Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.

 

Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.

 

Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?

 

Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)

Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

F450-connection.jpg

 

Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw

Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.