Tender79 Opublikowano 19 Listopada 2019 Autor Opublikowano 19 Listopada 2019 No i przyszła przesyłka z Chin aż się nie chce wierzyć, że ta mała popierdolka daje tyle ciągu. Sprawdzę to aż jeszcze statycznie.
japim Opublikowano 19 Listopada 2019 Opublikowano 19 Listopada 2019 No i przyszła przesyłka z Chin aż się nie chce wierzyć, że ta mała popierdolka daje tyle ciągu. Sprawdzę to aż jeszcze statycznie. Daje - ale krótkotrwale. Lepiej, żebyś nie próbował ciągu statycznego przez zbyt długi czas - bo zacznie się przegrzewać a w konsekwencji spali.
Vesla Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 To ile można z tego "cuda" uzyskać w "normalnym" locie? Bałbym się, że to popsuję jak wezmę w ręce :-)
japim Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 Ja bym wziął 50% tego co deklaruje producent. W locie będą się działy 2 rzeczy: ciąg dynamiczny jest mniejszy a do tego napięcie na pakiecie zaczyna spadać. Testowaliśmy kiedyś silniki. Na dedykowanym pakiecie 4s ale o pojemnosci 5000 po 30 sek silnik robił się ultra gorący i zaczynał smierdziec spalenizna. Do dronow które używają tych silników impulsowo to nie ma znaczenia. Ale w zastosowaniu samolotowym gdzie masz prawie non stop moc marszowa to się nie sprawdza. Albo prowadzi do spalenia silnika. Ja bym wziął 50% tego co deklaruje producent. W locie będą się działy 2 rzeczy: ciąg dynamiczny jest mniejszy a do tego napięcie na pakiecie zaczyna spadać. Testowaliśmy kiedyś silniki. Na dedykowanym pakiecie 4s ale o pojemnosci 5000 po 30 sek silnik robił się ultra gorący i zaczynał smierdziec spalenizna. Do dronow które używają tych silników impulsowo to nie ma znaczenia. Ale w zastosowaniu samolotowym gdzie masz prawie non stop moc marszowa to się nie sprawdza. Albo prowadzi do spalenia silnika. 1
Tender79 Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Opublikowano 25 Listopada 2019 Ja bym wziął 50% tego co deklaruje producent. W locie będą się działy 2 rzeczy: ciąg dynamiczny jest mniejszy a do tego napięcie na pakiecie zaczyna spadać. Testowaliśmy kiedyś silniki. Na dedykowanym pakiecie 4s ale o pojemnosci 5000 po 30 sek silnik robił się ultra gorący i zaczynał smierdziec spalenizna. Do dronow które używają tych silników impulsowo to nie ma znaczenia. Ale w zastosowaniu samolotowym gdzie masz prawie non stop moc marszowa to się nie sprawdza. Albo prowadzi do spalenia silnika. Ja bym wziął 50% tego co deklaruje producent. W locie będą się działy 2 rzeczy: ciąg dynamiczny jest mniejszy a do tego napięcie na pakiecie zaczyna spadać. Testowaliśmy kiedyś silniki. Na dedykowanym pakiecie 4s ale o pojemnosci 5000 po 30 sek silnik robił się ultra gorący i zaczynał smierdziec spalenizna. Do dronow które używają tych silników impulsowo to nie ma znaczenia. Ale w zastosowaniu samolotowym gdzie masz prawie non stop moc marszowa to się nie sprawdza. Albo prowadzi do spalenia silnika. To by się chyba zgadzało bo na szybko robiłem testy na modelu - trzymając wolno zwisający model za końcówkę skrzydła dodawałem gazu do oporu i wcale nie było szału, Model unosił swój ciężar ale nie było to jakoś spektakularne. Na sucho nie pałowałem silnika na max więcej niż 3 - 4 sek ale dało się zauważyć, że po chwili na max tak jakby obroty lekko spadały fakt, że testowałem na badziewnym wpół rozładowanym pakiecie, niestety czasu brak bo w regularnej robocie amok i z oblotu na razie nici. Ale mam pytanie odnośnie kąta zaklinowania silnika - mam możliwość płynnej regulacji bo umieściłem go na serwie do wektora ciągu - pytanie od jakiego kąta wyjść - tak aby oś przechodziła przez środek ciężkości? Pytanie nr dwa czy można kompensować ciężki ogon nastawami kąta zaklinowania? ps. co polecicie z silników lotniczych chodzi coś do 50 gramów z ciągiem 1300 - 1400 g
robertus Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Ustaw na zero i tak zostaw. W takich pchaczach nie trzeba robić skłonów ani wykłonów. Ciężki ogon kompensujesz pakietem na dziobie a jak Ci braknie regulacji to dorób jeszcze rurkę pitota z pręta stalowego. 1
japim Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 ps. co polecicie z silników lotniczych chodzi coś do 50 gramów z ciągiem 1300 - 1400 g Stary dobry Turnigy D2826-2200kV. Na śmigle 7x6 i pakiecie 3S daje 1.4kg. Ewentualnie cokolwiek innego w tym rozmiarze. Zauważ, ze on jest 2x taki co ten Emax RS2206... https://www.youtube.com/watch?v=xS7325btKFQ 1
Tender79 Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Opublikowano 26 Listopada 2019 Niestety pierwszy oblot nieudany, złe wyliczony SC, ciężki ogon, zrobił pętle i blach. Dziób do wymiany - naprawiłem wklejając kawałek odciętego pod kształt opakowania polipropylenu wydaje się byc teraz niezniszczalne i dodatkowo wyrwało orczyk od serwa ciągu. Wnioski: testowane było na pakiecie Redox 2200 Mah o wadze około 100g, zamówiłem bardzo okazyjnie 2700 50c o masie prawie 200g i z dwoma paluszkami na samym dziobie powinno być Ok bo Testowałem rzutu z ręki w ogródku z ekwiwalentem masy pakietu 2700 i udało mi się znaleźć optymalny SC, ładnie szybuje w kierunku matki ziemi. Niestety model przytył do prawie 950g. Co do silnika to co myślicie o Takim https://www.olx.pl/oferta/silnik-multiplex-permax-bl-480-4d-regulator-CID767-IDCnVAj.html jest w dobrej cenie z reglem za 90zl Ps. Na razie nie patrzcie na estetykę modelu jeżeli założenia się powiodą i model będzie ładnie latał zrobię wersje na czysto.
japim Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Co do silnika to co myślicie o Takim https://www.olx.pl/oferta/silnik-multiplex-permax-bl-480-4d-regulator-CID767-IDCnVAj.html jest w dobrej cenie z reglem za 90zl wersje na czysto. Ten Premax to ciekawa opcja. Bardzo wysokie KV i z tego co widać przeznaczony pod 2S. Wydaje mi się jednak, że podążasz tzw spiralą śmierci. Coraz cięższy model, coraz większy silnik, coraz cięższe pakiety...
robertus Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Dobre porównanie Może zamiast cięższego pakietu przedłuż mu nos.
Tender79 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2019 No to po pierwszym niedzielnym udanym oblocie wnioski zaczniemy od pozytywów (niestety nie było jak nakręcić filmu bo byłem sam na lotnisku): 1. Poprawnie wyliczony SC 2. W locie bardzo, bardzo stabilny - można wprowadzić go krążenie, puścić drążki i lata sam w kółko 3. Po wyłączeniu napędu pięknie szybuje, śmiem twierdzić, że nie widzę dużej różnicy między nim, a posiadanym Orionem z R-plane, 4. Model robi szybkie beczki z bardzo małą utratą wysokości Teraz negatywy: 1. Silnik ma za mały - wygląda to tak, że lata ładnie po prostej na 35 - 40% gazu ale nie ma siły zrobić pętli, z wielkim trudem doszedł do szczytu figury i zwalił się w korkociąg - udało się opanować. Generelnie wkręca się ale nie odjeżdża - dodatkowo śmigło, jak to przy pchaczu pracuje w cieniu (u mnie dość dużym), 2. Wygląda to tak, że wystarczą minimalne wychylenia SW, żeby ostro szedł w dół, za to do góry idzie słabo - teraz pytanie - zakładam, że jeśli przy wyłączonym napędzie bardzo ładnie szybuje to SC jest wyliczony poprawinie, to problem jest w punkcie 1 - za słaby silnik 3. Dziwna reakcja na ster wysokości - Canard musiał mieć luzy bo wyglądało to tak, że sam szedł do góry - drobna korekta i leci prosto do następnego manewru - częsty problem płytowych kaczek Co zostanie zmienione: 1. Na pewno silnik na coś o większym ciągu 2. Canard już został wycięty i wymyśliłem jak skonstruować bez żadnych rurek i osi. Wieczorem zrobię zdjęcia bo konstrukcja będzie bardzo prosta i sztywna 3. Lotki - obecnie jest wersja nr 1 i chyba nie jest to najlepsze wyjście. Przeglądałem różne konstrukcje tego typu zawsze lotki były szersze na końcówce - co ma sens - większa dźwignia przy beczkach i chyba mniejsze prawdopodobieństwo tip stall. Ja osobiście skłaniam się ku opcji 3 czyli większość lotki w obrysie płata - poza obrysem tylko to na pomarańczowo.
Tender79 Opublikowano 21 Września 2020 Autor Opublikowano 21 Września 2020 powstała wersja rozwojowa, rozp. 900 mm i oblatana na tym samym zestawie napędowym jest zabawa, jest fun. Lata szybko, agresywnie i pięknie prezentuje się na niebie. Niestety mocowanie silnika za słabe było i urwało przy piątym locie - na weekend się poprawi. 1
Rekomendowane odpowiedzi