kobvi Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 witam zakupiłem sobie zabawki na bazarku i chciałbym się coś o tym dowiedzieć nie miałem nigdy kontaktu z modelarstwem więc pytam sie tych co na tym zęby zjedli na wiekszym silniku są oznaczenia na bloku od strony iglicy jest O.S MAX na wydechu u góry ( na kolektorze wydechowym takjakby ) O.S 761 a na bloku pod spodem 10 posiada smiglo "super" nylon 28-20 L 11-8" oraz drugi mniejszy na którym nic nie pisze z gory dzieki za wszelkie informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Ten na dole to na pewno cox-prawdopodobnie 0,8cm3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobvi Opublikowano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Ten na dole to na pewno cox-prawdopodobnie 0,8cm3 kolego poradź mi jakie paliwo i jak go odpalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Paliwo do silników to paliwo żarowe tyle że proponuję takie z nitro 10% bo to raczej małe silniczki widząc ich stan proponuję wymoczyć je w benzynie ze 3 dni po czym dokładnie wyczyścić i poskładać . Zanieczyszczenia piasek itp to gwarancja nieodwracalnego zniszczenia silnika ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobvi Opublikowano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Paliwo do silników to paliwo żarowe tyle że proponuję takie z nitro 10% bo to raczej małe silniczki widząc ich stan proponuję wymoczyć je w benzynie ze 3 dni po czym dokładnie wyczyścić i poskładać . Zanieczyszczenia piasek itp to gwarancja nieodwracalnego zniszczenia silnika ... wiadomo miałem do czynienia z silnikami tylko troszki większymi obawiam się że ten silniczek u góry ma słabą kompresje są jakies sklepy z podzespołami do tych silników jak tylko położe dzieci spać zaczne rozkręcać tego os pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Kobvi -przed czyszczeniem prosze zatkac wata otwor wlotowy do gaznika i otwor wylotowy z tlumika i zakrecic iglice a potem wstepnie wyczyscic szczoteczka do zebow (moze byc od brata lub zony) z piasku a nastepnie wyczyscic w rozpuszczalniku (Nitro,Tri ,Benzyna itp) .......JC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Ten pierwszy wygląda na OS-MAX 10 FP. Oczywiście śmigło jest dużo za duże. Najlepsze śmigło do tego silniczka to 7x4, 7x5 ewentualnie do wolnego latania 8x4. Paliwo - najlepiej min 5% nitro. Jak kupisz paliwo do tego COXa to na tym samym paliwie możesz odpalać tego OS maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Kiedyś (prawie trzy lata temu) zakupiłem silnik OS 20 FP chyba w jeszcze gorszym stanie niż Twój - miał dodatkowo małe uszkodzenie mechaniczne. Po czyszczeniu i naprawie która nic nie kosztowała silnik działa do dziś. To są naprawdę dobre i wdzięczne silniczki. Używam świec O.S. Max No. 8 i paliwa Model Technics Sport 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Tego typu jednostki napędowe raczej są sprzedawane jako całość i nie ma do nich częsci zapasowych . Łatwiej kupić części zapasowe do silników benzynowych oraz częsci producentów którzy sprzedają drogie i dobre jednotki napędowe np SAITO http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAI10001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Tego typu jednostki napędowe raczej są sprzedawane jako całość i nie ma do nich częsci zapasowych . Łatwiej kupić części zapasowe do silników benzynowych oraz częsci producentów którzy sprzedają drogie i dobre jednotki napędowe np SAITOhttp://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAI10001 :?: Nie wiem jak z Coxami lecz z dostępem do części do silników OS, ASP, Super Tigre, MVVS i innych - czyli tańszych NIE MA ŻADNEGO PROBLEMU i części jak i dodatki są dostępne w polskich sklepach. Zaznaczam że OS serii FP jest już od dawna nie produkowany choć sporo części zapewne można zaadaptować od nowszych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Pierwszy, to OS 10 FSR, czyli poprzednik 10FP. Produkcje rozpoczeto w polowie lat 70. To chyba jeszcze żelaźniak, wiec silnik potrzebuje oleju rycynowego do prawidlowej pracy. Drugi, to oczywiscie Cox 0,8 cm Surestart. Paliwo to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 w OS-ie masz "lewe" śmigło literka "L", to że za duże już wcześniej napisano. Można go użyć do napędu pchającego lub latać na nim do tyłu :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.