Skocz do zawartości

Graupner Ferrero 2,4m


JANTAR87

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, cześć ,
 

Niedawno zostałem obdarowany motoszybowcem od Znajomego :)    Na zdjęciach jeszcze z silnikiem i reglem. Ale otrzymałem go już tylko z serwami. Jak mówił silnik był zbyt słaby żeby go uciągnąć poza tym śmigło było jakieś mikroskopijne ;) i jak go kupił tak praktycznie przeleżał kilka lat na półce. Waga wynosiła około 1500g (z serwami, reglem i silnikiem)  bez akumulatora. Rozpiętość 2400mm.  Myślałem żeby go odświeżyć nową folią, dorobić lotki i jakiś napęd wstawić ale pytanie czy warto ?

Ferrero (5).jpg

Ferrero (6).jpg

Ferrero (7).jpg

Ferrero (1).jpg

Ferrero (2).jpg

Ferrero (3).jpg

Ferrero (4).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzeń na kadłubie nie ma. Gniazda bagnetów w skrzydłach siedzą ciasno a przez poszycie nie widać aby coś tam się działo. Z akumulatorem ważyć będzie niemało ale wymienię serwa na mniejsze i może dźwigary na węglowe? To pozbędę się paru gram.

Jaki napęd i śmigło byście polecili żeby uciągnął 1700gr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert serwa do takiego modelu to maks 2kg wystarczy na wysokość a na kierunek może być nawet 1,5kg.

Zdecydowanie proponowałbym wyciąć mu lotki. Od razu będzie bardziej zwrotny i przyjemniejszy w pilotażu. Jak zerwiesz folie to zobaczysz co i jak ale moim zdaniem nie powinno być wycięcie lotek takie trudne. Problem tylko z doprowadzeniem kabelków no ale zobaczysz jak pozbędziesz się folii. 

 

Silnik hmm... przed momentem rozmawiałem właśnie z Marcinem na temat silnika do jego modelu i on wynalazł coś takiego. 

https://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=0&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=162452

Tani nie jest ale do Twojego modelu będzie idealny. 

Ale jeśli ma być low cost to ten będzie równie dobry tyle że trochę cięższy http://www.nastik.pl/g2-ray-c35421000-p-6332.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź co do napędu. Z lotkami, serwami itd nie będzie problemu. Za to nie wiem jak zabrać się za bagnety, żeby pozbyć się stalowych. Można by dać aluminiowe ale czy dużo się zaoszczędzi na wadze?  Natomiast węglowych nie wygnę a robiąc jakąś bazę do ich montażu w kadłubie stracę zaoszczędzoną wagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można podepnę się pod wątek.

Konrad prośba i pytanie do Ciebie. Czy posiadasz jakąś wiedzę o tych silnikach z topmodelcz. ?

Powiem szczerze że wygladaja bardzo zacnie no i te kabelki z tyłu, fajna sprawa.

Ciekawe jak się sprawuje, jaka jakość i żywotność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700g to na motoszybowiec nie jest strasznie dużo. Celuj w napęd który da Ci 1200g a już będzie OK. Bagnet na razie zostaw - może się okazać, że będzie wchodziła w grę kwestia wyważenia i wtedy się okaże co i jak. 

Popieram pomysł uruchomienia lotek.

Silnik:

http://www.nastik.pl/g2-ray-c35421250-p-6333.html to może być dobry silnik, ale zerknij jeszcze jaki masz teraz. Ten o którym wspomina Konrad też będzie świetny tylko czy warto tyle kasy dać? Ja nad nim myślę, bo ogranicza mnie i waga i miejsce na śmigło więc muszę kombinować - Ty masz w tym względzie szeroki wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, sbogdan1 napisał:

Dokładnie Rafał jest taka wersja silników Dualskiego. Moim zdaniem pokpili trochę sprawę bowiem jest fajna seria no ale zachciało się im 6mm wału zamiast 5mm. Oczywiście patrzę pod swoim kątem.

Bogdan, mylisz się. Seria  Dualsky Xmotor 30EG też ma wał fi 5mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JANTAR87 napisał:

Za to nie wiem jak zabrać się za bagnety, żeby pozbyć się stalowych. Można by dać aluminiowe ale czy dużo się zaoszczędzi na wadze?

Zostaw bagnet ten co jest. Tak jak Marcin mówił po włożeniu węglowego możesz mieć problemy z wyważeniem i będziesz musiał dokładać ołowiu. poza tym ja mam złe doświadczenia z bagnetem węglowym z pręta węglowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Jacek Walenciak napisał:

Bogdan, mylisz się. Seria  Dualsky Xmotor 30EG też ma wał fi 5mm. 

Może tak być że się mylę, nie zaprzeczam.

Głównie chodziło mi o ten silnik Jacku
http://www.nastik.pl/dualsky-glider-xm3844eg10-p-8368.html

Niższe modele średnio mi odpowiadają za słabe. Wał 5mm ma wersja 30xx EG natomiast 38xxEG 6mm
Patrzyłem tylko na ofertę u Grześka. Nie sadzę aby robili dwa warianty 38xx EG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Jacek Walenciak napisał:

Ok. Zasugerowałem się Twoją  odpowiedzią na cytat Rafała o silniku XPower F2919/10.

