Jump to content

Przewijka silnika REDOX BBL 650/1650


mayster8405

Recommended Posts

Jak doszło do spalenia silnika?

Jakiś czas temu otrzymałem od kolegi regulator 20A chyba Pelikan / z zestawu/. Postanowilem go sprawdzić czy jest dobry. Po obejrzeniu stwierdziłem że jest OK, jedynie w kable do silnika koszulki są ponacinane. ale przyrząd wykazał że są dobre.Podłączyłem zasilanie i silnik wydał jedynie pojedyncze  pik i nic ponadto- nie pracuje !!!!.Przypadkowo wziąłem regiel w rękę i silnik zaczął pracować ale w momencie zaczął się dymić a w regulatorze tylko uslyszałem  pik ! Natychmiast odłączyłem zasilanie ale to już było za póżno.Zobaczyłem że jeden kabel fazy był odłączony od regulatora. To mi od razu rozjaśniło że faza była tylko " przysmarkana" do plytki, jakim cudem się trzymała nie wiem ?. Regiel do wyrzucenia  bo rozsadziło jeden z mosfetów/ chyba to się tak nazywa/.

Postanowilem się zabawić i przewinąć go?

Silnik był nawinięty z uzwojeniem w trójkąt i tak też postanowiłem go nawinąć.

Na 12-tu zębach było po 8zwoi drutu w wiązce 4x 0.23 m/m

Z braku takiego drutu postanowiłem że zastosuję  drut 2x 0.4m/m  8 zwoi i oczywiście w trójkąt,   wg  AacCBbaACcbB

czyli;

1-sze uzwojenie 1-p, 2l, 7l,8p                          l to lewo                                                       I wyprowadzenie połączone z 1 i 12

2-gie                     9p,10l,3l,4p                         p to prawo                                                       II wyprowadzenie                   z 4 i 5

3-cie                    5p,6l,11l,12p                                                                               III wyprowadzenie                   z 8 i 9

Po podłączeniu pod regiel silnik od razu zaśpiewał !!!!! ale jakie ma parametry nie wiem, tyle tylko, że założyłem śmigło 7x6, podpiąłem wattmeter ,pakiet w storage.Z odczytu wyszło pobór ok5-6A i 40-45W, przy  otwarciu przepustnicy do połowy ,na około minutę. Silnik był tylko letni.

Tak czy owak, silnik przewinięty z powodzeniem, więc mi pozostało tylko poeksperymentować z dobraniem śmigła i zasilania.

A może ktoś zasugeruje inne nawinięcia tego silnika?

Dodam jeszcze że nie miałem problemu rozebrania go, wystarczyło tylko zdjąć zabezpieczenie na końcu ośki i ściągnięcie palcami "dzwonka".

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Po Twoim przewinięciu silnik możesz bardziej obciążyć niż przed przewinięciem. Masz obecnie dużo większą sumaryczną powierzchnię przekroju wiązki drutów. Było 0,168mm2 (dla czterech drutów) a obecnie masz 0,252mm2. (dla dwóch).

Link to comment
Share on other sites

KV się nie zmieniło, jeśli dałeś tę samą ilość zwojów i nawinąłeś w ten sam sposób. Za to możesz dać większe śmigło. Wzrośnie pobierany prąd a więc  będziesz miał mocniejszy silnik, niż przed przewinięciem. Będziesz miał większy ciąg przy tych samych obrotach. KV zwiększyłoby się, gdybyś dał mniejszą ilość zwojów (zazwyczaj jednocześnie zwiększając średnicę drutu nawojowego, bo ze zmniejszaniem ilości zwojów, robi się więcej miejsca w oknie, do wypełnienia drutem. Zwiększenie ilości zwojów, zaś, zmniejszyłoby KV. Przy 3S możesz z dobrej baterii ciągnąć naprawdę duży prąd.

Link to comment
Share on other sites

 W  tym Redox-ie  oraz innych nic nie zalewałem, tylko starannie i ciasno nawijałem zwoje, na przewody nałożyłem termokurcze i silnik wygląda jak oryginalny .Ponowna próba przewinięcia po zalaniu była by już chyba niemożliwa . Ale to tylko moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Zalewać trzeba zawsze. Nie tak, jak często robią chińczyki, czyli żywicą, bo później faktycznie, bez podgrzewania, trudno jest naprawić silnik. Od lat przesączam uzwojenia Caponem do drewna. Szybko schnie, nie narusza izolacji. Łatwo się później, gdy potrzeba, odwija mimo zalakierowania. Polecam. Bez zalakierowania uzwojenia, od drgań, mogą się przecierać. Jeśli nie chcemy lakierować, możemy cały wirnik przesznurować, jeśli jest miejsce.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cześć

 

Przeżyje bez. :-)

Ładny komentarz. :-)))

 

Bez urazy do Ciebie. Mam tylko alergie na Redoxa. Jak kupisz i użyjesz czegoś lepszego też będziesz miał alergię...

 

Powodzenia i pozdrawiam

Michał

 

Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

Panowie po co się urażać na siebie !?

Ja założyłem tylko temat o przewinięciu silnika i to co było istotne narazie przedstawił Bogdan. Jeśli ktoś będzie chciał się pobawić z przewinięciem ma czysty temat i radę.

A czy taki silnik tej firmy lub innej jest dobry lub zły, należy założyć inny temat, bo zrobi się z niego tylko śmietnik.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.