Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogrzewam kolejnego kotleta i prezentuję krótki film z oblotu brata bliźniaka prezentowanego tu modelu ... czyli modelu Tempest Mk1 wykonanego w z formy. 

 

Jeśli ktoś śledzi mój kanał na YT to wie, że wykonałem najpierw formę a potem kadłub i mam dwa jednakowe modele Tempesta, różniące sią wagą i jakością wykonania ze wskazaniem oczywiście na model wykonywany z formy negatywowej.

Korzystając z chwili przerwy w trakcie zawodów w Bierutowie, udało się model oblatać ...  było o włos, gdy zamontowane serwo SW robi w locie co chce.

 

Oglądałem film przed publikacją kilka razy i zastanawiałem się co się dwa razy w tym locie wydarzyło.

Podejrzewałem zbyt słabe dociągnięcie gumami skrzydła do kadłuba co przy silnym wietrze i dużej prędkości mogło odspajać skrzydło od kadłuba i powodować gwałtowny opór na skrzydle ale oglądając film przypomniałem sobie kolejny lot pierwszego modelu Tempesta w którym zaliczył kreta na podejściu do lądowania w dokładnie taki sam sposób jak zachował się model na filmie powyżej.

Doszedłem do przekonania, że prawdopodobnie nie odciąłem kabla od "g..wnianego" serwa jakie wyjąłem z pierwszego modelu (w taki sposób trzymam na części serwa uszkodzone)  ... a potem montując wyposażenie do drugiego modelu skorzystałem z kilku posiadanych używek jakie mam w pudełku i mogłem założyć to samo serwo które spowodowało kolizję pierwszego modelu. ? Pech albo raczej głupota i zarazem nauczka na przyszłość.... "stare to jest dobre wino i skrzypce" a wyposażenie do modelu to lepiej montować nowe ?  

 

ms 

  • Lubię to 3
Opublikowano

No , powiało grozą praktycznie wyciągnąłeś model znad samej ziemi. Dobrze ,że nic się nie stało.

Serwo wymienisz i będzie grało. 

  • 2 lata później...
Opublikowano

Chciałbym Ci Mirku i tutaj podziękować za przekazanie Tempesta w ilości dwóch sztuk. Widzimy się w Bitwie o Wawel. Nie dam się łatwo 🤣. Muszę kupić serwa na wysokość.

20250510_213243.jpg

20250511_090115.jpg

Opublikowano

Trochę pracy przed Tobą aby "dwójkę" doprowadzić do stanu lotnego ale "jedynką" możesz trening zacząć po założeniu silnika ... jestem ciekaw wrażeń z pierwszego lotu :)

Powodzenia...

 

ms

Opublikowano
1 godzinę temu, endriuRC napisał:

Będzie kanapka 2x balsa 2mm przełożona żywicą na płótnie 80.

Spokojnie wystarczy 48 g/m2 , wytrzymałość będzie ok a zysk na ciężarze ogona istotny.

Cieszy fakt ,że combat nie umiera i ktoś jeszcze lata na spalinie 1:12 .

Powodzenia i pisz na forum bo ostatnio stagnacja. Pozdrawiam

 

Opublikowano
16 godzin temu, Ares napisał:

Spokojnie wystarczy 48 g/m2 , wytrzymałość będzie ok a zysk na ciężarze ogona istotny.

Cieszy fakt ,że combat nie umiera i ktoś jeszcze lata na spalinie 1:12 .

Powodzenia i pisz na forum bo ostatnio stagnacja. Pozdrawiam

 

Piszę piszę :D lubię to bardzo. 

 

Jutro dalesza część 

 

Bardzo lubie silniki żarowe, lubie ich zapach i dźwięk. Nie moge sie doczekac pierwszych zawodów 😇

20250512_221142.jpg

 

Wstępnie kadłub wyszlifowany do malowania.

20250513_065906.jpg

  • Lubię to 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.