mirolek Opublikowano 29 Marca 2023 Autor Opublikowano 29 Marca 2023 Ogrzewam kolejnego kotleta i prezentuję krótki film z oblotu brata bliźniaka prezentowanego tu modelu ... czyli modelu Tempest Mk1 wykonanego w z formy. Jeśli ktoś śledzi mój kanał na YT to wie, że wykonałem najpierw formę a potem kadłub i mam dwa jednakowe modele Tempesta, różniące sią wagą i jakością wykonania ze wskazaniem oczywiście na model wykonywany z formy negatywowej. Korzystając z chwili przerwy w trakcie zawodów w Bierutowie, udało się model oblatać ... było o włos, gdy zamontowane serwo SW robi w locie co chce. Oglądałem film przed publikacją kilka razy i zastanawiałem się co się dwa razy w tym locie wydarzyło. Podejrzewałem zbyt słabe dociągnięcie gumami skrzydła do kadłuba co przy silnym wietrze i dużej prędkości mogło odspajać skrzydło od kadłuba i powodować gwałtowny opór na skrzydle ale oglądając film przypomniałem sobie kolejny lot pierwszego modelu Tempesta w którym zaliczył kreta na podejściu do lądowania w dokładnie taki sam sposób jak zachował się model na filmie powyżej. Doszedłem do przekonania, że prawdopodobnie nie odciąłem kabla od "g..wnianego" serwa jakie wyjąłem z pierwszego modelu (w taki sposób trzymam na części serwa uszkodzone) ... a potem montując wyposażenie do drugiego modelu skorzystałem z kilku posiadanych używek jakie mam w pudełku i mogłem założyć to samo serwo które spowodowało kolizję pierwszego modelu. ? Pech albo raczej głupota i zarazem nauczka na przyszłość.... "stare to jest dobre wino i skrzypce" a wyposażenie do modelu to lepiej montować nowe ? ms 3
Ares Opublikowano 29 Marca 2023 Opublikowano 29 Marca 2023 No , powiało grozą praktycznie wyciągnąłeś model znad samej ziemi. Dobrze ,że nic się nie stało. Serwo wymienisz i będzie grało.
endriuRC Opublikowano 11 Maja Opublikowano 11 Maja Chciałbym Ci Mirku i tutaj podziękować za przekazanie Tempesta w ilości dwóch sztuk. Widzimy się w Bitwie o Wawel. Nie dam się łatwo 🤣. Muszę kupić serwa na wysokość.
mirolek Opublikowano 12 Maja Autor Opublikowano 12 Maja Trochę pracy przed Tobą aby "dwójkę" doprowadzić do stanu lotnego ale "jedynką" możesz trening zacząć po założeniu silnika ... jestem ciekaw wrażeń z pierwszego lotu Powodzenia... ms
endriuRC Opublikowano 12 Maja Opublikowano 12 Maja Odrysowałem ze starego statecznik nowy. Będzie kanapka 2x balsa 2mm przełożona żywicą na płótnie 80. 1
Ares Opublikowano 12 Maja Opublikowano 12 Maja 1 godzinę temu, endriuRC napisał: Będzie kanapka 2x balsa 2mm przełożona żywicą na płótnie 80. Spokojnie wystarczy 48 g/m2 , wytrzymałość będzie ok a zysk na ciężarze ogona istotny. Cieszy fakt ,że combat nie umiera i ktoś jeszcze lata na spalinie 1:12 . Powodzenia i pisz na forum bo ostatnio stagnacja. Pozdrawiam
endriuRC Opublikowano 12 Maja Opublikowano 12 Maja 16 godzin temu, Ares napisał: Spokojnie wystarczy 48 g/m2 , wytrzymałość będzie ok a zysk na ciężarze ogona istotny. Cieszy fakt ,że combat nie umiera i ktoś jeszcze lata na spalinie 1:12 . Powodzenia i pisz na forum bo ostatnio stagnacja. Pozdrawiam Piszę piszę lubię to bardzo. Jutro dalesza część Bardzo lubie silniki żarowe, lubie ich zapach i dźwięk. Nie moge sie doczekac pierwszych zawodów 😇 Wstępnie kadłub wyszlifowany do malowania. 2
endriuRC Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja Zalaminowałem tym co miałem pod ręką. Czy zrobiłem dobrze to nie wiem najwyżej zrobię jeszcze raz 1
Ares Opublikowano 13 Maja Opublikowano 13 Maja 4 godziny temu, endriuRC napisał: Zalaminowałem tym co miałem pod ręką. To co zastosowałeś to jest płótno tzw. mata szklana. Niezbyt się nadaje do modelarstwa także pomyśl o zakupie tkaniny szklanej . Jest tania a ma zdecydowanie lepsze własności. Tutaj bardziej dodałeś masy niż wytrzymałości. Traktuj to co napisałem jako radę kolegi modelarza a nie jak krytykę. Zdaje sobie sprawę ,że czasami robi się na szybko z tego co jest pod ręką. 1
