Henryk S. Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Od dzisiaj będę rozpoczynał budowę RWD6 w skali 1:3 o rozpiętości płatów 3666mm i długości kadłuba 2200mm,wszystkie relacje z budowy będą tu zamieszczane.Będzie to makieta wykonana bardzo dokładnie,według planu samolotu i drobne szczegóły ze zdjęć których dosyć dużo posiadam.Będę miał problem co do malowania,mam plany Wiesława Schiera i wiele innych książek,gdzie malowane są stateczniki w pasy biało czerwone.W tym roku Andrzej Glass wydał nową książkę i pasy się zmieniły na biało czarne.Mam też książkę "SAMOLOTY RWD,, z 1984r w wydaniu Leszka Dulęba i Andrzeja Glass,też opisuje pasy biało czerwone.Może to skleroza i nie pamięta co pisał 1984r.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Pozostaje zrobić dwa komplety stateczników odejmowanych jeden czarno-biały i jeden czerwono-biały i zapytać sędziów jak ma być bo masz dwa kpl stateczników przy takiej wielkości modelu tego typu operacja (demontażu stateczników) jest i tak nieodzowna .
Mareq Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Coś mi się obiło o uszy, że pasy były biało-czerwone a na czas zawodów Challenge były czarno-białe, bo taki był chyba wymóg zawodów. To jest wiadomość do zweryfikowania, bo nie jestem w 100% pewien.
wojcio69 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam Może to pomoże http://www.rwd-dwl.net/samoloty/rwd_6/06_ahl_pl.htm
madrian Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Można by się ewentualnie pokusić o przepuszczenie zdjęć BW, przez jakiś program do zmiany skali szarości na kolory. Chyba Photoshop oferuje taką możliwość. Widziałem w jakimś poradniku do niego, że można zmieniać zdjęcia BW na kolor.
wojcio69 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam madrian z tą zmianą kolorów z BW na kolor, to nie jest zupełnie tak jak mówisz. Owszem można zdjęciom BW dodać kolory ale samemu je definiujesz. Poza tym pod zdjęciem jakie zamieściłem jest opis jakie pasy były. Do zawodów czarno białe i czerwone logo, w aeroklubie czerwono białe i czarne logo.
kr3cik Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4203 W tym wątku chyba już była dyskusja na temat tych pasków
Gość awiatik sosno Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam Troszkę odnośnie tych pasków było w Mini replice nr 23 str.1 Jest tam wyjaśnienie p.Glassa. Pasy były biało - czarne i tylko na czas konkursu jako oznaczenie samolotów wszystkich państw biorących w Challengu 1932 r. Po zawodach pasy te znikły z samolotów np. RWD-6 SP-AHL. Pamiętam że przed wielu laty rozmawiałem na ten temat z p.Marianem Krzyżanem.
PAWEL B Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam. Przysiadam sie jako obserwator budowy modelu RWD 6. Tez posiadam troszke dokumentacji tego samolotu ,7 lat temu zbudowalem polmakiete tego samolotu tez sie zastanawialem jakie maja byc pasy na usterzeniu. W planach modelarskich nr 61 z roku 1974 bylo podane ze maja byc bialo,czerwone jednak wynalazlem ze maja byc bialo czarne. Wieslaw Schier w aktualizacji z 1992 roku podaje ze maja byc bialo,czarne. Jeszcze mam plany Ryszarda Kaczkowskiego nie wiem z kturego roku ale tam podaje ze stery sa bialo,czerwone. Mam tez Barwa w lotnictwie polskim Z 1985 roku i tam tez Andrzej Glass pokazuje ze stery sa bialo,czerwone . Wiec opisy malowania sa rozne . Niewiadomo do konca jak naprawde bylo ,Panie Henryku najlepiej by bylo jak by Pan zrobil RWD 6 bis stery malowane wtedy na srebrno z myszka miki ,nie znalazlem nigdzie indziej inaczej pokazywanego malowania RWD 6 bis. http://www.rwd-dwl.net/samoloty/rwd_6/06_ahl_pl.htm I TAK NA CHLOPSKI ROZUM JAK STERY BYLY BY POMALOWANE W BIALO CZERWONE PASY PONIEWARZ JAK ZNAK AEROKLUBU BYL CZERWONY A NIE CZARNY TO NIE BYLO BY WODAC POLOWY ZNAKU JAK PASY BYLY BY CZERWONE.WIEC PASY MUSIALY BYC CZARNE.
