cZyNo Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Znalazłem takie coś: http://www.lefevere.eu/modellflug/new-eu-regulation/ a tu wersja z tłumaczeniem, co nie znaczy że z dobrym : https://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.lefevere.eu%2Fmodellflug%2Fnew-eu-regulation%2F Jeśli chodzi o kursy/egzaminy internetowe, to zapewne są (lub mogą być ) to takie pierdoły, jakie np. należy przejść aby np. latać w Danii. Tam trzeba przeczytać, oglądnąć filmik, zapłacić grosze i zdać egzamin. I nie jest to takie głupie - podstawowe rzeczy który każdy znać powinien. Informacje o pilocie i numerze zaliczonego kursu muszą być przylepione gdziekolwiek na/w modelu. W Niemczech chyba musi być przylepiony na modelu "nieśmiertelnik" z danymi pilota - taki metalowy, np. zamiast klapki do serwa. itd itp. O egzaminie nie słyszałem. Może wszędzie to zostanie ujednolicone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Szkoda, że nie ma już badań lekarskich a w szczególności psychologa i psychiatry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 nigdzie nie jest powiedziane że na szczeblu krajowym ich nie będzie to zależy jedynie od ustawodawstwa krajowego suweren chce badania, suweren będzie miał badania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Nowe przepisy obowiązują od 1 lutego tego roku i nie ma w nim badań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Nowe przepisy obowiązują od 1 lutego tego roku i nie ma w nim badań Marek, może w Niemczech obowiązuj lokalne przepisy. Pod linkami, które przedstawił Jurek są dalej drafty, nie wersje finalne (nie mają numerów i dat wydania) Na stronie EASA jest taka informacja: https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/civil-drones-rpas#group-easa-downloads Prace mają się zakończyć w pieszym kwartale tego roku (ale jeszcze nic nie ma) Vacatio legis ma być 2 lata od opublikowania przepisu (wejście w życie). Na razie wg krajowych przepisów. 217603_EASA_DRONES_LEAFLET (002)_final.pdf EDIT: Jeśli nie będzie POLEXITU, przepisy EASA będą obowiązywać w Polsce, prawo krajowe musi być dostosowane do UE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Latanie, lataniem ale czy nowe przepisy nie zablokują możliwość wytwarzania modeli na małą skalę i odsprzedaży ich? Jest mowa o certyfikacjach itd. Jedynie Robienie modeli na własne potrzeby będzie dopuszczona bez certyfikatów w jakimś zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Przeczytaj co napisałem o Danii. Certyfikacja może być prosta i bezbolesna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 I nie dotyczy modeli robionych na własny użytek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi