Skocz do zawartości

Pytanie do Patryka Quadro Sokoła


pjk11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To żebyś nie wiem jak super kosmiczne i ekonomiczne silniki założył to ograniczeniem jest pakiet. 40C z 1300 to 50A max. 12.5A na silnik. To po co Ci regle 35A?

 

A ze drogie? Kosztują 3x tyle co ten tarot ale są 3 x lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, japim napisał:

To żebyś nie wiem jak super kosmiczne i ekonomiczne silniki założył to ograniczeniem jest pakiet. 40C z 1300 to 50A max. 12.5A na silnik. To po co Ci regle 35A?

 

A ze drogie? Kosztują 3x tyle co ten tarot ale są 3 x lepsze.

 

Regle kupilem tanio. Lepsze mocniejsze, a i tak nic nie  ważą.  A o tych silnikach pomysle. Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiety tutaj to faktycznie wąskie gardło, raczej bez zmiany się nie obędzie (jak zwykle polecam Tattu FunFly 4s 1300mAh). I to nawet na Tarotach 2205, bo te silniki wcale tak mało mocy nie mają

 

Ale zanim zaczniemy kopać się ze sprzętem to powiedz czy masz najnowszego Betaflighta. 

Jeśli nie masz to wrzuć wersję 4.2 (chyba jest wciąż w fazie release candidate, więc przed flashowaniem musisz wybrać, żeby pokazywało Ci wersję release candidate) i skonfiguruj quada pod siebie. 

Jeśli już masz choć wersję 4.1, to na razie nie ma co grzebać. 

 

Po tym etapie wrzuć komendę diff w CLI i co wypluje to wrzuć na forum. 

 

Jeśli zaś chodzi o same silniki, to ja ogólnje niespecjalnie polecam rozmiar 2205. Tzn. To na pewno świetne silniki do racingu, gdzie rzadko schodzi się z przepustnicą (ale też się racingiem nie zajmuje). We freestyle'u będzie im brakowało momentu w dole przepustnicy, przez co łatwo o propwash przy spli skach, dive'ach itp. 

 

Sam preferuje większe rozmiary, właśnie po to aby quad był bardziej płynny w dole. 

Jak już się uprzesz na zmianę to:

https://avifly.pl/pl/silniki-do-dronow/iflight-xing-e-2207

Bądź:

https://www.tojalece.pl/silnik/emax/eco/2207/4s/6s/1700kv/1900kv/2400kv

 

Ale jeśli wstawisz te silniki do obecnych pakietów to równie dobrze możesz przewiercić te LiPole, wstawić wentyl rowerowy i nadmuchać je kompresorem. 

Nawet bez piłowania przepustnicy to piki prądowe przy stabilizacji (szczególnie w propwashu) je zamordują. 

 

Dlatego jak mówię - najpierw soft. Choćby dlatego, że jest za darmo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk - do tego należy dodać, że do freeslyle to raczej KV to średnie - niskie. Wysokie KV zawsze będzie miało "mało momentu".

No i silniki 2207/2008 są gigantyczne w porównaniu do tego co ma obecnie. I zaczyna się tzw spirala śmierci masy. Młodszy syn też na nich latał - i też spoko silniczki. Ale pod małe pakiety polecałem specjalnie coś mniejszego jak 2205. Te 2207 przemielą małe pakiety jak rębak gałęzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu się w pełni zgadzamy, dlatego pierwsze co poradziłem to inne pakiety. 

 

Z masą bym aż tak się nie obawiał - Taroty 2205 ważą niespełna 5g mniej niż współczesne duże silniki, 20g dla quada to niewiele (bo Taroty są zwyczajnie ciężkie,teraz silniki robi się lżej) 

 

Z kolei wyższego kV nie ma co się obawiać. Tzn. Wyższe/mniejsze kV na momentu nie zmienia. Jedyne co to zmienia to to jakie silnik osiąga obroty przy danym napięciu. Niemniej jeśli mamy konfigurację taką, że mamy takie same silniki, które różnią się tylko ilością zwojów (a przez to kV) to dla tych samych obrotów i tego samego śmigła, silnik o niższym kV weźmie tyle samo mocy co ten o wyższym, ale przy wyższym napięciu i niższym prądzie. 

To zostaje w mocy nawet dla różnicy między 4s a 6s (testowałem na BH 2207).

 

2207 to bardzo przyjemny rozmiar do pakietów około 1300mAh w 4s (szczególnie w wyższych kV). 2208 zaś to już raczej 4s 1550mAh,albo 6s 1300mAh. Sam ujeżdżam 6s w tej konfiguracji. 

 

Niższe kV do freestyle'u jest o tyle fajne, że ma się mniej maksymalnej mocy, więc prościej to płynnie sterować. 

No i przy wyższych kV piki od wysterowania są jeszcze wyższe, co na czas lotu znacząco nie wpływa, ale te słabiutkie pakiety napompuje jeszcze szybciej. 

 

 

Jakby się nie obrócić - lepiej zacząć od softu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie nie wystarcza. 

Kupiłeś silniki na magnesach N52 i z wysokim kV. 

Jedyne co Ci się uda osiągnąć to zmasakrowanie akumulatorów. 

 

Po co się było pytać jak zrobiłeś wszystko inaczej niż Ci radziliśmy, zaczynając od pójścia w koszty, zamiast zacząć od porządnego ustawienia tego co masz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są silniki, jakie są, trzeba coś z tego ugrać teraz.

Następnym razem lepiej słuchać.

 

Niemniej - sporo więcej można było wyciągnąć z tego quada zmieniając jedynie pakiet i zmieniając ustawienia na sensowniejsze (bo teraz masz czystą wanilię).

 

Wrzuć w CLI coś takiego:
 

set gyro_sync_denom = 2
set gyro_lowpass2_hz = 500
set gyro_notch1_hz = 220
set gyro_notch1_cutoff = 190
set dyn_lpf_gyro_min_hz = 400
set dyn_lpf_gyro_max_hz = 1000
set dshot_bidir = ON
set motor_pwm_protocol = DSHOT300
set gyro_rpm_notch_harmonics = 2
set dyn_lpf_dterm_min_hz = 140
set dyn_lpf_dterm_max_hz = 340
set dterm_lowpass_hz = 199
set dterm_lowpass2_hz = 300
set iterm_relax_type = GYRO
save

 

Czyli włączenie dwukierunkowego Dshota i przemodelowanie filtrowania tak żeby nie miało kosmicznego opóźnienia.

PIDy już się robi osobno dla każdego quada, więc tego tak łatwo Ci nie powiem jak zrobić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklej to co Ci napisałem w CLI, wciśnij enter i ustawi się tak jak należy.

 

I tak ma być DSHOT300, dlatego, że przy BFie 4.1 z dwukierunkowym DShotem działać może bezpiecznie na 4kHz taktowaniu pętli PID (to też masz w komendach CLI), a DShot 300 odpowiada właśnie 4kHz.

Do DShota 600 musiałbyś mieć pętle 8kHz, ale to już w BF 4.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.