endriuRC Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja 9 godzin temu, Ares napisał: To co zastosowałeś to jest płótno tzw. mata szklana. Niezbyt się nadaje do modelarstwa także pomyśl o zakupie tkaniny szklanej . Jest tania a ma zdecydowanie lepsze własności. Tutaj bardziej dodałeś masy niż wytrzymałości. Traktuj to co napisałem jako radę kolegi modelarza a nie jak krytykę. Zdaje sobie sprawę ,że czasami robi się na szybko z tego co jest pod ręką. Masz 100% racji tutaj. Wyszło dość ciężko. Zamówiłem na modelemax tkaninę 58g. Dziękuję za podpowiedz przydaje się ! Oczywiście to nie jest waga całkowita ponieważ lotki nie są przyklejone do zawiasów a będzie między deskami płótno czyli jeszcze kilka gram gojdzie. Należy wkleić również sam statecznik wiec waga zrobi się chyba dość spora.
endriuRC Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja Znalazłem filmik jak Mirek wklejał statecznik w kadłub. Zrobię tak samo bo soudal66 się wykruszył i nie trzyma zbyt dobrze statecznika pioniwego. A więc tak... Statecznik poziomy przyłapałem na CA aby zachował geometrię. W domu zalaminuje paskiem płótna. Zamówiłem formatki 20x20 z poliwęglanu z nich będę robił statecznik pionowy Edit. Zupełnie zrezygnowałem z tego statecznika. Zamówiłem balse 5mm będę z niej wycinał statecznik który przesącze na natarciu zywicą z płótnem 48g. Zupełnie jak Mirek wklejał tym filmie
Ares Opublikowano 14 Maja Opublikowano 14 Maja 10 godzin temu, endriuRC napisał: . Zupełnie zrezygnowałem z tego statecznika. Zamówiłem balse 5mm będę z niej wycinał statecznik który przesącze na natarciu zywicą z płótnem 48g. Zupełnie jak Mirek wklejał tym filmie Andzeju , nie zrażaj się laminowaniem . Jak przyjdzie tkanina to proponuję zrobić tak: Z balsy 3 lub nawet niech będzie ta 5mm (jeśli jest miękka z twardej to w ogóle odpuść bo element będzie ciężki.)wytnij statecznik ,a potem przelaminuj go obustronnie tkaniną 48g/m2. Ale po przesączeniu żywicą połóż na tkaninę ręcznik papierowy i dociśnij tak aby odsączyć nadmiar żywicy. Statecznik ściśnij dużą siłą np. ściskami stolarskimi między dwiema równymi deskami ( docisk powinien być bardzo duży) . Oczywiście na tkaninę trzeba położyć kawałki gładkiej folii najlepiej grubej . Zdziwisz się jak lekki będzie element a tkanina nada sztywność statecznikowi. 1 1
endriuRC Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja 12 godzin temu, Ares napisał: Andzeju , nie zrażaj się laminowaniem . Jak przyjdzie tkanina to proponuję zrobić tak: Z balsy 3 lub nawet niech będzie ta 5mm (jeśli jest miękka z twardej to w ogóle odpuść bo element będzie ciężki.)wytnij statecznik ,a potem przelaminuj go obustronnie tkaniną 48g/m2. Ale po przesączeniu żywicą połóż na tkaninę ręcznik papierowy i dociśnij tak aby odsączyć nadmiar żywicy. Statecznik ściśnij dużą siłą np. ściskami stolarskimi między dwiema równymi deskami ( docisk powinien być bardzo duży) . Oczywiście na tkaninę trzeba położyć kawałki gładkiej folii najlepiej grubej . Zdziwisz się jak lekki będzie element a tkanina nada sztywność statecznikowi. Mądrego dobrze posłuchać. Chciałbym Ci podziękować za wiedzę którą przekazujesz jest to dla mnie bardzo cenna informacja. Będę się babrał w żywicy przedstawiając efekty pracy właśnie w tym temacie. Dziękuję! 2
endriuRC Opublikowano Piątek o 14:08 Opublikowano Piątek o 14:08 Serduszka juz są. Fx nowka sztuka na rc4max 700zł. LA używka tylko dotarta więc też jak nowy Statecznik pionowy z coroplastu Wykonałem nowy statecznik z balsy 4mm który będę laminował na natarciu a pozniej oklejał folią oracover. Mirkowi się sprawdziło więc i u mnie się sprawdzi 2
Ares Opublikowano Piątek o 16:17 Opublikowano Piątek o 16:17 Motorki piękne szczególnie FX robi wrażenie. Też muszę zakupić póki jeszcze są nowe dostępne.
