marek rokowski Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Od dawna chodził mi po głowie i już jakiś czas leży wycięty pora więc pokazać Szkaradka światu! póki co zakończone wstępne szlifowanie i klejenie P11tkowego skrzydłą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 To już wiem skąd wątek o tandemie, he he Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Rzeczywiście urodą nie grzeszy Oby tylko zechciał latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Damy rade. Tak jak z kaczką po francusku. Najwyżej wsadzi mu się w d... stabilizator i poleci jak F117 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 25 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 zastanawiam sie jaka opce sterowania wybrac 1. mozna klasycznie 2. możan potraktowac jak delte 3. zastanawiam sie nad eksperymentem zeby sterowac tylko lotkami na przednim płacie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 Jeżeli masz radio z openTX to bym dał po 1 serwie na każdy płat i potem ekspertował mikserami. Zobaczysz w której wersji lepiej się lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Ja bym zrobił jak jeta, przynajmniej w fazie testów. Lotki na przednim płacie a na tylnym lotki z wysokością. wyobrażam sobie, że tylny płat może ograniczać ruch w osi podłużnej i przydałoby się małe wsparcie lotek na nim. Spodziewam się tez sporej czułości na wychylenia steru wysokości jak zrobisz go po całej długości statecznika. Może jakby zrobić takie polówki na końcówkach to byłoby lepiej. Tak gdybam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 zastanawiam sie jaka opce sterowania wybrac 1. mozna klasycznie 2. możan potraktowac jak delte 3. zastanawiam sie nad eksperymentem zeby sterowac tylko lotkami na przednim płacie... Wtrącę swoje trzy grosze. Jak sterować, zależy dość mocno od tego jak są zaklinowane skrzydła. Tandem (dobrze zaprojektowany) od układu kaczka, różni się między innymi tym, że na skrzydle tylnym nie powinno być zmniejszenia kąta natarcia profili za skrzydłem przednim. (głowa myszki miki) - jak poniżej To klasyczna kaczka. Sterowanie i zastosowanie powierzchni sterujących tylko na skrzydle tylnym i na całej jej rozpiętości, może być zgubne, jak to było zgubne dla Ligeti Stratos - raport z badania katastrofy w załączeniu. aair198701462.pdf Wszystko zależy od kątów zaklinowania skrzydeł i profili. Założenie świni siodła, jak w przypadku kaczki dwupłata (wychylenie lotek w górę), tu nie zadziała. Jest jakiś procent szansy (jeśli macie szczęście), że model poleci i będzie sterowny. Jeśli tak, to grajce w totka. EDIT: Dodam jeszcze, że tandemy są mega czułe na zmiany kątów zaklinowania, nawet dziesiętne części mają duży wpływ na zmianę charakterystyk. No chyba, że zastosujecie profile KFm, to wówczas nie aż tak. Ja bym zrobił jak jeta, przynajmniej w fazie testów. Lotki na przednim płacie a na tylnym lotki z wysokością. wyobrażam sobie, że tylny płat może ograniczać ruch w osi podłużnej i przydałoby się małe wsparcie lotek na nim. Spodziewam się tez sporej czułości na wychylenia steru wysokości jak zrobisz go po całej długości statecznika. Może jakby zrobić takie polówki na końcówkach to byłoby lepiej. Tak gdybam. Świetna intuicja Robert, ale ster głębokości nie na końcówkach, a przy nasadzie. lotki z wysokością mogą uratować model w zakręcie przy przeciągnięciu płata przedniego. Ale na pewno nie na całej długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Wtrącę swoje trzy grosze. Jak sterować, zależy dość mocno od tego jak są zaklinowane skrzydła. Tandem (dobrze zaprojektowany) od układu kaczka, różni się między innymi tym, że na skrzydle tylnym nie powinno być zmniejszenia kąta natarcia profili za skrzydłem przednim. (głowa myszki miki) - jak poniżej Zrzut ekranu 2019-05-26 o 10.47.14.png To klasyczna kaczka. Sterowanie i zastosowanie powierzchni sterujących tylko na skrzydle tylnym i na całej jej rozpiętości, może być zgubne, jak to było zgubne dla Ligeti Stratos - raport z badania katastrofy w załączeniu. aair198701462.pdf Wszystko zależy od kątów zaklinowania skrzydeł i profili. Założenie świni siodła, jak w przypadku kaczki dwupłata (wychylenie lotek w górę), tu nie zadziała. Jest jakiś procent szansy (jeśli