chicken007 Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 Witam. Jakiś czas tamu kupiłem ten silniczek nowy w jednym z krajowych sklepów i zamontowałem go w corsair f4u 1.6m. Silnik odpala bez problemu, trzyma ładnie wolne obroty i na wysokie też się ładnie wkręca . Wypaliłem ok. litra benzyny przed pierwszym lotem. Wszystko wskazywało że jest ok. Więc model pięknie wystartował po czym zgasł silnik i zwalił się na skrzydło. Teraz kolejny model christen eagle , ten sam silnik, wypalone jeszcze dwa zbiorniki. Silnik działał super, tym razem testowałem go w różnych pozycjach, dziobem do góry, w dół i na różnych obrotach było ok. Więc wystartował i zaraz po starcie zgasł bez dławienia czy mulenia. Czy to może być kwestia niewłaściwej regulacji? Niepokoi mnie od początku kompresja, która jest bardzo słaba kręcąc palcem, choć pali z rèki bez problemu. Kupiłem teraz dle 55 i tu jest mega kompresja ale aż się boję kolejnego oblotu z tą 55 bo Mx2 2.2m stoi gotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extra67 Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 Czesc Kolego.Wydaje sie ze za uboga mieszanka.Ewentualnie sprawdzic odpowietrzenie zbiornika paliwa(musi byc cisnienie atmosferyczne).Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Niedawno na lotnisku mieliśmy podobny przypadek z silnikiem Turnigi 30cc. Silnik gasł w locie po kilku minutach. okazało się że kolega za mało wykręcił wkręt H (post wyżej), po prostu pod obciążeniem gaźnik podawał za mało paliwa. Po odkręceniu wkręta H o 3/4 obrotu objaw ustąpił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chicken007 Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Czyli przy zbyt ubogiej mieszance na wysokich obrotach może na ziemi działać właściwie? Dodam że silnik gaśnie po wzniesieniu modelu na ok. 10m. Odpowietrzenie zbiornika to dwie pentle ( średnicy ok10cm) przewodu paliwowego średnica wew. przewodu 3mm. A może ktoś określić czy ten silnik ma tak mało wyczuwalną kompresję? Przy powolnym kręceniu śmigłem jest znikoma, tylko przy energicznym zakręceniu czuć kompresje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extra67 Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Czesc ponownie,Moim skromnym zdaniem nie ma co sie martwic kompresja jesli silnik odpala bez problemu to jest tylko 20cm(nie jest to silnik wysokoprezny)Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 ja bym sprawdził aku, wyłącznik i odległość magnesu od kontaktronu. Jeśli masz drugą benzynę podmień układ zapłonowy, wystarczy minimalny brak kontaktu no na "uziemnieniu" z powodu syfu czy zimnego lutu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 57 minut temu, chicken007 napisał: Czyli przy zbyt ubogiej mieszance na wysokich obrotach może na ziemi działać właściwie? Dodam że silnik gaśnie po wzniesieniu modelu na ok. 10m. Odpowietrzenie zbiornika to dwie pentle ( średnicy ok10cm) przewodu paliwowego średnica wew. przewodu 3mm. A może ktoś określić czy ten silnik ma tak mało wyczuwalną kompresję? Przy powolnym kręceniu śmigłem jest znikoma, tylko przy energicznym zakręceniu czuć kompresje. Tak mają dle 20.U mnie też tak jest w porównaniu z Rcgf 20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Czy zbiornik paliwa jest na miękko ułożony gdyż wibracje mogą wywołać spienianie paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chicken007 Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Zbiornik mam przymocowany na sztywno w niewidocznym miejscu gdy model stoi na kołach. Ale tak samo mam zamocowany w mx2 i tu zauważyłem że strasznie się pieni na powierzchni paliwa więc pewnie tak samo jest w christenie. To mogłoby też wpływać na pracę na wysokich obrotach w locie? Wydawało mi się że to tylko na powierzchni się pieni a na dnie jest normalne płynne paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Pan Adam (ahaweto) opisywał to zagadnienie z pieniącym się paliwem .U mnie w pomogło umocowanie na gąbkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chicken007 Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 No to moźliwe że tu leży przyczyna. Potestuje po przeróbkach i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udało się zlikwidować problem gaśnięcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 jaka była przyczyna ?? .Może komuś taka informacja pomoże . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Mało jest wątków o silnikach benzynowych a i te są często przerwane w połowie. Miło by było się dowiedzieć czy gąbka pomogła lub może jeszcze inna sprawa wynikła. Każdy co zaczyna dany temat nie musi już błądzić po omacku jak trochę sobie poczyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chicken007 Opublikowano 25 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Sorki ale jakoś zapomniałem o tym poście a nie działają mi powiadomienia o odpowiedziach. Obecnie silnik pracuje w nowym modelu i śmiga jak rakieta. Opiszę z czym były problemy. Mocowanie zbiornika było trochę za sztywne i powstawał efekt piany, w obecnym modelu zbiornik jest owinięty pianką o grubości ok 6mm i podwieszony w kadłubie na trytkach. Piany już nie ma choć paliwo wygląda jakby się gotowało ale to nie przeszkadza, dodatkowo znalazłem poradę odnośnie smoka paliwa w zbiorniku, ponoć najlepiej w benzynowych instalacjach spisuje się ten smok z filcem, zapobiega on zaciąganiu ewentualnych pęcherzyków powietrza. Dodatkowo wielkim błędem jest stosowanie zwykłych, tanich przewodów paliwowych. Od razu robią się twarde i powstają nieszczelności na króćcach, w moim przypadku tak było i jak poziom paliwa w zbiornik był niższy niż króciec to właśnie na nim zasysało powietrze i tworzyły się w przewodzie bąble. Teraz mam firmowe i miękkie przewody, wszystko siedzi ładnie i pewnie. Nie mam już w przewodach pęcherzykow powietrza . Sama regulacja gaźnika wymaga trochę cierpliwości ale nikogo nie ominie bo bez niej mimo że silnik już nie gasł to po wzniesieniu dusilo go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi