Skocz do zawartości

Extrim3D


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Bartek 8 cm to stanowczo za duzo.

Nie będzie już taki fajny śmigacz.

% cm pewnie wystarczy(to i tak dużo).

a może prościej .

Dorób z byle czego (patyk) takie przedłużenie, przyczep graty tam gdzie mniej więcej mają być i będziesz wiedział ile dokładnie trzeba dać przedłużenia na nos.

U mnie to ok 2,5-3cm max. by się przydało. Miałbym wtedy pakiet w kadłubie i wyjęcie /włożenie nowego nie stanowiło by problemu.

teraz muszę odkręcić śmigło oraz cały "kołpak" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 267
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

hmm narazie powoli odbudowuje skrzydełko, środkowa część wymaga oczywiscie prawie całkowitej wymiany ;) ale model jako taki jest naprawde SWIETNIE przemyslany, ja naprawde przywalilem pionowo w ziemie, zresztą widac po fotkach co zostało z przodu modelu ;) a mimo to uszkodzenia są na tyle niewielkie ze w zasadzie w dwa-trzy wieczory mozna model spokojnie odbudowac i będzie niemal jak nowy :)

 

co do przedłużania i pakietu - podczas pierwszej odbudowy dzioba zrobiłem tak ze pakiet wchodzil mi w mocowanie silnika (te łódeczkę ze sklejki) i wchodził ciut w pierwszą wręgę. Przewody zasilające mam na tyle długie ze do ładowania zdejmowałem kabinke i ... ładowałem pakiet w modelu, bez zdejmowania jakichkolwiek części dziobowych. Na szczescie przed kretami zdjąłem owiewkę :) wiec mimo masakry dzioba owieweczka jest jak nowa :) byc moze jutro uda mi sie troszke odbudować kawalek modelu, dzisiaj przygotowalem jedynie front robót. Zastanawiam sie czy przy tej okazji nie zdejmę ze skrzydła folii i nie okleję skrzydła od nowa - jak uwazasz? łatać czy oklejać od nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghandi,

sorry, że się wcinam "między wódkę, a zakąskę", ale ja bym chyba zdjął folię całkowicie. Ingerencja w strukturę skrzydła będzie na tyle duża, że łatwiej będzie pracować bez pokrycia.

Przy okazji: z osłoną silnika to miałeś... dużo szczęścia miałeś po prostu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, mam nadzieję, że nie masz mi za złe, że piszę tutaj o moim odbudowaniu Extrima? Pomyślałem, że jeśli będą informacje w jednym miejscu nt. tego samolotu to może komuś będzie łatwiej ;)

 

Na głośnikach ACDC ;) a w rękach robota się pali - na fotkach, które pojawią się niebawem będzie odbudowa części dziobowej (z modyfikacją - 3cm dłuższy dzióB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prześledziłem całe forum i postanowiłem napisać kilka słów. Nie będę się rozpisywał na temat budowy i właściwości modelu, bo chyba wszystko zostało tu napisane, ale wtrącę tylko to co może kolegów modelarzy zainteresować. Posiadam takowego Extrima i budując go uwzględniłem pewne poprawki wspólnie z producentem - konstruktorem tego modelu. Istotną przeróbką była zmiana kieszeni na lipole. Przednia ściana (ogniowa) została przeprojektowana wraz z konstrukcją trzymającą silnik, czyli wszystko zostało poszerzone tak aby wkładany pakiet wędrował w dowolne miejsce, czyli do samego przodu modelu, co załatwia całkowicie sprawę wyważenia. Pozwoli to tez na umieszczenie w nim swobodnie pakietu o pojemności np. 2200mAh. Muszę tu wspomnieć, że model okleiłem folią oracover a resztę folią solarfilm, czyli folia dosyć ciężka. Silnik waży 50gr. , więc nie jest elementem doważającym, a pakiet to tylko 1350mAh. W sumie do lotu waży 600 gr. Wyważenie wypadło ok. 0,5 cm za dźwigarem i model latał doskonale !!

