Modelarz 2123 Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Witam znajomi poprosili mnie o pomoc przy naprawie ich helika, szczerze to jestem zielony w helikowych sprawach, ale sam nie znam nikogo w okolicy co by ogarniał temat. Helik podobno miał jakąś większą kraksę i połamał smigła, jednak po wymianie smigielek i podłączeniu wszystkiego jeden z wirników nie działa. Rozebrałem obudowę i odkryłem, że z tego pinu silnik nie dostaje sygnału. To znaczy że na górnym pinie oby dwa silniki działają, a na dolnym nie działa ani jeden ani drugi. Czy trzeba wymienić po prostu odbiornik, czy problem leży gdzie indziej i nie ma potrzeby kupować nowego odbiornika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek "Viper" Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 To jest układ ESC 3 in 1podobny jak w Esky Big Lama. Prawdopodobnie podczas kraksy uszkodzeniu uległa sekcja odpiwiedzialna za sterowanie drugim silnikiem. Obeznany w temacie elektronik dałby sobie radę. Może trzeba wymienić tranzystory irf. Jeżeli uda się coś kupić to szkoda naprawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modelarz 2123 Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Dzięki za odpowiedź, widziałem, że są te moduły do kupienia, zamówię i dam znać czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Aby na 100% potwierdzić uszkodzony ESC przelutuj silniki miejscami. EDIT: teraz doczytałem że już to zrobiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...