Tomek Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Bertek(ghandi) Jakoś uciekły mi twoje pytania. Więc otwory na silnik obowiązkowo zrobion. co do poppychaczy to zrobię chybajak w instrukcji. Tak miałem w Barka(Desza) shoku i działało to o.k. Wszystko zalezy od tego czy koszulka termokurczliwa po skurczeniu jest "gumowa" czy sztywna.Jak gumowa to ok .Jak nie to dzwignie jak w każdym większym modelu. Folia to faktycznie kratka. Do kupieniaw Rc Skorpionie. Malowana białą farba do uzyskania efektu przejscia. Mi też białej folistarczyło na styk i kadłubmam oklejony (z boku ) z 2 kawałków . Silnik chyba dam Dulski http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm2830ca10t-outrunner-p-420.html ale to muszę skonsultować ze Stośkiem , niech mi coś doradzi. Pakiet 1800mA 11,4V i regiel 18A lub 30A TP. Odbiornik 5 kanałowy hiteka-05. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Mała zmiana co do silnika. W moelarini siediział i się kurzył motorek z TP.Nie pamietam symbolu ale to nie te słynne 21-ki tylko większy. Na śmigle 11x4 daje mi 710g ciagu przy 3 celach co zadowala mnie całkowice bo model bedzie ważył od 550 do 600 g w zależnosci od pakietu (mam 1300 i 1800mA ). Już zamontowany. Nie było siębez małych problemw z owiewką bo silnik się nie chciałzmieścić i musiałem przerabiać łoże silnika. Ale teraz jużsiedzi na miejscu. Zgrubnie też wyważyłem i przy baterii 1800 wyważa się sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 hmm.... Tomku, zwazylem moj model gotowy do startu - wazy 560 gram, czy to duzo? myslalem o kupnie jakiegos mikro odbiornika coby mniej wazylo jeszcze ale to juz chyba kwestia kilku gram.... Mam wrazenie ze czeka mnie jednak kupno jakiegos mocniejszego silnika niz to co mam teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Wgląda na to że mamy Bartek podobną wagę . Więc malowanie niewiele wniosło do wagi całości(mój silnik wazy 64g). Tyle że ciągu ja mam pod dostatkiem, ale chyba zmniejsze śmigło tak do 630 g ciagu max aby niepotrzebnie fatygować akumulatorka. Na 10 A mam 470-520g ciagu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Zamknąłem budowę Extrima. Niestety nie wszystko poszło jak należy. minowcie pomimo użycia cegły 1800mA oraz wsadzenia jej zaraz za silnikiem to model nadal mi się nie wyważył. Dopiwero dołożenie smigła spalinowego APC 11x4 pozwoliło na prawidłowe wyważenie. A takie śmigiełko waży całkiem sporo bo aż 50 g!!! :shock: I teraz całośc waży aż 660g. I nie mam pojęcia comożna by zrobić aby był lżejszy. (no poza jednym Y od lotek ,mogę wpiąć ) Czekam na opinie Bartków jak im się wyważył a w miedzyczasie zmnieniam mocowanie silnika na ten dulski od Łosia bo na tym ciąg mam 1:1 czyli troche za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 dzisiaj mialem grzebac przy extrimie, ale niestey-stety mialem wieczorne wyjscie - interwencje, za to zarobilem ladny grosz Jutro zabiore sie za detale - czyli przelutowanie wtykow w pakiecie i rozładowanie go na silniku. Przy okazji - Tomku, nie mam w tej chwili instrukcji pod ręką - czy w instrukcji jest opisany,naryzowany SC? co do podwozia - nie dowazaj moze smiglem - co bys powiedzial zeby zamiast smiglem dowazyc model weglowym podwoziem + osiami 3-4mm na kola, kolpakami i srubkami mocujacymi weglowe podwozie? Skoro model ma być cięższy... jutro jade wlasnie po weglowe podwozie Extrim tak mi sie podoba ze poprostu MUSZE mu zapodac takie zawieszenie Co do ramion na lotkach/kierunku - zastosowalem jednak ramiona fachmanckie + dynksy do mocowania bowdenów - dolaczone w zestawie weglowe pręty pasują jak ulał. jutro zamieszcze finalne fotki Extrima i jesli mi sie uda to rowniez foty Dromadera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 SC wg instrukcj wychodzi w dzwigarze. Czyli jak na mo gust bardzo do przodu ,aż to wrzuce na programik do liczenia sc. Zazwyczaj się pisało ze to 1/3 płata a tu to raczej 1/8 płata . pozatym jak dam wiekszy silnik to zrezygnuje ze śmigłą spalinowegoi dam normalne apc elektro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Cały czs mnie gnębiło to sc i wkońcu policzyłem Efekty pracy 2 programów są do siebie podobne W/g instukcji SC powinno być na dziwgarze czyli ok 6cm a tu jak byk pomiedzy 8 z 9 . Co by odpoiwdało też słynnej 1/3 cięciwy . (skrzydło ma 27-28 cm wnajszersszym miejscu) Co wy na to??