Jacku bardzo dobrze że napisałeś, czasem człowiek w poszukiwaniu coś przeoczy.
A co dwóch to nie jeden :) poszperałem jeszcze w sieci ale na próżno.
Pozdrawiam...

Robert przepraszam za mały Off Top w Twoim wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sbogdan1 napisał:

Robert przepraszam za mały Off Top w Twoim wątku

Absolutnie  a ciekawe sprawy poruszyliście.

 

1 godzinę temu, Marcin napisał:

Popieram pomysł uruchomienia lotek.

Silnik:

http://www.nastik.pl/g2-ray-c35421250-p-6333.html to może być dobry silnik, ale zerknij jeszcze jaki masz teraz.

Bez lotek już nie potrafię latać,  to jak bez ręki ;)

Silnik tylko na zdjęciu, model dostałem z serwami tylko albo aż, bo za nic :)

Konrad P podesłał link do silnika o podobnych parametrach ciągu ale mniejszym poborze prądu kwestia przemyślenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert jeśli mogę coś podpowiedzieć to miałem ten silnik w Funrey_u 1700g 
http://www.nastik.pl/dualsky-2826c-kv850-p-5747.html

i bez problemu dawał radę.
Pozwoliłem w eCalcu zrobić symulację zakładając wagę 1500g + śmigła Graupner 13x7 + pakiet 3s 2200mAh

http://www.nastik.pl/folding-prop-13x7-p-1737.html

 

Wyszło bardzo przyzwoicie 
 

2020-02-23 18_42_15-eCalc.jpg

 

Ewentualnie z innymi śmigłami Aeronauta 12.5 x 7.5

2020-02-23 18_45_58-eCalc - propCalc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sbogdan1 napisał:

Dokładnie Rafał jest taka wersja silników Dualskiego. Moim zdaniem pokpili trochę sprawę bowiem jest fajna seria no ale zachciało się im 6mm wału zamiast 5mm. Oczywiście patrzę pod swoim kątem.

Jeśli bardzo Ci zależy na mniejszej średnicy  w miejscu mocowania śmigła to prześlij mi wał i przerobimy /przeszlifujemy/  końcówkę na średnicę 5mm.Małe miki;-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sbogdan1 napisał:

Robert jeśli mogę coś podpowiedzieć

Dziękuję Ci Bogdanie za szczegółową analizę napędu, mam nadzieję, że i innym szukającym odpowiedzi też się przyda :) Mam tylko jedno pytanie, w eCalc w wierszu PAKIET, waga wynosi 56g ale zakładam, że to jest skorygowane w kolumnie WAGA NAPĘDU gdzie jest 410g. Wówczas by się zgadzało. Pakiet około 260g+ silnik 110g + regulator 50g. Tak na oko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ...
Waldek dziękuję za propozycję, jak skuszę się na ten napęd to nie omieszkam skorzystać z propozycji. 
Ewentualnie dobrać kołpak z mocowaniem na 6 mm. Zrobiłem kilka symulacji tego silnika  XM3844EG-10 w eCalcu i wypada bardzo przyzwoicie.
Jak będę u Grześka to muszę go obejrzeć. Póki co dziękuje Ci raz jeszcze za propozycję.

Robert nigdy nie zwracałem na to uwagi wszak liczba ta ma się ni jak do wagi pakietu, tym bardziej że pakiety różnych firma maja inną wagę.
Noo powiedzmy że są wagowo zbliżone do siebie, ale szczerze powiem nie mam pojecie skąd to wzięli w eCalc_u. Być może czegoś nie wiem.
Co do samego programu słowa złego nie powiem, oblicza dość dobrze. 
Po otwarciu programu ja podstawiam w okienkach swoje parametry które mnie interesują a reszta uzupełnia się wg. algorytmów programu.
Część okienek podświetla się na szaro, tu już nic nie zmienimy, natomiast w białych można dokonać zmiany. Ja tego już nie robię.
Akurat waga silnika zgadza się z tym co podaje producent - zaznaczyłem na niebiesko.
Klikamy ,,oblicz,, i dostajemy wynik, jeśli program wykryje źle podstawione parametry informuje alertem w postaci czerwonych bądź niebieskich napisów.
Uff rozpisałem się ale to tak na marginesie.
Jeśli chcesz dokładnego pomiaru zważ model z wagą nowego silnika dodaj wagę ESC + pakietu i podstawimy to w programie.
Zobaczymy co wyjdzie. 
Pozdrawiam...

Chciałem jeszcze zaznaczyć - osobiście preferuję że ma być żwawo, mocno, bez stękania przy wznoszeniu na pułap.
Nie każdy musi się z tym zgodzić, nikogo nie namawiam na taki czy inny dobór podzespołów,  być może ktoś woli bardziej lajtowo ;)

 

2020-02-24 08_56_54-eCalc .jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.