Skocz do zawartości

OS Max GF30 benzynowy czterosuw-proszę o opinię...


mac

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nitromaniak

Odradzam ten silnik ze wzgledu na pompke paliwa. Mi juz druga taka pompka padla w O.S. GT15 i wlasciwie nie wiem co dalej zrobic z tym silnikiem. Moja pompka PD-08 kosztuje jakiej 70-80$ a czytalem na grupach, ze co roku trzeba ja wymieniac bo to powszechny problem firmy O.S. Dla mnie jest to niedopuszczalne i skresla ten silnik calkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dziwię się , że się wkur.iłeś. Erwin, temat jest do przejścia, jak się spotkamy na lotnisku to przymierzymy czy gaźnik się zmieści między cylindrem a śmigłem. Ewentualnie pompkę Perry można zastosować do tego gaźnika co już masz 

Tylko takie dłubanie w silniku to doróbka przejściówki pod gaźnik i tak czy inaczej zmarnowany czas na eksperymenty / regulacje . Silnik ma działać w stanie fabrycznym i tyle.

 

Miałem OSa 91 fs z gaźnikiem tego typu i  pompką PD-07 .  Przez jakieś 4 lata działało to  u mnie z metanolem absolutnie perfekcyjnie.

Nie znalazłem informacji czy ta pompka PD-08 w tej benzynie ma inne membrany. 

W silniku  OS 200FS P na metanol też zastosowali  pompę o symbolu PD-08. W instrukcji piszą, że nie wolno jej traktować benzyną. Czeski film.

 

 

Dlatego moje pytanie do bezpośrednich użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A może GF 40 jest niewiele droższy i cięższy a posiada fabrycznie zamontowany gażnik walbro . Używam ten motor od pół roku  może krótko , ale dość intensywnie wypalił ok 8 l paliwa i jest wszystko ok , ładnie zmienia obroty  pali mało ok 150 ml na 10 minut lotu .

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję OS GGT 10 wyposażony w pompkę PD-08. Model wykonał (odkąd zacząłem liczyć) 40 dwudziestominutowych lotów. Co daje 13h w powietrzu. Ani razu pompka nie zawiodła. Nadal jest w "formie".

Jednak faktem jest że kol. Tomek mając silnik OS GGT15 miał z pompką problemy (pisałem o tym) okazało się że była za blisko silnika i paliwo w niej było mocno podgrzewane, tworzyły się "bąble gazowe" i silnik chodził bardzo nierówno. Problem został rozwiązany przez przedłużenie wężyka (8 cm) łączącego karter z pompką. W instrukcji producent dopuszcza odsunięcie pompki o max 150mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nitromaniak

W riku jest opcja wymiany samej membrany. Tak na marginesie dlaczego uzytkownicy maja placic za bledy producenta i byc darmowymi testerami a nawet za to placac z wlasnej kieszeni? Mam kose do trawy juz 20 lat i ile ona w du... dostala w upaly. Rzucona w pokrzywy do nastepnego lata. Zadnego czysczenia filtrow i odprawiania modlow i co? Odpala za kazdym razem bo tak ma dzialac profesjonalny sprzet i tam jest Walbro i membranka nie skamieniala i nie przecieka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A może GF 40 jest niewiele droższy i cięższy a posiada fabrycznie zamontowany gażnik walbro . Używam ten motor od pół roku  może krótko , ale dość intensywnie wypalił ok 8 l paliwa i jest wszystko ok , ładnie zmienia obroty  pali mało ok 150 ml na 10 minut lotu .

Pozdrawiam Tomek

Tomasz brałem  również ten silnik pod uwagę. Od początku wzbudzał moje zaufanie i jest sporo pozytywnych informacji na jego temat.

Będę budował zimą akrobata i mam do niego bardzo lekko wykonany kadłub na przekładce. Ma to być coś a'la F3A. Chcę to zrobić jak najlżej. Jeżeli się uda to w regulaminowych 5kg się zmieścić. Na razie jest do niego OS gt 33 tylko albo coś zrobię z tym dwusuwowym jazgotem na fabrycznym tłumiku , albo od razu przejdę na 4 suwa. Pytanie tylko jak z faktyczną mocą tej GF30tki...?

Nigdzie nie znalazłem wiarygodnego testu tego silnika na hamowni.

 

 

//////////

 

Erwin jaki jest koszt takiej zamiennej membrany? Nie mogę tego znaleźć w ofercie RIKU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nitromaniak

Serwisant nie znal ceny ale powiedzial, ze oni te membrany wymieniaja z powodzeniem. Problem w tym, ze do nich przychodzi zbiorcze zamowienie raz na pol roku bo podobno koszty przesylki sa wysokie. Na stanie nie mieli tych pomp ani czesci zamiennych. W polskich sklepach tez nie ma. Ceny na ebayu to minimum 78$ xD. Pozostaje wyslac silnik do riku i czekac do nastepnego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nitromaniak

Znalazlem fajny komentarz odnosnie O.S. FS-120. ''..I got rid of this complete piece of shit. The pump parts are not user serviceable nor are parts available. I feel sorry for those that spent real money on OS pumped engines. If left to sit and not be run for a long time, this is the result." - David McIntire. Czy ta opinia jest obiektywna? Nie wiem, wiem ze facet uwaza silniki OS wyprodukowane po 2000 roku za smieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.