Skocz do zawartości

Problem z regulatorem lub baterią


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
47 minut temu, Bodzioch napisał:

To ta ładowarka wcale nie musi być sprawna - tak? Ładowałeś nią jakieś inne ogniwa ?

Pięknie, po dwóch stronach dochodzimy do tego, że ładowarka, która na początku wyglądała na 100% pewną (no bo dobrze ładowała inny aku :D) może być uszkodzona...

Rzeczywiście, ładowarka może dawać np. 0,2A zamiast 2,2A(mimo że wyświetla 2,2A) i ładować taki pakiet przez np. 10h (ilość władowanych mAh jest pochodną prądu ładowania, który może być fałszywie mierzony przez np. problem z opornikiem na którym procek mierzy prąd..)

Prawdziwe i pewne wydają się tylko wyświetlane napięcia na poszczególnych celach, bo one są zgodne z tym co pokazuje ten zewnętrzny czujnik/miernik napięcia..

Jeśli po 10h ładowania napięcia na celach dobiją do tych 4,20V to już będzie wiadomo co jest grane...(że ładowarka ładuje zaniżonym prądem)

 

Ciężka jest dola młodego modelarza.. najważniejsze to nie poddawać się drobnym przeciwnością losu...

 

Z innej beczki, bo teraz mi się nasunęło: czy Ty zasilasz(a przynajmniej chciałbyś) ten sam napęd(zestaw: silnik/regulator/śmigło) z 2s i 3s ?? Bo jeśli tak, to nie jest to raczej dobry pomysł..

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
23 minuty temu, zipp napisał:

Jeśli po 10h ładowania napięcia na celach dobiją do tych 4,20V to już będzie wiadomo co jest grane...

a jeśli dobiją do 6 lub 7V na ogniwo to też będzie wiadomo...     Pytający lub Jego Ojciec  zacznie szukać nowego mieszkania... 

 

 

   Naładuj porządną na 100% pewną ładowarka -np. pożyczoną od jakiegoś Kolegi i wtedy zobacz. Ładuj tylko pod kontrola. Bo tu tyle sprzeczności i gdybania, że ja bym się bał. Totalnie nie wiadomo jak te Twoje ładowarki działają...

A patrząc na opisy i błądzenie oraz wydobywanie przez Kolegów odpowiedzi na proste pytania -o ładowaniu i eksploatacji lipo i ładowarek założyciel wątku pojęcia nie ma...

Opublikowano
25 minut temu, zipp napisał:

Z innej beczki, bo teraz mi się nasunęło: czy Ty zasilasz(a przynajmniej się starasz) ten sam napęd(zestaw: silnik/regulator/śmigło) z 2s i 3s ?? Bo jeśli tak, to nie jest to raczej dobry pomysł..

Jeśli dobrze to rozumiem to chyba tak bo nie łącze tych pakietów szeregowo czy coś tylko raz używam ten a raz ten i na tym 3s jest lepiej a przynajmniej było na śmigle składanym 9x6 a przy śmigle 11x5.5 wyniki były praktycznie identyczne na 3s i na 2s a teraz zamówiłem śmigło 10.5x8 czterołopatowe i w przyszłym tygodniu powinno już przyjść.

Opublikowano
16 minut temu, latacz napisał:

a jeśli dobiją do 6 lub 7V na ogniwo to też będzie wiadomo... 

 

Kolego Witku, bądź łaskaw prześledzić ten wątek od początku, zanim zaczniesz mi zarzucać stwarzanie zagrożenia pożarowego w mieszkaniu młodego modelarza.. Dyskutujemy o tym od trzech stron, o sprawach BHP ładowania pisałem na stronie drugiej ??

Bo takie stwierdzenie jest bardzo nieuprzejme i zupełnie nie uprawnione oraz robi z Ciebie bezmyślnego pieniacza..

