paweln7 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Witam potrzebuje dobrać silnik do modelu pół-makiety o rozpiętości 3,2m i wadze ok 5kg oraz aerodynamice " kiosku ruchu" chciał bym wykorzystać to co mam : bateria 4S 4000 mah regulator 60A i mam dwa silniki E-flite Power 46 Recommended Prop Range: 12x8 to 14x10 Voltage: 14.4 to 19.2 RPM/Volt (Kv): 670 Resistance (Ri): .04 ohms Idle Current (Io): 3.90A @ 10V Shaft Diameter: 6mm (.24 in) Overall Length: 55mm (2.15 in) Weight: 290g (10.0 oz) Overall Diameter: 50mm (2.00 in) Diameter: 50mm (2 in) Length: 55mm (2.15 in) Continuous Current: 40A Maximum Burst Current: 55A (15 sec) Cells: 12-16 Ni-MH/Ni-Cd or 4-5S Li-Po Speed Control: 60A Brushless oraz MEGA ACn 22/45/3 wymiary: fi 36 x 68.5mm średnica ośki: 5mm zasilanie: 10-14 ogniw Ni-xx, 3-4 ogniw li-xxx waga: 300g KV: 1000 obr/V zastosowania: silnik zalecany głównie do napędu bezpośredniego modeli samolotów akrobacyjnych do 3kg i szybowców do 5kg prąd: do 40A opór wewnętrzny: 20mOhm ilość zwoi: 3 przykładowe konfiguracje: modele akrobatów o wadze do 3.5kg, zasilanie 10x Nixx, śmigło 12x6" (prąd 36A), śmigło 13x8" (prąd 43A), zasilanie 12Nixx lub 4S LiPo, śmigło 12x6" (prąd 42A), zasilanie 16x Nixx lub 5S LiPo, śmigło 10x6" (prąd 35A) chciał bym wykorzystać jeden z nich bo mam Prosił bym bardziej kumatych w temacie o podpowiedź który silnik sobie poradzi z szybowcem i jakie śmigła do danego silnika zastosować ( myślałem o 14x9 dla Power 46 i 13x8 do Megi ) ewentualnie jaki inny silnik , nie zależy mi na wznoszeniu jak rakietoplan , wystarczy 25-30 stopni.
Konrad_P Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 7 minut temu, paweln7 napisał: o rozpiętości 3,2m i wadze ok 5kg oraz aerodynamice " kiosku ruchu" Tej aerodynamiki w szybowcu nie kumam. Gdybyś chciał go przymocować do skrzynki po ziemniakach to pewnie bym zrozumiał ale w szybowcu. Co do tego pierwszego silnika to się nie wypowiem bo nie znam. A co do MEGI to silnik powinien sobie spokojnie w szybowcu poradzić. Silnik ma 800Kv więc ja osobiście wsadziłbym do niego łopatki 14x8 przy regulatorze 60A i zasilaniu 4s. Moim zdaniem spokojnie obsłuży ten silnik szybowiec o wadze do lotu 5kg. Jedynie co może martwić to sam start przy którym będziesz musiał trochę włożyć pracy i po prostu go mocno ciepnąć.
paweln7 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2020 12 minut temu, Konrad_P napisał: Tej aerodynamiki w szybowcu nie kumam. Gdybyś chciał go przymocować do skrzynki po ziemniakach to pewnie bym zrozumiał ale w szybowcu. Sory zapominałem napisać jaki to szybowiec IS-A Salamandra , a o aerodynamikę chodziło mi że nie jest to nowoczesna laminatowa konstrukcja tylko latające retro.
Konrad_P Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 No to rewelacja. Piękny model, jeden z moich ulubionych. Mam ogromny sentyment do wszystkich szybowców retro i dwupłatowców. No ale rozpiętość 3m robi w tym modelu wrażenie, koniecznie nagraj oblot. Ale nie zmienia to faktu, że ta Mega spokojnie powinna pociągnąć ten szybowiec. Tu nie potrzebujesz startu pod kątem 60-70 stopni tylko spokojnego pod kątem 20-30 stopni. Jeśli będziesz go startował sam z ręki to będziesz musiał faktycznie go mocno rzucić ale jak pomoże kolego to start moim zdaniem powinien być spokojny.
Jacek Walenciak Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Niestety ta Mega Acn 22/45/3 w moim motoszybowcu Vampire 3,6m i wadze do lotu 3100g po paru lotach się spaliła. Latałem na 4S ze śmigłem 13"×10,5" i szału nie było. Myślę, że te deklarowane 5kg dla szybowca jest sporo na wyrost.
paweln7 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2020 MEGA latała w Sword-ie 3,17m 3,7kg i śmigło 13x8 wznoszenie było na poziomie 35-45 stopni ale on miał 10x mniejsze opory także też mam obawy a jeden i drugi wymaga innej konstrukcji przodu kadłuba .
