Skocz do zawartości

Sereno F3A - relacja z budowy


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

Napęd AXI 2820/12

Regulator Turnigy Plush 40

Aku Li pol 3s1p 3700mAh Flight Power

Śmigło APC E 13x6,5 z kołpakiem fi 50

Serwa lotek HS-80

Serwa ster kierunku i ster wysokości Robbe FS 500 MG

Odbiornik Graupner SMC 19 DS 35 SPCM

Gotowy do lotu waży 1375g. Obloty przeprowadzone były ze śmigłem APC E 12x6, ale ostatecznie śmigiełko większe. I to jest właśnie to :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip OCH iACH będzie jak oblatasz model Lata jak po sznurku bez niespodzianek. Żeby poznać wszystie własciwosci modelu musi być lepsza pogoda W czasie tych lotów ptaki chodziły na piechotę Wszystkie modele konstrukcji Andrzeja zawsze dobrze latały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tak się składa, że mam możliwość sprawdzenia podstawowych parametrów napędu

na hamowni. Testując pierwszy raz napęd, był to extrim z axi, z lekkim zdziwienie

przekonałem się, że dla danego układu napędu istniej tylko jedno optymalne śmigło.

Oczywiście jednego producenta.

Założenie za dużego śmigła nie powodowało poboru większego prądu, po prostu

spadały obroty i ciąg.

 

Warto, moim zdaniem, po eksperymentować z różnymi śmigami i pomierzyć co nie co.

A przy tym to fajna zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testując pierwszy raz napęd, był to extrim z axi, z lekkim zdziwienie

przekonałem się, że dla danego układu napędu istniej tylko jedno optymalne śmigło.

 

A jak się to ma do parametrów w locie? Czy przy prędkości przepływu strumienia gazu >0 to śmigło też będzie optymalne? Pytam bo nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Tak, ale jak damy odpowiedni silnik i do niego sugerowany pakiet przez producenta.

Każdy silnik ma podane ile ma obrotów na volt, razy sugerowane napięcie...

Stosując popularne programy możemy wyliczyć prędkość strumienia, która musi być znacząco większa od spodziewanej prędkości modelu.

 

Zresztą jest sporo gotowców: producenci silników podają dokładne konfiguracje napędu

do danych modeli, sporo sklepów podaje dokładne specyfikacje napędów do modeli.

Choć zdarzają się niekiedy sporadyczne błędy to posiłkując się tymi źródłami i popełniając

parę prób, możemy dobrać to co najlepsze.

 

Jedynej rzeczy, z którą nie można eksperymentować to napięcie, dajemy max tyle

ile zalecił producent lub mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquamark, nie odpowiedziales na pytanie Callaba. Pytanie brzmi czy masz mozliwosci testowania zespolu smiglo-silnik w locie tzn wtedy kiedy predkosc calego "ustrojstwa" jest wieksza od zera. Na hamowni mozesz zmierzyc tylko ciag statyczny.Podczas lotu kat natarcia smigla sie zmienia wraz z rozwijana przedkoscia. W jaki sposob dochodzisz to wnioskow ktore smiglo jest "optymalne" dla danego silnika i warunkow zasilania?

Pozdrawiam , Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies miedzy krawedzia natarcia a 1/3 SCA(tu chyba nie ma zwichrzenia aerodynamicznego wiec SCA=SCG). im blizej krawedzi tym bardziej stateczy=na marniejsze akrobacje pozwoli im blizej 1/3 SCA tym bardziej narowisty i bardziej "koziolki fika" :)

 

Czyli twierdzisz że jak SC zrobie na natarciu to będzie dobrze i w cale model nie będzie miał tendencji do "upadania na śmigło'' :twisted: :P

 

Jędrek gdzie miałeś ustawiony SC :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquamark, nie odpowiedziales na pytanie Callaba. Pytanie brzmi czy masz mozliwosci testowania zespolu smiglo-silnik w locie tzn wtedy kiedy predkosc calego "ustrojstwa" jest wieksza od zera. Na hamowni mozesz zmierzyc tylko ciag statyczny.Podczas lotu kat natarcia smigla sie zmienia wraz z rozwijana przedkoscia. W jaki sposob dochodzisz to wnioskow ktore smiglo jest "optymalne" dla danego silnika i warunkow zasilania?

Pozdrawiam , Krzysiek

 

Witam.

 

Callaba przeczytał uważnie i nie pytał o "latanie" z hamownią. Przeczytaj i Ty.

Zapewne moge popełnić błąd stosująć to uproszczenie, ale ten ewentualny błąd jest

sporo mniejszy niż dobieranie śmigi na oko.

Monitorowanie i interpretacja wydolności napędu w locie jest trudna i kosztowna,

a wykonanie hamowni jest dużo tańsze i jednoznaczne.

Wyniki moich prób pokrywają się z zaleceniami firm produkujących siniki.

I na koniec, nie zapomnijmy, że to jest zabawa. Przynajmniej dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.