Skocz do zawartości

Aparatura FS-GT3B - uruchamia silnik bez wciśnięcia jakiegokolwiek przycisku.


Ziemian

Rekomendowane odpowiedzi

 

Posiadam regulator flycolor A-SW090006 (90A) do mojej łodzi RC. Próbuję go używać z nadajnikiem zdalnego sterowania FS-GT3B. Po zmontowaniu układu silnik uruchamia się automatycznie bez naciskania jakiegokolwiek przycisku. Gdy wcisnę spust na aparaturze całkowicie silnik zostaje zatrzymany, wciskając spust obroty silnika są modulowane  - wygląda na to, że aparatura lub regulator działa na odwrót. Nigdzie w instrukcji do aparatury i do regulatora nie znalazłem informacji na ten temat. 

 

Proszę o pomoc - macie jakieś pomysły jak mogę to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o funkcję rewersu, funkcja ta zmienia np. kierunek obrotów. A u mnie problem jest taki, że silnik startuje po załączeniu aparatury na full, a przy wciśniętym przycisku - spuście -  zatrzymuje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie to revers oraz źle zaprogramowany regulator.

Normany regulator (np. 3f do samolotu) posiada gaz regulowany od 0 do 100% widocznie taki program masz aktywowany w regulatorze. W aparaturze FS-GT3B puszczony drążek gazu (pozycja środkowa) powinno u ciebie obecnie wykazywać 50% mocy silnika dlatego regulator startuje a jak wciskasz drążek (dajesz 0) to stoi. Z tego co czytam regulator jaki masz ma możliwość zaprogramowania biegu wstecznego który musisz aktywować wtedy 50% stanie się 0  (od 50 do 0 bieg wsteczny) oraz (od50 do 100 bieg do przodu).

Taka jest moja teoria.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy nadajnik dla regulatorów samochodowych dwukierunkowych. Możesz spróbować zrobić kalibrację drążka GAZU może regulator zapamięta pozycję NEUTRUM jako ZERO obrotów. Ja kiedyś pływałem na takim nadajniku miałem ten sam problem- zastosowałem gumkę recepturkę która odciągała CYNGIEL do przodu. Regulator się uruchamiał potem naciskając CYNGIEL miałem pełna regulację obrotów. Zmieniłem na FSi4 tam jest możliwość zmiany kanału GAZU na taką która pracuje z reglem dwu jak i jednokierunkowym. Tutaj zostaje tylko mechaniczna zmiana działania CYNGLA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, rewers próbowałem, dzisiaj po 17 sprawdzę jeszcze czy w pozycji neutralnej faktycznie 50% zadaje, bo wydawało mi się, że uruchamia się na full. Nie mam doświadczenia z takimi aparaturami, ale dziwne wydaje mi się, że samochód po załączeniu aparatury startuje od razu, a co ciekawe po wyłączeniu nadajnika jedzie dalej - taki oto też mam objaw. Postaram się dzisiaj nagrać filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://en.flycolor.net/uploadfile/201710/0fc7537fe7.pdf

W instrukcji jest jak byk napisane jak go kalibrować aby 0 było na środku:  1Set throttle range

Operation procedure with Pistol Transmitter

 

 

5 minut temu, Ziemian napisał:

a co ciekawe po wyłączeniu nadajnika jedzie dalej

Dlatego że fail save podczas bindowwania aparatury z odbiornikiem zostało zapamiętane na pozycje środkową drążka i dlatego po zaniku sygnału jedzie dalej w obecnej konfiguracji regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję wykonać instrukcję, włączam aparaturę, naciskam spust, włączam zasilanie regulatora, słyszę trzy krótkie "beep" po czym dwa długie, puszczam spust i silnik startuje na puszczonym... Zupełnie inaczej to wygląda niż w instrukcji...

Rozumiem, że powinno to wyglądać jak w tym filmie:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google translator przetłumaczył to tak :

1Włącz nadajnik, przesuń dźwignię przepustnicy do pełnego położenia do przodu.

 

2Połączyć ESC z akumulatorem, odczekać 2 sekundy, silnik dwukrotnie emituje krótkie „BEEP-BEEP-”, przesunąć spust do położenia neutralnego w 5 sekund, zapamiętane zostaje położenie pełnego otwarcia przepustnicy .

 

3Czeka 1 sekundę, silnik kilka razy emituje krótkie „BEEP-”, czas dźwięków to ogniwa akumulatora Lipo. Następnie czeka przez 1 sekundę, silnik emituje 1 długi „BEEP—” i 1 krótki „BEEP-”, pozycja „zero przepustnicy” zostaje zapamiętana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, oki188 napisał:

Daj revers kanału gazu i wtedy zobacz

 

Poszło!:) Dzięki Wam wszystkim za pomoc:) A pytanie jeszcze mam, teraz gdy wciskam spust silnik przyspiesza - tylko jak odchylam go do przodu to się nic nie dzieje - czy powinno się coś dziać wtedy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji regulator może pracować jako jedno lub dwukierunkowy. Wiesz jak masz teraz ustawiony?

Musisz najpierw ustawić regulator według własnych potrzeb potem skalibrować GAZ w nadajniku. Aby wejść w tryb programowania musisz załączyć nadajnik z impulsami GAZU +100% ( 2ms) aby regulator wszedł w tryb programowania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Francka napisał:

Bo programator jest  zaprogramowany  tylko go jazdy do przodu .trzeba zgodnie z instrukcja zaprogramować revers .

 

Chyba Franek Ci chodziło o regulator ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.