Konrad_P Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Godzinę temu, Jacek Walenciak napisał: Niestety ta Mega Acn 22/45/3 w moim motoszybowcu Vampire 3,6m i wadze do lotu 3100g po paru lotach się spaliła. Latałem na 4S ze śmigłem 13"×10,5" i szału nie było. Myślę, że te deklarowane 5kg dla szybowca jest sporo na wyrost. Spaliła się bo miała prawo. Zastosowałeś mocno niewłaściwe łopatki. Ten skok x10,5 to bardzo za dużo. Gdybyś dał 8,5 to nie byłoby prawdopodobnie problemu. A co do Salamandry: Dając łopatki 14x8 nie powinno być problemu i silnik się nie powinien spalić. Chodzi o to żeby wytworzyć odpowiednio duży strumień zaśmigłowy który ułatwi Ci start. A te opory nie będą aż tak wpływać na tą Mege. Jedynie będziesz musiał ciut dłużej pojechać na silniku żeby osiągnąć wysokość. Przy dobrze zrobionym chłodzeniu silnika nic się nie powinno zdarzyć. Przecież nie będziesz latał 5min na silniku tylko te 30-40s no może 1min, potem tylko szybowanie. Regulator masz z dużym zapasem więc nie powinien się grzać. No ale szczerze trzeba przyznać, że Mega to nie jest wysoka półka tylko budżetowa więc cudów od takiego silnika nie można oczekiwać.
Jacek Walenciak Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, Konrad_P napisał: Spaliła się bo miała prawo. Zastosowałeś mocno niewłaściwe łopatki. Ten skok x10,5 to bardzo za dużo. Gdybyś dał 8,5 to nie byłoby prawdopodobnie problemu. Konrad, zastosowałem takie łopatki, bo na niemieckim forum RC-Network był ten silnik w takiej konfiguracji stosowany. Więc chciałem sprawdzić w swoim modelu. Większy skok daje większy strumień zaśmigłowy, ale w przypadku tej Megi się to nie sprawdziło. A silnik pracował góra 20s celem wyniesienia modelu na odpowiednią wysokość. Może mi się trafił słabszy egzemplarz.
Konrad_P Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Aż nie chce mi się wierzyć, że takie śmigła stosowali. to tak jakby dać 15,5/16x8 do tego silnika. To jest według mnie naprawdę dużo za dużo. Wątpię żeby to była wda silnika, że Ci się spalił.
latacz Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Jeśli model jest bardzo szybki -to przy szybkości napęd odciąża się w locie i śmigło o dużym skoku nie jest problemem. Konfiguracja Jacka prawdopodobnie pracowała by bez problemu w szybkim pylonie z dobra wentylacją. W motoszybowcu -który lata dość wolno a w szczególnie trakcie wznoszenia ma bardzo mała prędkość lotu - duży skok śmigła przeciążał mocno silnik przy zasilaniu 4s już śmigło 13x8 jest dla tej megi "za cieżkie" a do Vampira za duzy skok przy 4s Konrad -ten silnik nie ma 800 obrotów/V... on ma 1000 -a to zupełnie inna sprawa. Główny problem jest w malutkiej literce e na końcu nazwy... w rozpatrywanym silniku jej nie ma -czyli 1000 obr -i na zasilaniu 3s ma obroty podobnie jak ten 22/45/3e przy 4s .... i prąd wersji e byłby kilkanaście A mniejszy. z literką e na 4s spoko. bez literki e to na 3s do motoszybowca albo 4s do pylona. Ewentualnie do motoszybowca to śmigło ze skokiem 6" ale chyba ciężko będzie wyrwać 14x6" lub 13x6" -arenaut ogólnie mocno obciąża silnik, graupner to 12x6" robi -a przy większych średnicach już i skok większy. Może jakieś łopatki GM albo RF -ale nie wiem czy nie lepiej zmienić silnik. Łopatki drogie Albo do tej megi dodać przekładnię... i wtedy będzie super. Ale też dość drogo.
Konrad_P Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 9 godzin temu, latacz napisał: onrad -ten silnik nie ma 800 obrotów/V... on ma 1000 -a to zupełnie inna sprawa. Główny problem jest w malutkiej literce e na końcu nazwy... w rozpatrywanym silniku jej nie ma No to poważny mój błąd. Sorry. Oczywiście 1000kv zmienia i to bardzo dużo. Tym bardziej to co pisali na RC-Network to albo jakaś ściema albo ten sam błąd jaki ja popełniłem. Silniczek z 1000Kv i skoku 10,5 to będzie pracował dokładnie tyle ile pracował u kolegi Jacka. Ja swego czasu kupiłem w HB łopatki 13x6,5 węglowe z których byłem mega zadowolony. Regulator w porównaniu z AerNautami przestał mi się grzać. Tyle tylko że tu idzie o 5kg model i tak się zastanawiam czy podoła. Paweł albo podaj troche danych albo sam spróbuj w ecalc -u https://www.ecalc.ch/motorcalc.php Tu dostaniesz szacunkowe dane o możliwości tego silnika oraz będziesz mógł dobrać sobie wielkość łopatek tak aby nie zjarać tego silnika.
latacz Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 z wyboru pod taki model 5kg to dokładnie ta mega + dodać przekładnie około 3:1 i wtedy ze śmigłami będzie można poszaleć.
paweln7 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Witam Na razie dzięki za wszystkie sugestie ,pobawiłem się troszkę ecalc-iem i moje wnioski ( może mylne ) Mega przy śmigle większym 13x8 i 4S robi się grzałka Power 46 śmigło 14x6 i 4s daje radę ( mam piastę +2.5 i wtedy daje 3100g ciągu i 86km/h prędkości zaśmigłowej co daje wznoszenie 5,5m/s Z początku przymierzałem się do Megi i takie zacząłem robić mocowanie w kadłubie ale niedawno wpadł mi w łapki Power 46 i na razie wydaje się lepszym rozwiązaniem , CDN
jarek996 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Kupilem POWERa 46 godzine temu z niemieckiego forum ? . Przyda sie do jakiegos projektu w przyszlosci. 1
Rekomendowane odpowiedzi