Ares Opublikowano Sobota o 22:19 Opublikowano Sobota o 22:19 Znowu się wtrącę ze swoimi radami😉 Na tak niskich obrotach silnika nie dotrzesz . Oczywiście pierwsze około 30 s trzeba zrobić tak, aby się wytworzył film olejowy ale potem na bardzo bogatej mieszance trzeba otwierać przepustnicę na maxa na kilkanaście sekund i potem niższe obroty aby motor się nieco schłodził i tak przez 3 zbiorniki stopniowo wydłużać cykle na wysokich obrotach a na ostatnim zbiorniku trzeba nieco zubożyć mieszankę żeby silnik wchodził na pełne obroty . Przy docieraniu silnik nie może być zbyt ciepły ale też nie może być niedogrzany bo elementy się nie dopasują należycie do siebie. Fajnie ,że masz termometr to będzie ci łatwiej kontrolować temperaturę. Polecam do docierania paliwo z 2o% zawartością oleju. Można do gotowej 18%mieszanki dolać 2% rycyny i też będzie dobrze. Najważniejsze aby iglica była mocno odkręcona aby mieszanka była bogata , niech pluje olejem przez wydech ale obroty to on musi mieć wyższe a chwilami otwieraj pełny gaz .Na bogatej mieszance i tak go nie wkręcisz na pełne obroty także bez obaw.
endriuRC Opublikowano Niedziela o 06:53 Opublikowano Niedziela o 06:53 8 godzin temu, Ares napisał: Znowu się wtrącę ze swoimi radami😉 Na tak niskich obrotach silnika nie dotrzesz . Oczywiście pierwsze około 30 s trzeba zrobić tak, aby się wytworzył film olejowy ale potem na bardzo bogatej mieszance trzeba otwierać przepustnicę na maxa na kilkanaście sekund i potem niższe obroty aby motor się nieco schłodził i tak przez 3 zbiorniki stopniowo wydłużać cykle na wysokich obrotach a na ostatnim zbiorniku trzeba nieco zubożyć mieszankę żeby silnik wchodził na pełne obroty . Przy docieraniu silnik nie może być zbyt ciepły ale też nie może być niedogrzany bo elementy się nie dopasują należycie do siebie. Fajnie ,że masz termometr to będzie ci łatwiej kontrolować temperaturę. Polecam do docierania paliwo z 2o% zawartością oleju. Można do gotowej 18%mieszanki dolać 2% rycyny i też będzie dobrze. Najważniejsze aby iglica była mocno odkręcona aby mieszanka była bogata , niech pluje olejem przez wydech ale obroty to on musi mieć wyższe a chwilami otwieraj pełny gaz .Na bogatej mieszance i tak go nie wkręcisz na pełne obroty także bez obaw. Hej ! 3pełne obroty iglicą od samego początku, silnik wypalił tak ok 120ml paliwa. Po wypaleniu zaczął gasnąć na 3 obrotach iglicą i się zalewać. Zrobię tak jak napisałeś. Człowiek się uczy cały czas ale dostałem info zeby silnik pierwszy zbiornik wypalił na jałowych obrotach bez dodawania gazu.
Rekomendowane odpowiedzi