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, latacz napisał:

a jeśli dobiją do 6 lub 7V na ogniwo to też będzie wiadomo...     Pytający lub Jego Ojciec  zacznie szukać nowego mieszkania... 

 

 

   Naładuj porządną na 100% pewną ładowarka -np. pożyczoną od jakiegoś Kolegi i wtedy zobacz. Ładuj tylko pod kontrola. Bo tu tyle sprzeczności i gdybania, że ja bym się bał. Totalnie nie wiadomo jak te Twoje ładowarki działają...

A patrząc na opisy i błądzenie oraz wydobywanie przez Kolegów odpowiedzi na proste pytania -o ładowaniu i eksploatacji lipo i ładowarek założyciel wątku pojęcia nie ma...

Niestety ale nie znam osobiści innego modelarza od którego mógł bym pożyczyć ładowarkę

Ale może mój tata kogoś zna :)

Opublikowano
2 godziny temu, Colin915pl napisał:

Jeśli dobrze to rozumiem to chyba tak bo nie łącze tych pakietów szeregowo czy coś tylko raz używam ten a raz ten i na tym 3s jest lepiej a przynajmniej było na śmigle składanym 9x6 a przy śmigle 11x5.5 wyniki były praktycznie identyczne na 3s i na 2s a teraz zamówiłem śmigło 10.5x8 czterołopatowe i w przyszłym tygodniu powinno już przyjść.

 jeśli dla 3s i 2s używasz różnych śmigieł to jest ok, po prostu z tego co napisałeś pomyślałem że starasz się na tym samym śmigle raz latać na 2s a raz na 3s..

 

 

Poniżej obrazki z mojej ładowarki(bardzo podobnej do Twojej): przed chwilą załadowałem aku 3s 2,2Ah z napięcia 3,75/celę, prąd ładowania ustawiony na 2,2A

Czas ładowania 64min, władowano 2003mAh

IMG_20200425_144958.jpg

IMG_20200425_144946.jpg

Opublikowano

Colin -zanim coś zamówisz -poczytaj, poucz się. Bardzo rzadko jeden napęd silnik+śmigło+ regulator może pracować na pakietach o różnej ilości cel.. 

Podobnie -do zespołu napędowego nie można zakładać śmigła takiego jak się tylko chce - są pewne zasady

 

 

30 minut temu, zipp napisał:

olego Witku, bądź łaskaw prześledzić ten wątek od początku, zanim zaczniesz mi zarzucać stwarzanie zagrożenia pożarowego w mieszkaniu młodego modelarza.. Dyskutujemy o tym od trzech stron, o sprawach BHP ładowania pisałem na stronie drugiej ??

Bo takie stwierdzenie jest bardzo nieuprzejme i zupełnie nie uprawnione oraz robi z Ciebie bezmyślnego pieniacza..

 

Zipp  właśnie czytałem -i Ty i Inni Koledzy piszą radzą -a Colin pojęcia nie ma udziela "zamotanych wypowiedzi" i jawi się  " jak to dziecko z zapałkami. we mgle" I Sorki jeśli zabrzmiało ,że Tobie -Tobie nic nie zarzucam -uważam, że Colin ma zbyt małą wiedzę do robienia "eksperymentów z lipo na żywo"  Ostrzeżenie było adresowane do Colin a a nie do Ciebie -przepraszam jesli tak zabrzmiało.

 

I wszystko wskazuje, że z któraś z jego ładowarek coś jest ewidentnie nie tak, ewentualnie, że uszkodzone mogą być obie lub, że są źle ustawione.  -A ładowanie lipo uszkodzoną ładowarką lub ładowanie uszkodzonego lipo nie jest bezpieczne -zwłaszcza przez początkującego.  -Po 3 stronach dyskusji nadal nic nie wiadomo -Kolega podaje tak zamotane info...  . Wiec lepiej niech Kolega Colin najpierw poczyta -zdobędzie wiedzę lub zapewni sobie bezpośrednią pomoc jakiegoś bardziej doświadczonego modelarza.  Bydgoszcz jest dużym miastem i na pewno kilku -kilkunastu modelarzy Colin ma w pobliżu. Colin pytaj choćby przez forum kto jest z Bydgoszczy... Umów się z kimś "na lotnisku" albo co.

