mecenas Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Witam. Otóż mam mały problem z tym silnikiem. Polega on na tym, że podczas pracy dość mocno "pluje" z gaźnika mieszanką. Po 2-3 lotach w zasadzie wszystko co znajduje się pod kapą, nadaje się do mycia i czyszczenia. Silnik jest dotarty, wyregulowany, luzy na zaworach ustawione, zapala "od kopa", wkręca się jak powinien, no po prostu nie ma się do czego przyczepić oprócz tego "smarkania" paliwem z gaźnika. Mam też 15 -stkę Magnuma i taki problem nie występuje. Jakieś sugestie Panowie?
Marek_Spy Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Szczelność zaworu ssacego do sprawdzenia Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Grzesiek Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Moze rozrząd na zaworze ssącym jest przestawiony o jeden zabek .
jarek996 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Moze rozrząd na zaworze ssącym jest przestawiony o jeden zabek . Grzesiu , silnik by chyba tak dobrze nie krecil gdyby byl to nawet jeden zabek . Wojtek pisze , ze pali od palca i wkreca sie ladnie na obroty. Moja ENYA z rozregulowanym zaworem nie chciala wejsc na obroty i plula paliwem , ale przez wydech .......
radziu45 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Może być problem szczelności zaworu ssącego , ale można zastosować kawałek rurki na wlocie do gaźnika i problem się wyleczy , bo zawsze jest pulsacja w kolektorze powodująca cofanie się mieszanki paliwowej .
f-150 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Wojtek zapomniał dopisać ,że silnik jest głowicą w dół.
Grzesiek Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Ja bym mimo wszystko sprawdził rozrząd to nic nie kosztuje i szczelnosc zaworów.W aucie miałem przypadek ze mechanik jak mi zmieniał pasek rozrządu walnoł sie o 1 ząb (silnik DOHC) silnik rwał jak wsciekły ale na wolnych obrotach chodził nierowno.
radziu45 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Rozrząd zawsze można sprawdzić , ale to nie powinno być przyczyną , prędzej inne problemy moc utrudniony odpał , żeby sprawdzić rozrząd trzeba odkręcić pokrywę zaworów i w górnym położeniu tłoka zawór ssący ma być prawie zamknięty a wydech lekko uchylony , od tego płożenia tłoka można lekko pokręcić wałem na prawo i lewo i będzie widać jak zawory ruszają się jeden w dół drugi do góry . Ja stawiam na szczelność zaworu ssącego , rozebrać głowice i obejrzeć zawór i gniazdo , zwrócić uwagę na jakość obrobionych płaszczyzn na zaworze i na gniaździe tam gdzie zawór styka się z gniazdem .
mecenas Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Hmmm..... dzięki za sugestie, sprawdzę to wszystko jeszcze raz. Ale zanim to zacznę rozbierać, mam jeszcze jedno podejrzenie. Odpowietrzenie skrzyni korbowej. Ono jest przecież połączone z kolektorem ssącym. Gdy tłok idzie w dół to w skrzyni robi się ciśnienie które uchodzi do kolektora ss. i to może powodować cofanie się mieszanki.
Grzesiek Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Hmmm..... dzięki za sugestie, sprawdzę to wszystko jeszcze raz. Ale zanim to zacznę rozbierać, mam jeszcze jedno podejrzenie. Odpowietrzenie skrzyni korbowej. Ono jest przecież połączone z kolektorem ssącym. Gdy tłok idzie w dół to w skrzyni robi się ciśnienie które uchodzi do kolektora ss. i to może powodować cofanie się mieszanki. no to odepnij od kolektora i sprawdz prosciej sie chyba nie da.Wydaje mi sie że to nie powinno być połączone.W ASP 120AR nie ma połączenia
f-150 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 ASP 120AR to 2T A FS 120 AR 4T i jest połączenie.
Rekomendowane odpowiedzi