Skocz do zawartości

Spitfire IXc - drukowanka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli silnik 2T to moim zdaniem klasa 60 da radę a jeśli 4T to klasa 80 lub 90 .... wielkość podwozia też będzie istotna bo śmigła 3s są mniej sprawne a pewnie takie będzie konieczne.

Miejsce montażu silnika to jedno ale trzeba wzmocnić skorupę kadłuba aż do nasady skrzydła a najlepiej zaprojektować  podwójną powłokę z dźwigarami w środku i wtedy za wręgą ogniową będzie dogodne miejsce na zbiornik paliwa .... dla silnika 2T min 300ml a lepiej 400ml a dla 4T wystarczy 250-300ml.

Waga silnika 10cm3 2T będzie podobna jak 4T 15cm3 i trzeba ze zbiornikiem i paliwem założyć ok 1,2kg

Trzeba wybrać konkretny silnik i sprawdzić potem ułożenia tłumika aby zapewnić większą odległość od maski silnika czy skorupy kadłuba, trzeba będzie też gdzieś w centralnej części kadłuba znaleźć miejsce na zasilanie, serwo gazu i długi popychacz sterowania przepustnicą.

 

ms

 

 

Opublikowano

Projekt Spita który mam posiada podwójną powłokę w przedniej części do GC.
Waga bez napędu to ponad 3kg, śmigło na którym latam to 15x8 3B

Aktualny silnik to https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-5055-430kv-brushless-outrunner-motor.html z baterią 6s 5000mAh 30C oraz regulatorem 120A, jeżeli to pomoże w doborze alternatywnej spaliny.

 

Mogę zrobić test przez zimę, przeprojektuję kadłub i wydrukuję pod spalinę, pozostawiając podzespoły które aktualnie mam i na nich latam.

 

Jakieś sugestie konkretnych silników? Prosił bym o kilka linków, ponieważ nie mam doświadczenia.

Opublikowano
3 godziny temu, grabek1985 napisał:

Bez wątpienia trzeba przeprojektować miejsce montażu silnika, co do reszty mam mieszane uczucia. Jaki silnik do Spita 1.7m? Waga bez napędu ~3.5kg

 

No to jezeli zalozymy ze ten model trzeba inaczej zaprojektowac to 1.7m Spit nie bedzie wazyl 3.5kg raczej blizej 5kg...

 

Opublikowano

Jeżeli to Spit z 3dlabprint to moim zdaniem nie nadaje sie pod spaline.... ale jakbys przerabial to:

- poszukaj moda polegajacego na dodaniu rury weglowej w skrzydla,

- przydalo by sie tez dodac jakies wzdluzne wzmocnienia w tylnej czesci kadluba,

- sam ogon jest w oryginale bardzo wiotki (osobiscie dodawalem polwrege oraz wiazary w stateczniku poziomym nawet dla wersji elektrycznej)

- owszem jest tam podwojny kadlub ale otwarty do tylu, przydalo by sie to wydrukowac z np 5% wypelnieniem...

- samo mocowanie silnika hmmm.... chyba trzeba by stworzyc wrege silnikowa wczesniej i kombinowac z jakas maska spit podobna...

 

Czeu ma tyle wazyc? Bo pod spaline sie nie da raczej zrobic modelu na pojedyncza warstwe a te 3.5kg takie bylo. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
7 godzin temu, mirolek napisał:

trzeba ze zbiornikiem i paliwem założyć ok 1,2kg

Marek pisał, że spalina do tego Spita to 645g wliczając 100g paliwa.

Skąd ta rozbieżność (poza chyba niedoszacowaniem ilości paliwa)?

Opublikowano

PoC ma polegać na sprawdzeniu czy da się zamienić elektryka na spalinę w drukowanym modelu.

Ogon akurat mam poprawiony, ponieważ był z nim problem.

Modyfikację jaką zastosuję to jedynie mocowanie silnika.

 

Zastanawiam się czemu część osób z góry zakłada że bez wzmocnień się nie da? Jeżeli ma ktoś na to dowody to chętnie się z nimi zapoznam, z domysłami poczekał bym do momentu oblotu.

 

Czy benzyna czy metanol, co tańsze. Ciąg muszę zmierzyć jaki mam teraz. Wagę samolotu do startu nie chciał bym przekroczyć ~4.4kg, więc z wagą silnik+paliwo+bateria odbiornika chciałbym się zmieścić w 1kg.

 

Opublikowano

Bartek ...pisałem bez dokładnego sprawdzenia chcąc jedynie oszacować dodatkową masę skupioną na nosie modelu.