 

Ja bezpośrednio  widziałem jak palą się  lipo...       A sam (kiedyś dawno) prawie spowodowałem pożar zwykłymi ni-cd (które się nie palą) 

Opublikowano
50 minut temu, latacz napisał:

Colin -zanim coś zamówisz -poczytaj, poucz się. Bardzo rzadko jeden napęd silnik+śmigło+ regulator może pracować na pakietach o różnej ilości cel.. 

Podobnie -do zespołu napędowego nie można zakładać śmigła takiego jak się tylko chce - są pewne zasady

 

 

 

Zipp  właśnie czytałem -i Ty i Inni Koledzy piszą radzą -a Colin pojęcia nie ma udziela "zamotanych wypowiedzi" i jawi się  " jak to dziecko z zapałkami. we mgle" I Sorki jeśli zabrzmiało ,że Tobie -Tobie nic nie zarzucam -uważam, że Colin ma zbyt małą wiedzę do robienia "eksperymentów z lipo na żywo"  Ostrzeżenie było adresowane do Colin a a nie do Ciebie -przepraszam jesli tak zabrzmiało.

 

I wszystko wskazuje, że z któraś z jego ładowarek coś jest ewidentnie nie tak, ewentualnie, że uszkodzone mogą być obie lub, że są źle ustawione.  -A ładowanie lipo uszkodzoną ładowarką lub ładowanie uszkodzonego lipo nie jest bezpieczne -zwłaszcza przez początkującego.  -Po 3 stronach dyskusji nadal nic nie wiadomo -Kolega podaje tak zamotane info...  . Wiec lepiej niech Kolega Colin najpierw poczyta -zdobędzie wiedzę lub zapewni sobie bezpośrednią pomoc jakiegoś bardziej doświadczonego modelarza.  Bydgoszcz jest dużym miastem i na pewno kilku -kilkunastu modelarzy Colin ma w pobliżu. Colin pytaj choćby przez forum kto jest z Bydgoszczy... Umów się z kimś "na lotnisku" albo co.

 

Ja bezpośrednio  widziałem jak palą się  lipo...       A sam (kiedyś dawno) prawie spowodowałem pożar zwykłymi ni-cd (które się nie palą) 

Zapytałem się taty i okazało się że zna jednego modelarza. I znam w większym lub mniejszym stopniu zasady dobierania śmigła i regulatora do silnika bo trochę o tym czytałem.

 

A w tej chwili ładowarka pokazała że bateria ma prawie 12V i na każdym ogniwie było po 4.05V  ale ładowarka nie pokazywała ile naładowała tzn tam gdzie wyświetlała ile mAh naładowała pisało 0000 a sam prąd ładowania też dziwnie się zachowywał bo raz pokazywało 2.2 A a raz 0.1A w tej chwili ładuje pakiet 2s 3Ah i zaraz powiem jak to tam wygląda z tą baterią.

 

PS  teraz sprawdzam czy ten pakiet 3s sie naładował i wychodzi na to że tak bo już z 9 minut pracuje na pełnym gazie (z przerwami sprawdzam temperaturę silnika baterii i regulatora) i kontroluje to co jest na wyświetlaczu

Opublikowano

Colin -daj ogłoszenie               miasto  - młody modelarz  szuka pomocy / porady  kogoś bardziej doświadczonego... 

 

i coś w stylu    mam problem z ładowarka i pakietem -kto  z miasta  ..............   może pomoc zweryfikować awarie, kto ma miernik, własną sprawną ładowarkę, kto wszystko wyjaśni z ustawieniami.

