Jump to content
qpa

FSR 3,5 - żywe lata 80 :)

Recommended Posts

Witajcie

 

Nie sądziłem że kiedyś trafię do tego działu. Za sprawą Hawranka stałem się posiadaczem starego modelu ślizga z likwidowanej modelarni we Włocławku. 

Model praktycznie kompletny w stanie "zastanym".

 

IMG_3950.JPG

 

Wczoraj na gorąco zabrałem się za demontaż, na tyle pozwolił mi czas. 

 

IMG_3951.JPG

 

 

Silnik Webra

 

IMG_3952.JPG

 

 

Przedział elektroniki

 

IMG_3953.JPG

 

Co to mogła być za naklejka w tym miejscu?  Chciałbym powrócić do oryginału. 

 

IMG_3954.JPG

 

Ogólnie plan mam następujący: silnik umyć i uruchomić, resztę elementów odświeżyć ale bez zmiany lakieru, ma wyglądać jak w latach 80 

 

 

W czym odmoczyć silnik, może być nitro? Ogólnie czym najłatwiej zmyć zaschnięty olej rycynowy? 

 

Wiem że muszę kupić pasek do rozrusznika, oraz nową śrubę napędową, jaki rozmiar będzie odpowiedni? 

 

Serwa wielkości std na metalowych zębach będą odpowiednie? 

 

Jakie lakiery najlepiej znoszą kontakt z paliwem modelarskim? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie

 

Nie sądziłem że kiedyś trafię do tego działu. Za sprawą Hawranka stałem się posiadaczem starego modelu ślizga z likwidowanej modelarni we Włocławku. 

Model praktycznie kompletny w stanie "zastanym".

 

attachicon.gifIMG_3950.JPG

 

Wczoraj na gorąco zabrałem się za demontaż, na tyle pozwolił mi czas. 

 

attachicon.gifIMG_3951.JPG

 

 

Silnik Webra

 

attachicon.gifIMG_3952.JPG

 

 

Przedział elektroniki

 

attachicon.gifIMG_3953.JPG

 

Co to mogła być za naklejka w tym miejscu?  Chciałbym powrócić do oryginału. 

 

attachicon.gifIMG_3954.JPG

 

Ogólnie plan mam następujący: silnik umyć i uruchomić, resztę elementów odświeżyć ale bez zmiany lakieru, ma wyglądać jak w latach 80 

 

 

W czym odmoczyć silnik, może być nitro? Ogólnie czym najłatwiej zmyć zaschnięty olej rycynowy? 

 

Wiem że muszę kupić pasek do rozrusznika, oraz nową śrubę napędową, jaki rozmiar będzie odpowiedni? 

 

Serwa wielkości std na metalowych zębach będą odpowiednie? 

 

Jakie lakiery najlepiej znoszą kontakt z paliwem modelarskim? 

Kuba,

 

temat rozbiórki i czyszczenia silnika znajdziesz na  Forum, a ja Ci odpowiem w punktach

 

1/ zadne Nitro, metanol zmiękczy Ci zepoksydowany ojej rycynowy, może być też preparat do usuwania przypaleń ale bardzo trzeba uważać bo zawiera NaOH  a to  zjada aluminium i jego stopy

 

2/ pasek od napędu maszyny do szycia- 

 

3/ 2-wu skladnikowe poliuretany , lub 2-wu składnikowe  samochodowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już tak bardzo chcesz, żeby "z epoki" było. To moim zdaniem trzeba zadać pytanie:

Kto z kolegów jest w posiadaniu niebieskich serwomechanizmów marki WEBRA (takie jak na zdjęciu), bo takie były kiedyś w tym modelu. A najlepiej całego żółtego WEBRAPROPA  min czterokanałowego.

I jeżeli znajdziesz takie radio działające i je w tym kadłubie zamontujesz no to wtedy łódka faktycznie będzie z epoki.

Co do silnika, to trzeba go rozłożyć na części i doprowadzić do użytku, co zapewne będzie możliwe, i co było już wielokrotnie opisywane na tym forum.

A tak w ogóle, jeżeli masz kontakt z Wrocławiem, to zapraszam do mnie.

 

Choć już raz się zdarzyła podobna sytuacja kiedy zaprosiłem do siebie jednego takiego,co miał Webrę 6,5 i nie wiedział co z nią zrobić... I koniec, końców rozwalił nam w drebiezgi te nasze kochane FSRy.

 

Ale, że to już się stało, to  i gorzej nie będzie, więc Kuba, zapraszam.  A jak już się pokażesz to uświadomię Ci na czym polegają te szybkie łódki.

I ten Twój "zabytek"naprawimy bez problemu :)

A.C.

post-197-0-90942200-1575209480_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.