A teraz kilka informacji dla tych którzy zdążyli zaliczyć kreta. Wszystkie elementy tego modelu można dokupić !!!! Wiedzą o tym doskonale sprzedawc,y ale jakoś nie wspominają tego na swoich stronach www. Dla tych, którzy chcą np. przerobić przód swojego modelu, co jest dziecinnie proste, proponuję zwrócić się do sprzedawców lub bezpośrednio do producenta. Taki przód (czyli kilka elementów) jest już dostępny. Oczywiście można też dokupić np. całe skrzydło lub kadłub. Myślę, że jest to super opcja, bo pozwala na błyskawiczne odbudowanie uszkodzonego modelu przy minimalnym nakładzie finansowym !! Lada chwila wyjdzie nowy Extrim II, w którym uwzględnione zostały wszystkie uwagi i zachcianki użytkowników.

No i na koniec mała informacja, że jest już na ukończeniu Wilga 2000, a to wszystko można zobaczyć na stronie firmy Artexint czyli www.artexint.com.pl

Pozdrawiam

zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na koniec mała informacja, że jest już na ukończeniu Wilga 2000, a to wszystko można zobaczyć na stronie firmy Artexint czyli www.artexint.com.pl

HURRRRRAAAAAA :!: :!: :!: :D

Metr trzydzieści rozpietości - idealnie! Czuję że mój Piperek pójdzie w odstawkę i będzie służył już tylko jako piękna dekoracja.

 

Przepraszam, że nie w temacie, ale musiałem wznieść spontaniczny okrzyk radości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A teraz kilka informacji dla tych którzy zdążyli zaliczyć kreta. Wszystkie elementy tego modelu można dokupić !!!! Wiedzą o tym doskonale sprzedawcy, ale jakoś nie wspominają tego na swoich stronach www. Dla tych, którzy chcą np. przerobić przód swojego modelu, co jest dziecinnie proste, proponuję zwrócić się do sprzedawców lub bezpośrednio do producenta. Taki przód (czyli kilka elementów) jest już dostępny. Oczywiście można też dokupić np. całe skrzydło lub kadłub. Myślę, że jest to super opcja, bo pozwala na błyskawiczne odbudowanie uszkodzonego modelu przy minimalnym nakładzie finansowym !!

zbyszek

 

 

SUPER! dzieki ci Zbyszku za informacje :) Zaraz wysmaruje maila do producenta z pytaniem o nowy kadłub ;) bo mój wygląda....

 

Z resztek mocowania silnika odrysowalem elementy...

 

ex_bud1.jpg

 

Potem je wyciąłem...

 

ex_bud2.jpg

 

i ładnie posklejałem

 

ex_bud3.jpg

 

Doszło takze opancerzenie kabiny pilota...

 

ex_bud4.jpg

 

ex_bud5.jpg

 

ex_bud6.jpg

 

dzisiaj wklejam przednią wręgę z przerobionym wg mojego pomyslu miejscem na pakiecik i oklejam, po poludniu będzie pierwszy oblot.... (mam nadzieje ze poleci...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, juz po oblotach. Extrim stał się ciut szybszy, niewiele, lepiej sobie przez swoja wage radzi z wiatrem ;)

 

Generalnie - model jest poprostu super :) wzmocnilem skrzydło na spływie:

 

ex_wzm1.jpg

 

Poza wzmocnieniem rzeberek dodałem wzmocnienie od góry (sklejka 1mm) niestety firmowe rozwiązanie zbyt łatwo się łamie przy twardszych lądowaniach (pęka balsa od góry tuz przy spływie).

 

Zobaczymy jak teraz będzie, kolejne obloty po 14.00 dzisiaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie Extrim lata najlepiej z moich dotychczasowych modeli zarowno wiekszych spalin jak i malych elektrykow. A mialem tego sporo :D Jestem nim tak zachwycony ze postanowilem zrobic go pod spaline powiekszajac o 60%. Co o takim pomysle sadzicie? Jak na niego patrze to normalnie jakbym widzial Extre 260 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele pisal nie bede, pare foteczek jedynie celem pokazania jak wyglądał zrobiony przezemnie extrim ;) Niestety nie zdążyłem go zważyć, ale w ręce ważył o wiele gram mniej niz moj ;) tajemnica tkwi w folii pokryciowej ;)

 

ez1.jpg

 

ez2.jpg

 

ez3.jpg

 

ez4.jpg

 

p.s. wsadzilem tutaj posta bo sie chyba administracji cos nie spodobalo hie hie hie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.