 

Modelarze to uczynny narodek i prawie każdy bawi się dla frajdy i chętnie pomaga -jak ma słuchacza to  ma dodatkowa zabawę.

 

Opublikowano
Godzinę temu, Colin915pl napisał:

PS  teraz sprawdzam czy ten pakiet 3s sie naładował i wychodzi na to że tak bo już z 9 minut pracuje na pełnym gazie (z przerwami sprawdzam temperaturę silnika baterii i regulatora) i kontroluje to co jest na wyświetlaczu

patrz na napięcia na celach, ogniwo jest rozładowane gdy pod obciążeniem silnika na którejkolwiek celi napięcie spadnie do 3,50V

 

Z przebiegu zdarzeń wynika, że Twoja ładowarka daje znacznie niższy prąd ładowania, niż wybrany i wyświetlany w czasie ładowania.

By to zweryfikować trzeba by podłączyć multimetr na zakresie pomiaru prądu w szereg z ładowaną baterią..

Jak mogłeś zobaczyć na moich zdjęciach, naładowanie baterii 2,2Ah na 100% (czyli do 4,20V/celę) całkiem sprawną ładowarką przy prądzie ładowania 2,2A zajmuje nieco ponad godzinę.

Opublikowano

Nie ma takiej ładowarki , która jeden pakiet ładuje dobrze a inny nie ładuje prawidłowo . Wiec nie jest to problem ładowarki .

Podobnie pakiet , albo zostanie naładowany , albo nie.

Możliwe , że winę ponosi regulator trzeba go zaprogramować  . Regulator Redox ma opcje w programowaniu guvernor i możliwe trzeba ją wyłączyć.

 

Grovernor służy to utrzymywania stałych obrotów nie zależnie od obciążenia silnika, i używa chyba tylko w heli.

 

Programator kosztuje około 30 zł lub darmowa instrukcja programowania na słuch .

 

Regulator - REDOX 60A - INSRUKCJA PL.pdf

Opublikowano
15 minut temu, pjk11 napisał:

Wywal na smietnik wszystko co ma w nazwie redox

super rada dla ucznia którego budżet to najpewniej kieszonkowe..;)

 

6 minut temu, Francka napisał:

Nie ma takiej ładowarki , która jeden pakiet ładuje dobrze a inny nie ładuje prawidłowo . Wiec nie jest to problem ładowarki .

Fanek, nie rób zamieszania. 

Kolega na razie ładował tą ładowarką tylko to jedno ogniwo, więc skąd Twoja informacja, że jedno ładuje dobrze a inne nieprawidłowo? Na innej baterii dopiero ma spróbować ładowania..

Opublikowano

Podłączyłem do ładowania pakiet 2s 3000mAh i ustawiłem maksymalny dopuszczalny prąd ładowania (3.0A) po 90 minutach pakiet ma 8.34V i po 4.20 na obu celach a sam prąd ładowania został zmniejszony przez ładowarkę do 0.8A.

19 minut temu, pjk11 napisał:

Wywal na smietnik wszystko co ma w nazwie redox.

I dlaczego mam tak zrobić ??

Opublikowano
4 minuty temu, Colin915pl napisał:

8.34V i po 4.20 na obu celach

no jak 2x 4,20 to 8,40V a nie 8,34V - te wartości odczytujesz z ładowarki czy z tego zewnętrznego wskaźnika?

Jakie napięcia na celach miał ten pakiet przed rozpoczęciem ładowania? Ile mAh zostało władowane przez te 90min?

 

Chyba rzeczywiście powinieneś się skonsultować z jakiś modelarzem z sąsiedztwa ze sprawdzoną ładowarką/multimetrem/wiedzą praktyczną

Opublikowano

Sprawdziłem teraz tym zewnętrznym wskaźnikiem i pokazuje że jedna cela ma 4.15V a druga 4.19V a ogólnie 8.3V

Opublikowano
52 minuty temu, Francka napisał:

Nie ma takiej ładowarki , która jeden pakiet ładuje dobrze a inny nie ładuje prawidłowo . Wiec nie jest to problem ładowarki .

jak najbardziej może być problem ładowarki.