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 W/g instukcji SC powinno być na dziwgarze... Co wy na to??? Ano nic, po prostu producent dał położenie SC mocno asekuracyjnie. Z wyliczeń tych programów wynika (o ile dobrze podstawiłeś), że: przy położeniu SC 87,9mm wsp. stabilności wynosi 8%; przy 85mm 11%; przy 70mm 16% itd Co by odpoiwdało też słynnej 1/3 cięciwy Ale lepiej byłoby policzyć 1/3 średniej cięciwy 1/3x221,6mm (o ile dobrze wstawiłeś do programu)=73,86mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Dlamne to spora róznica bo przy wyważeniu 8cmmam az 42 gramy wagi zaoszczędzonej. Czyli 620g. Mimo wszystko extri dostanie taki sam silnik jakie siedza w Łosiu. A tak wygląda Extrim3D na gotowo . Czekam tera na dobrą pogodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ALE CI WYSZEDŁ ŁADNY TEN EXTRIM !!! Zachorowałem na niego ? żona mnie zabije... obiecałem że już żadnego po katance akrobata... P.S. Tomek, gdzie można go najtaniej kupić ? mam wszystko badziewie do napędu... Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 w majsterklepce 179 a na allegro 182. Tomek wstrzymaj się do soboty będę po oblocie (no chyba że pogoda nawali) i powiem co i jak. Do soboty też będę miał właściwy silnik (od Stośka) i zdam relacje jak lata. Szkoda że trzeba go tak mocno doważać bo spokojnie można by się zmieścić w o.550-570 gram i silnik typu tp-21 lub coś o wadze do 50 g i uciągu 600-650g. Jeśli w locie na Dulskim będzie ok to zostawię go jak jest. Jeśli zaś będzie czuć że jest za ciężki to dorobię mu 3-4 cm kadłuba i zmniejszę wagę sporo poniżej 600g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 a jak masz 30 zeta to Grzesiu ma fajne kołpaki aluminiowe - dociążysz mu sam przód jak malina tak znajomy Katane dociążył - minimalny przyrost masy, a na dużym ramieniu i było ok. to czekam na obloty. Cena lux jak dla mnie. Te bajerki czerwone naklejane są w zestawie ? Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 w zestawie sa napisy czerwone i białe oraz ta czerwona kwadratowa naklejka na ogonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Cos ciezki Ci wyszedl. Gdzie ta cegle schowales?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 No nie moę powiedzieć że wyszedł jakoś przerażliwie cięzki. 620g to i tak sporo mniej od na katany która u Adama B. http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=7083&postdays=0&postorder=asc&start=54 wyszła ok 800g a przecież to tylko 3cm różnicy w rozpiętości. Pakiet 1800 siedzi zaraz za silnikiem pod maską. Całe 186g . A myślałem o znacznie lżejszym 1300 lub 1500 mA pakiecie i wtedy zszedłbym z masą do 550g. Zobacze jak narazie będzie się sprawował w 620g konfiguracji. Dziś u mne cały czas padał drobny deszczyk i nawet nie dało się na 15 minut wyjśc polatać. Może jutro? Już się nie mogę doczekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 A ja też mam tą samą Katanę, i wpierw ważyła 750 g - latać się nie dało. Teraz doważyłem ją do prawie 900 g i w końcu lata dobrze. Wcześniej latała nie jak samolot, tylko jak płytka depronu z silnikiem, a teraz kręci akrobacje jak małe F3A. Model akrobata o dużej powierzchni skrzydeł musi ważyć, inaczej bedzie dziwnie się w powietrzu zachowywał. Oczywiście to moje zdanie, bo ja lubię akrobacje "samolotowe", nie lubie natomiast jak model w kształcie Extry lata jak Fun-Fly. Pozdrawiam - Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 W takim razie Tomek zamawiaj od razu zamawiaj Extrima . Do tego silnik Dulski 100g i sprawa i masy ok.700g i wyważenia masz z głowy . Wsumie to sam nie wiem po co tak z tą masą walcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 wszyscy tylko pisza ze ciezki i ciezki!! model bardzo ladny, a 20-30g to mala roznica. Osobiscie nie lubie malych i lekkich modeli, wymagaja wrecz idealnych warunkow odnosnie wiatru zeby w pelni bezstresowo polatac chociaż ostatnio sam walcze jak upchnac benzyne 40cm3 w edgu 1,8m. Mialem 35cm3, chcialem zamienic na zarowy cos ok. 20, ale w miedzyczasie trafila sie czterdziestka, no i teraz poczęści walcze i z masa i wyważeniem. Kompletny silnik z zaplonem, zasilaniem, tlumikiem (dosc ciezkim:() amortyzatorami, smiglem wazy 1,9kg. Silnik to przerobka jednak bardzo udana, silnik jest naprawde mocny, smigla 18x10 wogole nie "odczuwa". Jezeli ktos bylby zainteresowany szczegolami moge opisac przerobke w osobnym watku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Mowie ze ciezki bo dzisiaj rozmawaielm z osoba, ktora wazyla prototyp i model wyszedl 440g do lotu. Wiec nie jest to takie 20-30g roznicy tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.