nie jest waga całkowita ponieważ lotki nie są przyklejone do zawiasów a będzie między deskami płótno czyli jeszcze kilka gram gojdzie. Należy wkleić również sam statecznik wiec waga zrobi się chyba dość spora. 

Opublikowano

Znalazłem filmik jak Mirek wklejał statecznik w kadłub. Zrobię tak samo bo soudal66 się wykruszył i nie trzyma zbyt dobrze statecznika pioniwego. 

 

 

A więc tak...

 

Statecznik poziomy przyłapałem na CA aby zachował geometrię. W domu zalaminuje paskiem płótna. 

 

Zamówiłem formatki 20x20  z poliwęglanu z nich będę robił statecznik pionowy

 

 

 

 

 

 

20250514_152119.jpg

 

 

Edit. Zupełnie zrezygnowałem z tego statecznika. Zamówiłem balse 5mm będę z niej wycinał  statecznik który przesącze na natarciu zywicą z płótnem 48g. Zupełnie jak Mirek wklejał tym filmie 

 

Opublikowano
10 godzin temu, endriuRC napisał:

. Zupełnie zrezygnowałem z tego statecznika. Zamówiłem balse 5mm będę z niej wycinał  statecznik który przesącze na natarciu zywicą z płótnem 48g. Zupełnie jak Mirek wklejał tym filmie 

 

Andzeju , nie zrażaj się laminowaniem . Jak przyjdzie tkanina to proponuję zrobić tak:

Z balsy 3 lub nawet niech będzie ta 5mm (jeśli jest miękka z twardej to w ogóle odpuść bo element będzie ciężki.)wytnij statecznik ,a potem przelaminuj go obustronnie tkaniną 48g/m2. Ale po przesączeniu żywicą połóż na tkaninę ręcznik papierowy i dociśnij tak aby odsączyć nadmiar żywicy.

Statecznik ściśnij dużą siłą np. ściskami stolarskimi między dwiema równymi deskami ( docisk powinien być bardzo duży) . Oczywiście na tkaninę trzeba położyć kawałki gładkiej folii najlepiej grubej .

Zdziwisz się jak lekki będzie element a tkanina nada sztywność statecznikowi. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.