Np może być uszkodzona jedna sekcja balansera.

Może być uszkodzone chłodzenie ładowarki i przy 3s jest wymagana więsza moc niż przy 2s wiec może się przegrzewać i ograniczać prąd. Nie wiem jak ma ładowarka Kolegi Colin -ale ogólnie jak najbardziej jest możliwe prawidłowe ładowanie pakietu 2s a 3s już nie. Po prostu nie wiemy.

 

Colin te sumy trochę się z matematyką gryza... 4,15+4,19 =8,34       a nie 8,3.    Albo źle dodajesz, albo coś źle pokazuje.   Napięcia cel przy ładowaniu podajemy do drugiego miejsca po przecinku. Tu musi być dokładnie.

Ogólnie sprawdzasz kiepskie gatunkowo urządzenie drugim kiepskim -daje to jakiś obraz ale ciągle taki niepewny. 

Zasada -wszystkie porównywane napięcia mierzysz TYM SAMYM przyrządem -wtedy można porównać wzajemne relacje.   albo kolejno mierzysz wszystkie najpierw jednym potem znowu kolejno drugim.

Bo pomiar czasem tym czasem tamtym -i jedno może zaniżać drugie zawyżać i się gmatwa.

Opublikowano

Ja dodaję dobrze i wszystko się pokazuje dobrze tzn wskaźnik pokazuje tylko do dziesiątej czyli kiedy jest 8.34 zaokrągla do 8.3 zgodnie z zasadą

Teraz ładuję ponownie pakiet 3s i wydaje mi się że wszystko działa dobrze tzn po 44minutach napięcie na każdej z cell wzrosło o około 0.34V gdy podłączałem pakiet cele miały po 3.58V więc wydaje mi się że działa dobrze ale to się znowu okaże za jakiś czas.

A co to z tego ładowania wyszło napiszę później.

 

 

I wszystkim zaangażowanym w temat bardzo dziękuje za wszystkie rady :)

Opublikowano

to to jest tylko ogólny ogląd   wystarczający do oceny pracy pakietu przy rozładowaniu.

 

Jak na ocenę ładowania to jest za mało dokładny.      Ewentualne 0,1V  różnicy pomiędzy celami   przy ładowaniu pakietu to  dużo.  A może być niezauważalne i 0,2V różnicy -bo jedną celę zmierzy w górę a druga w dół...   Przy ładowaniu taka różnica to już bardzo dużo.       Podobnie naładowanie na 4,2V cela a 4,3V cela robi różnicę... 

 

  Czyli  przy ładowaniu masz tylko "zgrubną" ocenę napięć.  

Wyniki z ładowania są mało wiarygodne.

 

  Jak naładujesz i wydaje się, że się naładowało -po wystygnięciu podłącz pakiet do modelu, podłącz ten wskaźnik -trzymaj model, daj drągiem gazu  moc i co kilkanaście sekund notuj napięcia poszczególnych cel.  Czy któraś cela nie rozładuje się wyraźnie wcześniej niż pozostałe, czy pod obciążeniem nie będzie wyraźnej różnicy napięć. Trochę ta metodą  ocenisz stan pakietu. Co jakiś czas wyłącz napęd i obmacaj silnik i regulator -jeśli są gorące zrób przerwę na wystygniecie, żeby czegoś  nie usmażyć.  I ostrożnie -uwaga na śmigło -może pokaleczyć.

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę czasu minęło i mogę śmiało stwierdzić że ładowarka ładuje poprawnie tylko trochę długo ale jeśli mam być szczery to mi to nie przeszkadza.

Wszystkim zaangażowanym BARDZO dziękuje za pomoc w tym temacie :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.