Skocz do zawartości

Naped do Twin Stara


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Planuje zmontowac sobie Twin Stara Multiplexa aby go uzywac do przenoszenia aparatu.

Chcialbym uzyskac jakas porade jaki naped zamontowac (oczywiscie BL).

Chodzi mi o konkretny model silnika i regla (moze byc z PL, UH, whatever :wink: ).

Moze nie najdrozszy ale zeby nie byl to jakis zlom.

I rowniez jakie smigla.

Przy okazji, jak w tym modelu mocowac podwozie (do kawalka sklejki, tkaniny szklanej..)?

Jaki model serw polecacie (HS 85 czy wieksze np HS 225)?

 

Dzieki

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

a) HS 225 są zdecydowanie zbyt duże, tam mają zastosowanie serwa klasy HS-82

B) Napęd spróbuj dobrać. Ja bym do tego podszedł tak:

 

TS z aparatem będzie ważyć z 1,5kg max. Do dynamicznego latanie potrzebujesz 300W - przy pakiecie 3s daje to prąd 25-30A. Czyli 13-16A na silnik.

A teraz wyszukaj silnik dla założonego śmigła - dla TS pewnie 7-8 cali max

Opublikowano
Planuje zmontowac sobie Twin Stara Multiplexa aby go uzywac do przenoszenia aparatu.

 

Witam, wtracam sie może ale mój twinstar pierwotnie latał na standardowych 400 -tkach ze smigłem guntera czarnym. Na pokładzie był Casio exilim 6MP z waga 180g dodatkowo i latał naprawde dobrze (znają tu niektórzy moje filmy krecone z twinstara gdzie widac kawałek smigła i gondole - wcale nisko nie latał). Bezszczotki to napewno lepsze rozwiązanie opisywałem to:

co prawda nie mam twin stara ale mam przycisk szukaj :twisted: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11906
Nie wiem jaki masz aparat ale mysle ze standardowy naped sobie poradzi...

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No dobrze, ale jednak planuje zamontowac bezszczotki (zalezy mi tez na dlugim czasie lotu).

Wybralem wstepnie Dualsky 2834 (to chyba akurat dobra srednica).

Tylko sie zastanawiam ktora wersje (CA-6, 7 czy 9 - czyli coraz nizsze KV).

Ktory byscie polecili?

 

Wiem ze tam wejdzie max smiglo 9 cali.

Wiem tez ze jest program do liczenia (oczywiscie uzylem) ale bardzo chetnie bym uslyszal czyjas opinie.

Opublikowano
czyli coraz nizsze KV

Raczej powinienes użyc tych o wiekszym KV. Moje silniki w twinstarze mają 980KV... Troche słabo, ale takie miałem. W sumie sprawdzają sie ,ale mysle że tak w okolicy 1100-1300KV - bedzie idealnie. Srednice silników warto dobrac tak aby weszły w miejsce 400-tek, czyli

fi 28mm, chyba że chcesz prxerabiac mocowania...

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ktory byscie polecili?

Od prawie trzech lat obserwuję co Dj wyprawia swoimi Twinstarami i nie tylko nimi.Myślę że możesz spokojnie polegać na jego opinni, bo tyle lotów i w tak różnych warunkach to mało kto zrobił tym typem modelu.

Co do oryginalnego napędu to model Dj latał tak, że początkowo wydawało mi się że jest zrobiony na bezszczotkach,ale to był tylko wg pilota ,dobrze dobrany pakiet.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Pozwolę się dołączyć do wątku, gdyż też jestem w trakcie budowy TS i właśnie od kilku dni męczę się z wyborem napędu 3f. W większości wątków podane są propozycje, według których powinniśmy dobrać silniki, nie ma jednak zbyt wielu sugestii (poza jedną obszerną autorstwa Dj.) co do konkretnego modelu – w praktyce? Wiem, że dobrze spisują się oryginalne szczotkowce ale wolałbym 3f. Mam kilka sugestii, które są przy moim aktualnym doświadczeniu nieweryfikowalne.

1) Silniki, śmigło i ESC – co sądzicie o takim napędzie: http://www.4-max.co.uk/customermodels09.htm

2) Baterie, myślę o lipol 3s1p 2200mAh 25C. Jakie pojemności i napięcia uważacie za optymalne?

3) Mam pytanie do Dj. Czy dodatkowe klapy mogą być obsługiwane przez serwa HXT 900 (mam ich trochę w zapasie dlatego o nie pytam)?

4) Do sterowania lotkami, wysokością i kierunkiem chcę użyć HS-81, czy nie za słabe?

5) No i pytanie z innej beczki, czy warto dodatkowo wzmacniać konstrukcję, jeśli tak to w jaki sposób?

