Skocz do zawartości

SIG- Piper CUB co i jak


Kuba Kłosowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Po dłuuuugiej przerwie prace lekko ruszyły do przodu...

Z pomocą niespełna 100 ml szpachlówki do balsy wyrównałem natarcie oraz wypełniłem wszystkie rysy na powierzchniach, na których opierać będzie się folia.

 

img1085s.th.jpg

img1089w.th.jpg

img1091.th.jpg

img1092l.th.jpg

img1098qro.th.jpg

img1099v.th.jpg

 

 

Bak paliwa firmy DuBRO pasuje idealnie do firewall'a, dzięki czemu wyprowadzenia idealnie trafiają w rozwierconą oryginalnie dziurę.

img1093ell.th.jpg

img1094w.th.jpg

 

Wykonałem również zastrzały skrzydeł, które wymagają jeszcze laminowania miejsca styku listewek oraz miejsca, w których przykręcony będzie wspornik.

img1095d.th.jpg

 

 

 

 

Mam pewien problem, chciałbym wyznaczyć linie graniczne obklejenia statecznika poziomego, lecz nie wiem jak. Chodzi o to, że statecznik musi być idealnie prostopadły do kadłuba a szerokość nachodzącego statecznika pionowego wraz z 2 listewkami 2 milimetrowej balsy wyznaczają właśnie owe linie. W jaki sposób ustawić statecznik by był prosto?

oto fotki:

img1100h.th.jpg

img1101qkc.th.jpg

img1102zcb.th.jpg

img1103e.th.jpg

* ukazana na ostatnim zdjęciu kropka jest środkiem symetrii środkowej części statecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna krawędź jest prosta, więc wystarczy wyznaczyć jej środek i przyłożyć kątowniklub ekierkę i już będziesz miał wyznaczony środek. Co do oklejania, to możesz okleić go w całości a potem po przymiarce do kadłuba i statecznika pionowego odrysować na folii linię cięcia. Bardzo delikatnie przetnij folię wzdłuż tych linii i usuń zbędną część. To chyba najprostsza metoda. Przy oklejaniu z zostawieniem od razu szczeliny może się zdarzyć, że przesadzisz z temperaturą żelazka i folia ci ucieknie. Będziesz miał wtedy szczeliny, które trzeba łatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziś dokonałem zakupu serca piperka, a mianowicie Asp S46 AII. Silnik kupiłem od kolegi. Silnik przepalił 3l paliwa, ma świetną kompresję i jest zadbany.

A oto fotki 8)

dsc00174nxz.jpg

dsc00175i.jpg

dsc00176d.jpg

 

EDIT:

Szukałem, niestety nie znalazłem. Potrzebuje łącznika do tłumika do ww silnika, by zamontować go bokiem i ładnie schować go pod maską silnika. Tłumik jest zbyt blisko osadzony i zahacza o firewall. Czy ktoś orientuje się gdzie można dostać takie coś? Ewentualnie z jakich materiałów wytoczyć takowy element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc jednak postanowiłem, za namową kolegów, na wymianę pakietu na inny o większej pojemności. Posiadana przeze mnie ładowarka obsługuje pakiety Ni-MH, chodzi mi o pakiet odbiornika, więc 4,8V. Jakich firm pakiety Szanowni Panowie polecają? Myślałem o firmie Graupner ( pozytywne opinie) jednak niestety nie mogę w Polskich sklepach internetowych znaleźć pakietów ww firmy o większej pojemności. Czekam na propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koper20, w zainteresowaniach mam wpisane elektronika, to coś znaczy. Oczywiście wiem że bez anteny nie polatam, bo nie będzie zasięgu, z resztą każdorazowe włączenie aparatury z zamontowanym modułem, a bez anteny uszkadza końcówkę mocy. Antenę mam, tylko nie wkręciłem jej jeszcze przed zrobieniem zdjęć. Tak więc nie unoś się :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Bardzo przepraszam, za taki odstęp między wiadomościami o budowie, podyktowane to było poprzez natłok obowiązków domowo-szkolnych.

Korzystając z wolnych dni, zabrałem się za kontynuację mojego Piperka.

Przełamałem się i zdecydowałem zacząć oklejanie.

zamontowałem również serwa, bowden steru wysokości, linki steru kierunku. A oto fotki wykonanej pracy.

P.S zamontowałem wreszcie silnik i wkleiłem firewall'a w kadłub.

dsc00225vp.th.jpg

dsc00226bu.th.jpg

dsc00227z.th.jpg

dsc00228y.th.jpg

dsc00230c.th.jpg

dsc00231g.th.jpg

dsc00232ox.th.jpg

dsc00234z.th.jpg

dsc00235c.th.jpg

dsc00236r.th.jpg

thumbnail.png

dsc00328ig.th.jpg

dsc00329c.th.jpg

dsc00330pl.th.jpg

dsc00331k.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tą aparature kupiłeś od niejakiego Krystiana. bo te pakiety a zwłaszcza ten samoróbka coś mi znajomo wygląda? a co do silnika to słyszałem że ASP II takty nie cieszą sie najlepszą reputacją, mogłeś kupić tej samej pojemnośći OS Max olbo troszke większy ASP IV takt...To jak z tą aparaturą, od kogo ją kupiłeś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi drążkami to chodzi o to że kanał 6 powinien być z prawej strony, a trymer z lewej, a u ciebie jest odwrotnie ( kanał 6 w Opticu to ten do wychyleń klap - takie suwaki po bokach aparatury)

 

Nie wiem czy tu coś jest pomylone, w mojej tez od zawsze trymer był z prawej strony. Może to jest związane z ustawieniem MODE :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.