macie szczęście), że model poleci i będzie sterowny. Jeśli tak, to grajce w totka. EDIT: Dodam jeszcze, że tandemy są mega czułe na zmiany kątów zaklinowania, nawet dziesiętne części mają duży wpływ na zmianę charakterystyk. No chyba, że zastosujecie profile KFm, to wówczas nie aż tak. Świetna intuicja Robert, ale ster głębokości nie na końcówkach, a przy nasadzie. lotki z wysokością mogą uratować model w zakręcie przy przeciągnięciu płata przedniego. Ale na pewno nie na całej długości. A może tak jak Quickie Rutana? Tylko ze tam przedni płat był niżej od tylnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 A może tak jak Quickie Rutana? Tylko ze tam przedni płat był niżej od tylnego. Ster głębokości na przednim skrzydle, a lotki na tylnym? Jeśli tak, to jest warunek. Musicie sprawdzić gdzie jest SC, i czy ster głębokości na przednim skrzydle będzie skuteczny i w którą stronę wychylenia. Mnie cgCALC wyznaczył tak SC dla Lysander experimental; A tak wygląda to w Quickie: Lotki na skrzydle tylnym u nasady, to skrzydło bez zwichrzenia, aby były skuteczne, zawłaszcza na małych prędkościach w zakrętach. Wykresy dla Quickie. Tylne skrzydło bez zwichrzenia, przednie ma zwichrzenie i to duże, ze względu na zastosowany profil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 26 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 woow.. Jarku czytam oba wątki i jestem pod wrażeniem chyba muszę uderzyć do Ciebie na priv -ale to w temacie duuużo większej skali co do Arsenala: szkoda że oba profile no name bo anwet nie ma jak sprawdzić teorii -ot taka konstrukcja dla zabawy w każdym arzei przód -to moj profil z ESA a tył symetryk powierzchnei sterujące-po całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 co do Arsenala: szkoda że oba profile no name bo anwet nie ma jak sprawdzić teorii -ot taka konstrukcja dla zabawy w każdym arzei przód -to moj profil z ESA a tył symetryk powierzchnei sterujące-po całości Co do tego, nie znam Twojego profilu ESA, ale wyznacz SC przy pomocy cg CALC przednie skrzydło na +4 stopnie (pewnie za dużo, ale), tylne na 0 EDIT - jeśli ten Twój profil ma coś wspólnego z NACA 24XX, to kąty zaklinowania: przednie skrzydło na +2 stopnie, tylne na 0 (tylne w żadnym wypadku na minus!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Oj. Będzie się działo. Jak w serialu. "Francuska kaczka powraca" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekplacek Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Ster głębokości na przednim skrzydle, a lotki na tylnym? Jeśli tak, to jest warunek. Musicie sprawdzić gdzie jest SC, i czy ster głębokości na przednim skrzydle będzie skuteczny i w którą stronę wychylenia. Mnie cgCALC wyznaczył tak SC dla Lysander experimental; Zrzut ekranu 2019-05-26 o 16.11.00.png A tak wygląda to w Quickie: Zrzut ekranu 2019-05-26 o 16.14.02.png Lotki na skrzydle tylnym u nasady, to skrzydło bez zwichrzenia, aby były skuteczne, zawłaszcza na małych prędkościach w zakrętach. Zrzut ekranu 2019-05-26 o 16.07.02.png Wykresy dla Quickie. Tylne skrzydło bez zwichrzenia, przednie ma zwichrzenie i to duże, ze względu na zastosowany profil. ten Sc DLA Lysander experymental to jest to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 ten Sc DLA Lysander experymental to jest to I co to Ci daje? Pisałem, wyznaczenie SC, to najmniejszy problem w tandemie. Ale widać, tutaj na Forum, to lek na wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu RC Opublikowano 11 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 Witam! Podobny projekt także chodził mi po głowie. Pozwolę się na chwilę przyłączyć do tego wątku. Marek wybrał dość spektakularnie wyglądający samolot. Fajnie wygląda ale budowa.....dla mnie niepotrzebnie skomplikowana. Natknąłem się na inne konstrukcje, które wydają się prostsze. Dwa samoloty: miles m.35 libellula i Gruszin Sz-Tandem. Szczególnie wersja rosyjska wydaje mi się odpowiednia do mojego projektu. Nie chodzi mi o odzwierciedlenie oryginału, lecz wypróbowanie mechaniki lotu w tandemie, a ponieważ to nadal kombat, weźmy coś co łatwo zmajstrować i rokuje na dobre osiągi. Może ktoś ma lepsze propozycje? Napiszcie co o tym myślicie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi