Jump to content

Bucker Jungmann


tom000

Recommended Posts

Posted

Witam

W tym wątku będę opisywał budowę półmakiety samolotu Bucker Jungmann. Rozpiętość modelu 2m . Model zacząłem projektować jakiś rok temu. Wszystko pięknie rozrysowałem, wysłałem pliki do cięcia laserem, części przyszły również piękne . Nie piękne jest to że zanim wziąłem się za budowę modelu to robiłem format dysku i zapomniałem przenieść wszystkie moje projekty na inną partycję :oops: .Piękne części leżą i się kurzą więc postanowiłem założyć wątek mobilizujący. Najpierw jakimś cudem muszę od nowa rozrysować projekt tak aby pasowały istniejące części. Ostrzegam że budowa będzie się ciągnąć ale mam nadzieję że skończy się sukcesem :faja:

Wieczorem podeślę jakieś fotki istniejących części i bliżej omówię założenia

  • Replies 41
  • Created
  • Last Reply
Posted

Pliki z częściami znalazłem w skrzynce Email w wysłanych :) Przepadły mi rysunki wykonawcze skrzydeł i kadłuba.Konstrukcja była dość zawiła i nie będzie łatwo tego odtworzyć :( .Jest jeszcze iskierka nadziei że plik jest na komputerze w byłej pracy ale raczej nie liczę na to

Posted

tom000, a nie masz przypadkiem jakiegoś kumatego informatyka?

Mi gość odczytał zawartość dysku po formacie. Komputer był firmowy i nie było mowy o tym by stracić to co tam zostało zapisane. Człowiek wyjechał do GB ale wiem że wiele firm oferuje odzyskiwanie danych

Posted

Cześć

 

Spróbuj poszukać w sieci programu "Easy Recovery Professional". Bardzo dobrze odzyskuje dane po formatowaniu i jest prosty w obsłudze.

 

 

 

Pozdrawiam

Posted

Poniżej kilka zdjęć jak to +- będzie wyglądało. U mnie na kompie niestety nie udało się odzyskać rysunku (od formatowania minęło ze dwa miesiące) Za to wiem że plik był u mojej teściowej na kompie a tam formata nie było na pewno więc muszę odwiedzić mamunię :twisted:

dc028cd604a01ee9med.jpg

 

90c7cad9ad6d65eamed.jpg

 

70bae0a4cc169616med.jpg

 

a7b33fdd8adfe390med.jpg

Guest Kamyczek_RC
Posted

Uważaj bo mamusia sformatuje cie razem z plikiem i wylecisz bez samolota ;)

Posted

Przedstawiam kilka fotek z postępów.Wszystkie wręgi są "ruchome" i puki co mogę ję ustawiać w dowolnej pozycji,nie wygląda to pięknie ale działa.Gdy już wszystko ustawie wtedy zacznę wklejać podłużnice kadłuba.Rozpiętość modelu to 2m.Silnik jeszcze nie wiem jaki zastosuję bo na razie mam masę problemów z odwzorowaniem planów i przypomnieniem sobie jak to wszystko miało być :roll: Wzoruję się na planach zamieszczonych kiedyś w modelarzu

 

232b6a392bc243cdmed.jpg

 

1b7bfcade7fc84d6med.jpg

 

dd5d103cfc5c933dmed.jpg

Posted

Oto co dziś udało mi się sklecić

 

c3ddc52b5ece0498med.jpg

 

e58f51dc560f174amed.jpg

 

af2cf2cb733f76f2med.jpg

 

Jak już wszystko wyschnie ściągnę kadłub z mocowania i wkleję dolne podłużnice oraz okleję dolną część kadłuba balsą 2mm(od głównych podłużnic do samego dołu)

Posted

Dzięki za pomoc:) NA tych właśnie planach wzorowałem się tworząc rysunek w mojej skali.Dużo pozmieniałem i dla tego teraz mam kłopoty z odwzorowaniem wszystkiego. Myślę że teraz będzie już z górki go kadłub poskładany i wygląda na to że wszystko pasuje:)

Posted

Witam

Mam pytanie.Czy ten silnik wystarczy to tego typu modelu? ASP FS91AR.

Niestety pierwszy raz buduję podobny model i nie jestem w stanie w miarę dokładnie określić wagi modelu. Chodzi mi o szacunkowe stwierdzenie czy moc tego silnika wystarczy do modelu dwupłata o rozpiętości 2m?

Posted

Mam "Magnuma" tej samej pojemności /15 cm3/, jest to to samo, co i Twój silniczek, ale w wydaniu "na Amerykę" i zamierzam nim napędzać mojego Pipera L-4H. Możesz go zobaczyć w wątku obok, w "Makietach" :D Mam nadzieję, że się w zupełności nada, a i model podobnych rozmiarów, jak i Twój.

Posted

Jako że prace nad modelem w miarę sprawnie idą mam dwa pytania dla kolegów modelarzy którzy mają już za sobą model dwupłatowy :lol: :

 

-Lotki w moim modelu będą na dolnej i górnej powierzchni połączone popychaczem i napędzane z dolnego płata. Moje pytanie brzmi czy wystarczy po jednym serwie standard na jedną stronę? Kupno mocniejszych serw odpada ze względu na wielkość a poza tym mam sporo kurzących się serw standardowych wiec szkoda kupować nowe.Może zastosować dwa na stronę?

 

-Drugie pytanie dotyczy mocowania skrzydeł. W centropłacie górnym i dolnym(w kadłubie) będą prowadzone po dwie rurki fi 10 jako prowadnice. W każdym skrzydle będą wpuszczone po dwie rurki fi 8 jako bagnety. Chodzi mi o to czy rurki fi 8 mogą wystawać ze skrzydeł tylko ok. 15mm i pełnić rolę bolców ustalających, czy myszą być „pełnoprawnymi” bagnetami. W pierwszym przypadku wszystkie siły przejmą linki (takie rozwiązanie było w modelu jungmana prezentowanym w modelarzu tylko tamten model miał ok. 80cm rozpiętości) .Skłaniam się właśnie ku pierwszemu rozwiązaniu ale chciałem posłuchać rady ekspertów

Pozdrawiam

Posted

Znam te plany ( tam nie bylo nawet chyba rurek i bolcow tylko pas sklejki wystajacy z rzebra krancowego wchodzacy w wyciecie w pylonie )

Mialo to zalete ta ze model w razie kraksy rozkladal sie co ratowalo przynajmniej skrzydla.

A moze zrobic w Twoim przypadku na odwrot...Rurki dac w skrzydla a juz dlugie bagnety z kadluba i z pylonu....

Posted

TAk tam nie było rurek.To był malutki modelik. W żebrach mam już laserem wycięte otwory tak że rurki 10mm muszą iść w centropłatach(raczej już nie będe tego zmieniał) Jeśli rurki będą wystwać ze skrzydeł tylko 15mm to po złożeniu modelu nie będzie sterczących "szpejów". Główną zaletą rozwiązania "na bolce" jest to co piszesz.Boję się jednak trochę że przy np ostrych zakrętach jakiś bolec wyskoczy...

Linki będą musiały być napięte jak struny :roll:

Wiem że nikt nie da mi rozwiązania na tacy ale chętnie poczytam wasze opinie :mrgreen:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.