Opublikowano
Mam pytanie do Dj. Czy dodatkowe klapy mogą być obsługiwane przez serwa HXT 900

 

Witam, serwa jak serwa nie ma co si rozczulac napewno beda OK. W moim TS klapami steruja tower pro 9g - czyli najtansze ale nie dlatego bo chce obniżyc koszty - takie miałem pod reka... Drugi TS, te same serwa i brak jakichkolwiek problemów czyli montuj spokojnie to co masz. Kwestia silników 3f, w moim egzemplarzu sa takie: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=959, ale z moich obserwacji wynika że te 880KV to ciut mało, ideałem by były takie: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1554 puki co na razie ich nie mam ale byc może w poniedziałek cos zadziałam w tej materii. Nie ma potrzeby nic wzmacniac TS jes i tak konstrukcja dosc "pancerna", oczywiscie jak ktos potrafi i ma talent wyjatkowy to ubije prosto ten model... ale po co...

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź. Mam wielką ochotę na zamontowanie oświetlenia nawigacyjnego do lotów nocnych. Zrobiłem coś takiego próbnie na szybciocha w Easy Starze i mam z tego kupę frajdy, ale do ES chcę sie przyłożyć porządnie.

 

Ps.

Szkoda, że nie mogę kliknac "pomógł"

Opublikowano

Witam,

Przyglądam się tematom o TwinStarach od początku, ponieważ sam z moim tatą się uczyłem latać na tym modelu. (w tym momencie TS jest w stanie agonalnym, zajechaliśmy go na śmierć)

A teraz sedno sprawy:

Jak oświetlasz modele ?? Czym ?? Sam o tym myślałem, ale w ogóle nie wiem jak się do tego zabrać...

Opublikowano

Sorki pomyliłem się, oczywiście światła będą do Twin Stara.

Swoje doświadczenia co do oświetlenia nocnego postaram się zaraz opisać, ale zrobię to w innym wątku bo ten jest na inny temat. Jak skończę podam linka.

Opublikowano

Chcę powrócic jeszcze do tematu napedu twinstara. Postanowiłem tym razem przetestowac taki chiński produkt : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5667 , mimo że chciałem kupic kolejne axi silver ale o wiekszym KV (moje miały tylko 880KV) - kupiłem wiec te dwa w/w. Oczywiscie wzgledy finansowe troche wzieły góre, waluty szybuja do góry, ceny art modelarskich także, a tu cztery dyszki z hakiem za sztuke... Zamontowałem te silniki do mojej nieco zniszczonej platformy badawczej - Twinstar II. Dzis odbył sie oblot. Pogoda - "DOSŁOWNIE PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY WE WROCŁAWIU" - idealne warunki, leciutki wiatr, ciepło (w słońcu o 12:00 +7,5 stopnia), jakies chmureczki... Model został "uzbrojony" w inne żródło zasilania niż poprzednie - pakiet LiPO 2100mAh kokam i osobne zasilanie elektroniki 4XNiMH 1050mAh... W takim zestawieniu latał na silnikach-19min! Kolejny pakiet napedowy to 1800LiPo - tu już "tylko" 16minut... Zmieniłem zdanie o chińskich wyrobach, to był strzał w dziesiątke! Jeżeli macie zamiar "tuningowac" swoje TS to montujcie takie lub podobne. Dodam jeszcze że smigła to apc elektro (też china) 7X4, i oczywiscie 2X regulataor - tym razem jeti 18A... Naprawde polecam ten naped.

Opublikowano

Jeżeli zmieszczą się to załóż śmigła 8x6 to jest dopiero czad na tych silnikach.Ja mam ich kilka i nie chcę innych.Aktualnie testuję taki w FW-190(pełnokadłubowa ESA z EPP) ze śmigłem Styrokit 9,5x7,5 pełne szaleństwo :P

Opublikowano
Chcę powrócic jeszcze do tematu napedu twinstara

 

Wielkie dzięki za te dobre wieści. W tym tygodniu wysyłam zamówienie po silniki. Zastosuję jednak do nich takie ESC, gdyż mam je w zapasie:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2163&Product_Name=TURNIGY__Plush_25amp_Speed_Controller

 

Mam jeszcze taki dylemat. Posiadam w tej chwili 3s1p 2200mah i do Easy Stara jest bdb. Na standardowy silniku 400 latam do 45min. Jaka pojemność baterii 3s1p będzie najbardziej rozsądna w przypadku Twinstara? Czy lepiej kupić np 3 x 1700mah czy np 2x 2200mah? Czy może kombinować jakoś z dzieleniem baterii oddzielnie na każdy silnik np 1500mah/silnik?

Opublikowano

W moim TS lata teraz pakiet 2100LiPo 11,1V kokam i drugi 1800. Te pakiety zasilają tylko silniki, elektronika (serwa ) sa zasilane 4,8V NiMH...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.