mac Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Jeżeli ktoś używa, lub kolega/ koleżanka z lotniska z takim lata to bardzo proszę o opinię. Rzetelnych Informacji w sieci na temat tego silnika niestety jak na lekarstwo.
Gość nitromaniak Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Odradzam ten silnik ze wzgledu na pompke paliwa. Mi juz druga taka pompka padla w O.S. GT15 i wlasciwie nie wiem co dalej zrobic z tym silnikiem. Moja pompka PD-08 kosztuje jakiej 70-80$ a czytalem na grupach, ze co roku trzeba ja wymieniac bo to powszechny problem firmy O.S. Dla mnie jest to niedopuszczalne i skresla ten silnik calkowicie.
Grzesiek Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 A może wymiana gaźnika na walbro i podłączenie podciśnienia z karteru załatwi problem.Pomyśl o tym.
mac Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2019 No nie dziwię się , że się wkur.iłeś. Erwin, temat jest do przejścia, jak się spotkamy na lotnisku to przymierzymy czy gaźnik się zmieści między cylindrem a śmigłem. Ewentualnie pompkę Perry można zastosować do tego gaźnika co już masz Tylko takie dłubanie w silniku to doróbka przejściówki pod gaźnik i tak czy inaczej zmarnowany czas na eksperymenty / regulacje . Silnik ma działać w stanie fabrycznym i tyle. Miałem OSa 91 fs z gaźnikiem tego typu i pompką PD-07 . Przez jakieś 4 lata działało to u mnie z metanolem absolutnie perfekcyjnie. Nie znalazłem informacji czy ta pompka PD-08 w tej benzynie ma inne membrany. W silniku OS 200FS P na metanol też zastosowali pompę o symbolu PD-08. W instrukcji piszą, że nie wolno jej traktować benzyną. Czeski film. Dlatego moje pytanie do bezpośrednich użytkowników.
motfil Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Witam A może GF 40 jest niewiele droższy i cięższy a posiada fabrycznie zamontowany gażnik walbro . Używam ten motor od pół roku może krótko , ale dość intensywnie wypalił ok 8 l paliwa i jest wszystko ok , ładnie zmienia obroty pali mało ok 150 ml na 10 minut lotu . Pozdrawiam Tomek
ahaweto Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Użytkuję OS GGT 10 wyposażony w pompkę PD-08. Model wykonał (odkąd zacząłem liczyć) 40 dwudziestominutowych lotów. Co daje 13h w powietrzu. Ani razu pompka nie zawiodła. Nadal jest w "formie". Jednak faktem jest że kol. Tomek mając silnik OS GGT15 miał z pompką problemy (pisałem o tym) okazało się że była za blisko silnika i paliwo w niej było mocno podgrzewane, tworzyły się "bąble gazowe" i silnik chodził bardzo nierówno. Problem został rozwiązany przez przedłużenie wężyka (8 cm) łączącego karter z pompką. W instrukcji producent dopuszcza odsunięcie pompki o max 150mm.
Gość nitromaniak Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 W riku jest opcja wymiany samej membrany. Tak na marginesie dlaczego uzytkownicy maja placic za bledy producenta i byc darmowymi testerami a nawet za to placac z wlasnej kieszeni? Mam kose do trawy juz 20 lat i ile ona w du... dostala w upaly. Rzucona w pokrzywy do nastepnego lata. Zadnego czysczenia filtrow i odprawiania modlow i co? Odpala za kazdym razem bo tak ma dzialac profesjonalny sprzet i tam jest Walbro i membranka nie skamieniala i nie przecieka.
mac Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Witam A może GF 40 jest niewiele droższy i cięższy a posiada fabrycznie zamontowany gażnik walbro . Używam ten motor od pół roku może krótko , ale dość intensywnie wypalił ok 8 l paliwa i jest wszystko ok , ładnie zmienia obroty pali mało ok 150 ml na 10 minut lotu . Pozdrawiam Tomek Tomasz brałem również ten silnik pod uwagę. Od początku wzbudzał moje zaufanie i jest sporo pozytywnych informacji na jego temat. Będę budował zimą akrobata i mam do niego bardzo lekko wykonany kadłub na przekładce. Ma to być coś a'la F3A. Chcę to zrobić jak najlżej. Jeżeli się uda to w regulaminowych 5kg się zmieścić. Na razie jest do niego OS gt 33 tylko albo coś zrobię z tym dwusuwowym jazgotem na fabrycznym tłumiku , albo od razu przejdę na 4 suwa. Pytanie tylko jak z faktyczną mocą tej GF30tki...? Nigdzie nie znalazłem wiarygodnego testu tego silnika na hamowni. ////////// Erwin jaki jest koszt takiej zamiennej membrany? Nie mogę tego znaleźć w ofercie RIKU...
Gość nitromaniak Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Serwisant nie znal ceny ale powiedzial, ze oni te membrany wymieniaja z powodzeniem. Problem w tym, ze do nich przychodzi zbiorcze zamowienie raz na pol roku bo podobno koszty przesylki sa wysokie. Na stanie nie mieli tych pomp ani czesci zamiennych. W polskich sklepach tez nie ma. Ceny na ebayu to minimum 78$ xD. Pozostaje wyslac silnik do riku i czekac do nastepnego sezonu.
Gość nitromaniak Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Znalazlem fajny komentarz odnosnie O.S. FS-120. ''..I got rid of this complete piece of shit. The pump parts are not user serviceable nor are parts available. I feel sorry for those that spent real money on OS pumped engines. If left to sit and not be run for a long time, this is the result." - David McIntire. Czy ta opinia jest obiektywna? Nie wiem, wiem ze facet uwaza silniki OS wyprodukowane po 2000 roku za smieci.
mac Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Już podjąłem decyzję. Zamontuję dwusuwa OS gt 33. Jakiś canister do niego tylko sklecę co by go wytłumić i żeby nie warczał jak podkaszarka .
Gość nitromaniak Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 W nim sie nie ma co zepsuc raczej.
Rekomendowane odpowiedzi