Marek24 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 A ja mam takie oto zdjęcie Przepraszam za rozmiar zdjęcia ale jestem poza domem i wklejałem je na szybko
Henryk S. Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Opublikowano 24 Listopada 2008 Bardzo dziękuję,za tak duże zainteresowanie,malowania pasów na statecznikach,ale do malowania to jeszcze,dużo wody upłynie. Najlepiej doradza Kamil,zrobić dwa komplety stateczników,ale tego nie będę robił,gdyż statecznik będzie na stałe,nie jest to aż tak duży model,aby je odkręcać do transportu. Mareg ja też dawno o tym czytałem,że pasy były malowane przed rajdem w challenge,tylko nie pamiętam w jakim czasopiśmie. Po zbudowaniu tego modelu,nie mam zamiaru startować w challenge w 1932r gdyż te lata już się nie wrócą. Wojtku te zdjęcia i opisy mam już od dawna,oraz dziesiątki różnych zdjęć i książek na temat RWD6 ,gdyż pierwsze RWD6 zbudowałem w 1969r i startowałem nim w zawodach makiet na uwięzi. Kr3cik. Tak była dyskusja,gdyż tamto RWD6 w skali 1:4 też ja budowałem. Kostek jeżeli jeszcze masz to czasopismo to prosił bym o kopie,wszystkie koszty z tym związane pokrywam. Paweł nigdy nie spotkałem się aby Wiesław Schier zmienił barwy pasów,biało czerwone na biało czarne,w jakim czasopiśmie lub książce było to zamieszczone? Teraz fotki planów jakie jest to maleństwo,do porównania na kadłubie leży zielony metr. Pisałem ze rozpoczynam budowę,więc fotki z dzisiejszych prac zamieszczę przed północą.
Henryk S. Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Opublikowano 24 Listopada 2008 Marku chyba cofnąłeś się w czasie do 1932r i zrobiłeś to zdjęcie.
Mirek Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Ja także dołączyłem do zainteresowanych budową .Henryku listwy masz przygotowane,dotrę z nimi do ciebie,wtedy budowa ruszy z kopyta.Widzę że koła już masz, choc różowe :rotfl:
Henryk S. Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Opublikowano 24 Listopada 2008 No i dzisiaj troszkę podłubałem,zrobiłem szablony żeberek ze sklejki lotniczej 5mm,i żeberka do jednego płata,od piątego do osiemnastego 14szt.z balsy 4mm.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Niepokoi mnie miejsce przejścia kesonu w skrzela trzeba by tam chyba dać jedną lub dwie listewki bo bedzie pusta przestrzeń jeśli rezygnuje się też z napędu klap wałkiem chyba zrezygnował bym tych dodatkowych dzwigienek i dał napęd skrzeli osobnym serwem (serwami)...
Henryk S. Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 Tam nie jest potrzebna żadna listewka,natarcie będzie z twardej balsy 12x31mm ,keson oklejony balsą 2,5mm,gdyż taką kupiłem,keson na dżwigarach zaślepiony balsą 2,5mm. tak wykonane płaty będą sztywne jak deska. Poprzednie RWD6 tez tak zrobiłem tylko z cieńszych materiałów i z wytrzymałością jest wszystko w porządku. Napęd slotów i klap będzie na wałek i jedno serwo gigant,na jeden płat. Kamil tak jak ty proponujesz,wtedy są potrzebne dwa serwa na sloty i jedno na klapy na jeden płat.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Zdaje sobie z tego sprawę że będzie więcej serw ale nie są potrzebne giganty tylko normalne a nawet mini/micro do slotów. Jedyne oco mi chodzi to wyeliminowanie złożonych napędów których zmorą będą luzy i większa awaryjność. oczywiście to tylko sugestie szanowny kolega zrobi co będzxie uważal za słuszne i ekonomicznie uzasadnione.
Henryk S. Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 Prace bardzo powoli posuwają się do przodu,zrobiłem żeberka drugiej połówki płata i dwa żeberka czwarte od strony kadłuba ze sklejki 6mm ceiba. Jutro będę miał więcej czasu,więc planuje zrobić pozostałe osiem żeberek i kilka wręg.
KrzysiekZ Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Nie wiem Henryku jak tnie ten twoj laser ze ci bez tych czarnych obwodek wychodzi
tom000 Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 On tnie strumieniem wodnym :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.