Jump to content

proszę o identyfikację silników


kobvi

Recommended Posts

witam zakupiłem sobie zabawki na bazarku i chciałbym się coś o tym dowiedzieć

nie miałem nigdy kontaktu z modelarstwem więc pytam sie tych co na tym zęby zjedli :D

na wiekszym silniku są oznaczenia na bloku od strony iglicy jest O.S MAX na wydechu u góry ( na kolektorze wydechowym takjakby ) O.S 761 a na bloku pod spodem 10

posiada smiglo "super" nylon 28-20 L 11-8"

fa536d067e981cc1.jpg

86bb74f4224c4487.jpg

oraz drugi mniejszy na którym nic nie pisze

3e560a63874bba9b.jpg

z gory dzieki za wszelkie informacje

Link to comment
Share on other sites

Guest Kamyczek_RC

Paliwo do silników to paliwo żarowe tyle że proponuję takie z nitro 10% bo to raczej małe silniczki widząc ich stan proponuję wymoczyć je w benzynie ze 3 dni po czym dokładnie wyczyścić i poskładać . Zanieczyszczenia piasek itp to gwarancja nieodwracalnego zniszczenia silnika ...

Link to comment
Share on other sites

Paliwo do silników to paliwo żarowe tyle że proponuję takie z nitro 10% bo to raczej małe silniczki widząc ich stan proponuję wymoczyć je w benzynie ze 3 dni po czym dokładnie wyczyścić i poskładać . Zanieczyszczenia piasek itp to gwarancja nieodwracalnego zniszczenia silnika ...

 

wiadomo miałem do czynienia z silnikami tylko troszki większymi obawiam się że ten silniczek u góry ma słabą kompresje są jakies sklepy z podzespołami do tych silników jak tylko położe dzieci spać zaczne rozkręcać tego os :) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kobvi -przed czyszczeniem prosze zatkac wata otwor wlotowy do gaznika i otwor wylotowy z tlumika i zakrecic iglice a potem wstepnie wyczyscic szczoteczka do zebow (moze byc od brata lub zony) z piasku a nastepnie wyczyscic w rozpuszczalniku (Nitro,Tri ,Benzyna itp) .......JC

Link to comment
Share on other sites

Ten pierwszy wygląda na OS-MAX 10 FP.

Oczywiście śmigło jest dużo za duże.

Najlepsze śmigło do tego silniczka to 7x4, 7x5 ewentualnie do wolnego latania 8x4.

Paliwo - najlepiej min 5% nitro. Jak kupisz paliwo do tego COXa to na tym samym paliwie możesz odpalać tego OS maxa.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś (prawie trzy lata temu) zakupiłem silnik OS 20 FP chyba w jeszcze gorszym stanie niż Twój - miał dodatkowo małe uszkodzenie mechaniczne. Po czyszczeniu i naprawie która nic nie kosztowała silnik działa do dziś. To są naprawdę dobre i wdzięczne silniczki.

 

Używam świec O.S. Max No. 8 i paliwa Model Technics Sport 5.

Link to comment
Share on other sites

Tego typu jednostki napędowe raczej są sprzedawane jako całość i nie ma do nich częsci zapasowych . Łatwiej kupić części zapasowe do silników benzynowych oraz częsci producentów którzy sprzedają drogie i dobre jednotki napędowe np SAITO

http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAI10001

 

:?: Nie wiem jak z Coxami lecz z dostępem do części do silników OS, ASP, Super Tigre, MVVS i innych - czyli tańszych :)NIE MA ŻADNEGO PROBLEMU i części jak i dodatki są dostępne w polskich sklepach.

 

Zaznaczam że OS serii FP jest już od dawna nie produkowany choć sporo części zapewne można zaadaptować od nowszych modeli.

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy, to OS 10 FSR, czyli poprzednik 10FP. Produkcje rozpoczeto w polowie lat 70. To chyba jeszcze żelaźniak, wiec silnik potrzebuje oleju rycynowego do prawidlowej pracy.

Drugi, to oczywiscie Cox 0,8 cm Surestart. Paliwo to samo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Anonymous

w OS-ie masz "lewe" śmigło literka "L", to że za duże już wcześniej napisano.

Można go użyć do napędu pchającego lub latać na nim do tyłu :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.