Google podpowiadają że silnik klasy 61 z tłumikiem to waga okolo 650g + łoże + zbiornik+ zawór do tankowania, wężyki, paliwo itp. to na pewno wyjdzie około 1000g. Przy zwiększonej masie samego płatowca po wzmocnieniu kadłuba może się okazać, że potrzebny będzie silnik o klasę wyższą ... myślę, że się w swoich szacunkach nie pomyliłem.

 

Cytat

Jeżeli ma ktoś na to dowody to chętnie się z nimi zapoznam

Jakich dowodów oczekujesz ... analizy wytrzymałościowej czy chcesz to zobaczyć na filmie ? 

Cytat

Czy benzyna czy metanol, co tańsze.

to mnie ubawiło .... niech to będzie pointa tej dyskusji ?

 

Wychodzę z tematu jak typowy "wujek dobra rada":  benzyna jest tańsza ale niestety droższa.

 

ms

Opublikowano

Bardziej pytanie, kóry z silników generuje najmniejsze drgania dla drukowanej konstrukcji. Prawdopodobnie nitro 2 takt. Czy większa liczba łopat śmigła zmniejsza drgania?

Opublikowano

Drgania generuje ruch posuwisto zwrotny tłoka, śmigła są wyważone albo powinny być. Niestety przy układzie jedno tłokowym nic nie poradzisz ale czy nie można części przedniej wydrukować z tworzywa bardziej odpornego na temperatury ? Jak widzę drukowanki które mają kiepskie lądowania i się nie rozlatują to raczej modele są wytrzymałe. Po co osobne łoże należy mocowanie silnika wkomponować w konstrukcje przedniej części. Akumulatory zasilające serwa to wystarczy lipol ok 500-1000 mAh z BEC ile to będzie ważyć ? nadal moim zdaniem będzie lżejsze. 

Opublikowano
Cytat

"lipol ok 500-1000 mAh z BEC"

Marek ... przy tej wielkości modelu i serwach typu standard BEC 3A nie wyrabia prądowo a serwa się przycinają.

Trzeba zastosować konkretne zasilanie 5xNiMh albo 2xLiFe.

 

Cytat

należy mocowanie silnika wkomponować w konstrukcje przedniej części.

Dokładnie tak i wypełnienie 100%

ms

Opublikowano

Aktualnie Spit lata na BEC 8A

Odnośnie temperatury, filament który ja używam po wygrzaniu wytrzymuje do 140C. Do jakich temperatur dochodzi w miejscu montażowym silników spalitowych?

Opublikowano

No więc znowu wracam do zasilania i można zasilać z 2s i dając BEC odpowiednio wydajny. Nie mam pojęcia ale nie są to wysokie temp. Można się popytać samochodziarzy którzy mierzą temperatury silników. Podejrzewam że niżej niż 140 st.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

I jeszcze jedno rozwiązanie warstwa izolacyjna i folia aluminiowa jako izolacja i radiator. Też myślę że tu raczej próby zmęczeniowe by się przydały.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
22 godziny temu, mirolek napisał:

Bartek ...pisałem bez dokładnego sprawdzenia chcąc jedynie oszacować dodatkową masę skupioną na nosie modelu.

Google podpowiadają że silnik klasy 61 z tłumikiem to waga okolo 650g + łoże + zbiornik+ zawór do tankowania, wężyki, paliwo itp. to na pewno wyjdzie około 1000g.

Spoko, spoko. Mnie się ciężar 600-700g i 100g paliwa wydały mocno optymistyczne. Też bym szacował całość na 1kg. A to już różnica tylko 200g wobec elektryka, co przy ciężarze całego modelu jest żadnym zyskiem. Rozstrzygająca będzie zwykła ciekawość jak by to latało ze spaliną i przesuwanie kolejnej granicy.

Marcin - powodzenia! :)

 

P.S.

Dla mnie dźwięk dużego 3-łopatowego śmigła w elektryku przebija dźwięk większości (no może poza dużymi gwiazdami) spalin, zwłaszcza dwutaktów ;)

A teraz żegnajcie, bo spodziewam się kamienowania ?

Opublikowano

Czy ja wiem mnie akurat nie kreci ale każdego coś innego. Elektryki małe ok ale jak widzę elektrownie i jej koszty to humor mi się psuje.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 30.09.2021 o 20:02, Marek_Spy napisał:

i jakiego ciągu byś oczekiwał ?

Myślę że ponad 3kg do testu wystarczy.

 

W dniu 1.10.2021 o 23:18, Bartek Piękoś napisał:

Marcin - powodzenia!

Dzięki ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.