Skocz do zawartości

Jakie czynniki decydują o tym że modelarstwo jest sportem?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem studentem i piszę prace magisterską związaną z modelarstwem. Jednak czym byłaby ona gdyby nie zapytać wszystkich tu obecnych specjalistów i znawców tego rzemiosła.

 

Zmieniłem trochę moje pytanie, poniewaz jak dobrze mnie naprowadzono bylo dziwne.

Mam nadzieje ze zmieniajac posta nie naursze znowu regulaminu...

 

Więc prosiłbym o odpowiedź na pytanie: jakie czynniki decydują o tym, że modelarstwo jest postrzegane jako dyscyplina sportowa ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za opinie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak modelarstwo jest sportem. Wyróżniamy klasy F i C. F to modele które wykonują czynności takie jak latanie, pływanie mające na celu wygranie wyścigu, pokonanie trasy czy tez wykonanie akrobacji. Natomiast C to klasa modeli wystawowych - statycznych.

Nie jestem pewien co do nazw klas modeli samochodów bo nie miałem stycznosci ...

 

Oczywiscie takie używa sie w polsce ale istnieją różne organizacje.

 

Polecam poczytać o Naviga, ISAF, aeroklubie polskim i Fai

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję odpowiedzieć:

 

Sport – według nauki o wychowaniu fizycznym: rozmaite formy aktywności fizycznej i umysłowej, podejmowane dla przyjemności lub współzawodnictwa. Od "zwykłej rekreacji" ma go różnić przestrzeganie szeregu reguł obowiązujących w danej dyscyplinie.

 

Według mniej popularnej, ale bardziej, wewnętrznie spójnej definicji sport to każda forma aktywności (fizycznej i umysłowej) podejmowana w celu rywalizacji - zbiorowej lub indywidualnej, w różnych grach i dyscyplinach ale też "z samym sobą", np. w alpinizmie czy sportach ekstremalnych.

 

 

- Ma na celu uzyskanie satysfakcji z jego uprawiania i osiągania coraz lepszych wyników.

- Może być uprawiane profesjonalnie, jak i hobbystycznie.