Skocz do zawartości

Volantex Raptor 2000


Therapy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ta, ja piszę, że w moim wszystko jest OK, a Ty, że w Twoim nie jest OK. Ale moja wersja to V2, może to tu leży problem? Nie wiem jakich zmian dokonano w stosunku do wcześniejszych wersji.

Chciałem przygotować model na jutro by nagrać start ale nic z tego. Okazało się , że mam uszkodzoną część skrzydła od połowy lotki w górę. Ale już chyba wiem kto był sprawcą, tylko jak porozmawiać na ten temat z 5 letnim przedszkolakiem, która bardzo lubi ulubionego wujka:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może , ja mam zakwasy w prawej dłoni po wczorajszym lataniu. Żadnym modelem tak nie rzucałem a miałem 11 szybowców. Jak pisałem w locie jest tak samo a model lekko niedoważony na dziobie. Przy konstrukcyjnym sc mocno opadał dziobem. Już zmieniłem kąt silnika, dałem klin pod podstawę wieżyczki. Ale nie wychodzę z domu nie wiem kody to sprawdzę. Posiedze tez nad opcjami radia bo w zasadzie nie korzystam z jego funkcji. Dzięki za rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest niedoważony w stosunku do sc które przewidział producent bo wyraźnie opadał dziobem. Dałem mniejszy pakiet jest ok. Na forum FVP nie byli zachwyceni tym modelem ale tam zwykle musi sporo dźwigać więc wady są wyraźniejsze. Ja nie odpuszczam bo mi lata się fajnie a dzwieķ jest rewelacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba już pogubiłeś się całkowicie. Model jest niedoważony - dziób - w stosunku do fabrycznego SC. To oznacza, że model zadziera lub pompuje. Nie ma możliwości by opadał dziobem w dół ! Czyli Ty dałeś tylko mniejszy - lżejszy - pakiet bez przesuwania SC i model przestał być ciężki na dziób - dobrze rozumuję?

Jak mogło to poprawić sytuację skoro jeszcze bardziej masz niedoważony dziób???  W moim Pingwinie dziób jest właśnie niedoważony czego oznaką jest wznoszenie modelu. Gdybym nie korygował trymerem wysokości to wyszłoby wzorcowe pompowanie w locie ślizgowym.

Tak więc albo bardzo pogubiłeś się w ocenie albo zapomniałeś dodać coś ważnego np. czy przesunąłeś do przodu SC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedoważenie dziobu jest bardzo minimalne nie pompuje ale pod wiatr odrobinę zdziera. Z wiatrem leci normalnie. Gdyby nie wiało pewnie szybowałby powolutku. Na łące nie miałem czym dokładnie wyważyć. Raptor ma ciężki tył i ma latać z dużymi pakietami i kamerą w dziobie. Ja mam pakiety 2200 i 1800. Po złożeniu do wiekszego pakietu dodałem ciężarek wyjęty z resztą z Phoenixa i według znaczków sc (fabrycznie naklejane na skrzydła) trzymał poziom. A po pierwszym locie wyjałem ciezarek i z pakietem 2200 bylo idealnie. Potem na 1800 juz minimalnie za mało. Wyważenie jest dobrze to napęd ma wpływ na opadanie. Śmigło jest założone już dobrze bo na pierwszy lot było odwrotnie ? i nie miał siły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Therapy napisał:

Szybuje idealnie po dodaniu mocy idzie w dół im większy gaz tym mocniej.

mix silnika z wysokością załatwia sprawę - masz aparaturę która umożliwia taki mix? Jeśli nie, to zmniejsz kąt silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.