filip Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Poprostu mnie zatkało Patrząc na te zdjęcia to oblot przewiduję najpóźniej za dwa tygodnie. Coś pięknego jak to się prezentuje na niebie, OCH i ACH :rotfl: Jaka tam elektrownia siedzi (silnik, akumulatory itp) i jaka waga z tym wypozażeniem :?:
jędrek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam Napęd AXI 2820/12 Regulator Turnigy Plush 40 Aku Li pol 3s1p 3700mAh Flight Power Śmigło APC E 13x6,5 z kołpakiem fi 50 Serwa lotek HS-80 Serwa ster kierunku i ster wysokości Robbe FS 500 MG Odbiornik Graupner SMC 19 DS 35 SPCM Gotowy do lotu waży 1375g. Obloty przeprowadzone były ze śmigłem APC E 12x6, ale ostatecznie śmigiełko większe. I to jest właśnie to .
Mareq Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Jeszcze nigdy nie widziałem takiej długiej anteny, że zajmuje dwa zdjęcia. Widać wyraźnie, że pomiędzy zdjęciami jest lekko skrzywiona. Nie wpływa to na zakłócenia w locie? :lol2:
jędrek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam To jest wersja specjalna, do lotów na długich dystansach ;D .
Henio Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Filip OCH iACH będzie jak oblatasz model Lata jak po sznurku bez niespodzianek. Żeby poznać wszystie własciwosci modelu musi być lepsza pogoda W czasie tych lotów ptaki chodziły na piechotę Wszystkie modele konstrukcji Andrzeja zawsze dobrze latały
Aeron1 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 oblot przewiduję najpóźniej za dwa tygodnie Nie omieszkaj mnie powiadomić bo chcę to zobaczyć i przy okazji oblatam skrzydełko.
filip Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Kupiłem sobie TEN silnik i myśle, że się nada. Pytanie czy się nada :?:
leszek-bart Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Witam . Mocy będzie pod dostatkiem . Dokup do niego śmigło 14/7. Zasilanie 3S LiPo lub lepiej 4S LiFe . A najlepiej śmigło 12/6 i zasilanie 4S LiPo , choć będzie latać dość szybko , ale modele F3A pewnie tak mają . .
filip Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Pakiet mam fullymaxa 3S 4500mah i mówicie (OBYWATELU), że śmigło 12/6. Jeszcze jakiej firmy to śmigło ma być :?:
leszek-bart Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Śmigło 12/6 do pakietu 4S LiPo , do 3S LiPo śmigło 14/7 , choć może wystarczy 13/6,5 , nie znam dokładnie akurat tego silnika Emaxa . Oczywiście chodzi o śmigła APC-E.
filip Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Czyli śmigło 14/7 APC-E. Dzięki. :wink:
aquamark Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Witam. Tak się składa, że mam możliwość sprawdzenia podstawowych parametrów napędu na hamowni. Testując pierwszy raz napęd, był to extrim z axi, z lekkim zdziwienie przekonałem się, że dla danego układu napędu istniej tylko jedno optymalne śmigło. Oczywiście jednego producenta. Założenie za dużego śmigła nie powodowało poboru większego prądu, po prostu spadały obroty i ciąg. Warto, moim zdaniem, po eksperymentować z różnymi śmigami i pomierzyć co nie co. A przy tym to fajna zabawa.
Callab Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Testując pierwszy raz napęd, był to extrim z axi, z lekkim zdziwienieprzekonałem się, że dla danego układu napędu istniej tylko jedno optymalne śmigło. A jak się to ma do parametrów w locie? Czy przy prędkości przepływu strumienia gazu >0 to śmigło też będzie optymalne? Pytam bo nie wiem.
aquamark Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Witam ponownie. Tak, ale jak damy odpowiedni silnik i do niego sugerowany pakiet przez producenta. Każdy silnik ma podane ile ma obrotów na volt, razy sugerowane napięcie... Stosując popularne programy możemy wyliczyć prędkość strumienia, która musi być znacząco większa od spodziewanej prędkości modelu. Zresztą jest sporo gotowców: producenci silników podają dokładne konfiguracje napędu do danych modeli, sporo sklepów podaje dokładne specyfikacje napędów do modeli. Choć zdarzają się niekiedy sporadyczne błędy to posiłkując się tymi źródłami i popełniając parę prób, możemy dobrać to co najlepsze. Jedynej rzeczy, z którą nie można eksperymentować to napięcie, dajemy max tyle ile zalecił producent lub mniej.
filip Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Mam pytanko odnośnie SC, gdzie on jest :shock: :?: Na pewno nie ma go w instrukcji.
Miki Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 gdzies miedzy krawedzia natarcia a 1/3 SCA(tu chyba nie ma zwichrzenia aerodynamicznego wiec SCA=SCG). im blizej krawedzi tym bardziej stateczy=na marniejsze akrobacje pozwoli im blizej 1/3 SCA tym bardziej narowisty i bardziej "koziolki fika"
KrzysiekZ Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Aquamark, nie odpowiedziales na pytanie Callaba. Pytanie brzmi czy masz mozliwosci testowania zespolu smiglo-silnik w locie tzn wtedy kiedy predkosc calego "ustrojstwa" jest wieksza od zera. Na hamowni mozesz zmierzyc tylko ciag statyczny.Podczas lotu kat natarcia smigla sie zmienia wraz z rozwijana przedkoscia. W jaki sposob dochodzisz to wnioskow ktore smiglo jest "optymalne" dla danego silnika i warunkow zasilania? Pozdrawiam , Krzysiek
filip Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 gdzies miedzy krawedzia natarcia a 1/3 SCA(tu chyba nie ma zwichrzenia aerodynamicznego wiec SCA=SCG). im blizej krawedzi tym bardziej stateczy=na marniejsze akrobacje pozwoli im blizej 1/3 SCA tym bardziej narowisty i bardziej "koziolki fika" Czyli twierdzisz że jak SC zrobie na natarciu to będzie dobrze i w cale model nie będzie miał tendencji do "upadania na śmigło'' :twisted: Jędrek gdzie miałeś ustawiony SC :?:
aquamark Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Aquamark, nie odpowiedziales na pytanie Callaba. Pytanie brzmi czy masz mozliwosci testowania zespolu smiglo-silnik w locie tzn wtedy kiedy predkosc calego "ustrojstwa" jest wieksza od zera. Na hamowni mozesz zmierzyc tylko ciag statyczny.Podczas lotu kat natarcia smigla sie zmienia wraz z rozwijana przedkoscia. W jaki sposob dochodzisz to wnioskow ktore smiglo jest "optymalne" dla danego silnika i warunkow zasilania?Pozdrawiam , Krzysiek Witam. Callaba przeczytał uważnie i nie pytał o "latanie" z hamownią. Przeczytaj i Ty. Zapewne moge popełnić błąd stosująć to uproszczenie, ale ten ewentualny błąd jest sporo mniejszy niż dobieranie śmigi na oko. Monitorowanie i interpretacja wydolności napędu w locie jest trudna i kosztowna, a wykonanie hamowni jest dużo tańsze i jednoznaczne. Wyniki moich prób pokrywają się z zaleceniami firm produkujących siniki. I na koniec, nie zapomnijmy, że to jest zabawa. Przynajmniej dla mnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.