Leda_g Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Postaram się przedstawić tutaj relacje z montażu oraz ew. oblotu nowego modelu z firmy ARTEX, mowa oczywiście o modelu do nauki akrobacji F3A SERENA Sam montaż nastąpi pewnie dopiero przed świętami, na teraz informację o tym co dostajemy od producenta. Jak powstawała nazwa modelu Trochę danych o modelu Strona producenta Rozpiętość – 1360 mm Długość - 1270 mm Waga kitu – 650 g Waga do lotu 1100-1300g :jupi: Napęd przewidywany – silnik elektryczny 500W Kilka zdjęć tego co dostajemy w pudełku. A więc tak po rozpakowaniu pudełka (wymiarowo jak z Wilgi Artexowej) mamy typowy (jeśli tak można powiedzieć) zestaw elementów do składania tak jak nas do tego przyzwyczaiła firma Artex. Mamy komplet wycinanek w balsie i sklejce różnej grubości (max 4mm), normą jest oczywiście wysoka jakość i precyzja cięcia. Oprócz tego dostajemy polietylenową osłonę silnika oraz kabinkę pilota oraz trochę drobiazgów takich jak węglowy bagnet z tutkami, podwozie duralowe, magnesy, śrubki oraz drukowane rysunki numeracji elementów na wycinankach oraz instrukcję montażu na płytce CD. Czyli dostajemy to co ma być w zestawie typu KIT. Obawiam się tylko tej zakładanej wagi, zważone wszystkie elementy otrzymane w pudełku dało mi masę aż 976g. Mam złe przeczucia co do zakładanej wagi kitu na 650g. Ale o tym się przekonamy. Adres albumu zdjęć http://picasaweb.google.pl/MGurdek/SerenoF3A Cdn.
Mareq Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Ja bym się tą wagą nie przejmował. Zobacz jak dużo materiału zostanie po budowie. Jeszcze się okaże, że waży tyle co elementy modelu.
kamil_rc Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Od razu pisze sie na oblot tego modelu . Mam nadzieje ze w przerwie swiatecznej bede mógł wpasc i zobaczyc jak ida postepy w pracach.
filip Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Mam pytanie, może za wcześnie, ale czy silnik welgard 28-14-06 da radę pociągnąć ten sprzęt :?:
leszek-bart Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Witam . Jakiej średnicy jest rurka łącznika płata ?
jędrek Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Mam pytanie, może za wcześnie, ale czy silnik welgard 28-14-06 da radę pociągnąć ten sprzęt :?: Witam Pociągnąć, pociągnie, ale szału z nim nie będzie .
filip Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Model będzie się szykował do budowy i na początek wsadzę ten silnik, ponieważ na razie tylko taki mam, a póżniej pomyślę o czymś mocniejszym.
instruktor Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 A mnie zastanawia czy można w niego zapakowac jakiegos "warczącego"
Guest slawekmod Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Szczepan, ja to bym zasadził tam 4T bez zastanowienia .Ale zaraz będzie zadyma, łojjj
filip Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Oczywiście że można, są części do łoża pod silnik spalinowy. Na zdjęciu z przodu zaraz za wręgą do której przyczepiany jest silnik elektryczny około 3cm, są otwory o identycznym rozstawie, wystarczy wręgę przykleić w tamato miejsce i odciąć przód.
instruktor Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 "Ale zaraz będzie zadyma, łojjj " nie tak szybko :wink: Sławku ja mam swoje zdanie na temat silników .Do malucha typu depron ,do motoszybowca jak najbardziej "elektro" ale do akrobatów wolę "warczace" czy 4 T ? to już nie ma dla mnie znaczenia ,byle warczało :wink: Jeszcze raz podkreślam że jest to moje zdanie . Widzi mi się że sobie takie "cudeńko" zamówię
filip Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Pierwsze z czym musiałem się męczyć to instrukcja , było już dawno po zmroku prawdopodobnie była noc, nic przed snem nie piłem :roll: , nawet nie byłem bardzo zmęczony, a tu taki żart jeden numer części chyba 61 i co, w rozpisce występują trzy części o tym numerze co najfajniejsze to że są to zupełnie inne części, ja rozumiem że każdy chce coś mieć wyjątkwego (od siebie) w swoim modelu, ale czy to nie za dużo swobody :devil: Instrukcja mało czytelna (jest to wada) :evil: Brak częśći w moim zestawie nr 17 (jest to wada) :cry: Łatwość składania (oczywiście pozytyw) ;D Niesomowita jakość wyciętych części (poztyw) :rotfl:
Aeron1 Posted January 10, 2009 Posted January 10, 2009 Widzę, że nie próżnujesz i prace posuwają się do przodu. Fajnie wygląda to i fajnie będzie latał. Zapowiada się ciekawie nowy sezon a krety na lotnisku już drżą ze strachu
Leda_g Posted January 10, 2009 Author Posted January 10, 2009 Aż wstyd się przyznać, ale jeszcze nie ruszyłem ze swoim Sereno - totalny brak czasu. Ale myślę że w przyszłym tygodniu uda mi się coś z nim zrobić Czy ktoś ważył może surowy model ew. po oklejeniu.
jędrek Posted January 11, 2009 Posted January 11, 2009 Czy ktoś ważył może surowy model ew. po oklejeniu. Witam Tak, ważył. Prototyp , oklejony , z podwoziem i 4 serwami HS-80 waży 670g. Wersja w produkcji , z podwoziem waży 640g (pusta). Jest nieco cięższa od prototypu, ponieważ wprowadzone zostały pewne zmiany w konstrukcji, głównie mocowanie podwozia. Pilotuje Kolo
Wojtek Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Heh, widziałem wczoraj osobiście jak to lata. Powiem tak - jest miodzio. Wiatr 7m/s w porywach do 9 m/s, zimno jak diabli - model nic z takich warunków sobie nie robi. Spodziewałem się, że będzie nim rzucało a tu niespodzianka - loty jak po sznureczku. Fakt - pilotował Kolo - nasz wyczynowiec- Szczerz mówiąc czekałem aż zobaczę "jak to lata" - po wczorajszych lotach zamówiłem;-) No można się wychuliganić w powietrzu. :mrgreen:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.